Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motormontering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motormontering

    Skal motor montores paralell med senterlinje eller gis 1-2 grader trekk mot høyre?


  • #2
    Sidetrekk på 1-1,5 grader er vanlig. Nedtrekk varierer mye mer etter flytype.. 0,2 grader på heite kjerrer, og opp til 2,5 grader nedover på trainere med flatbunnet vinge.. sånn ca.
    Hva sier byggeanvisninga di?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ett par grader til høgre vil ikkje gjere noko gale men paralelt kan (kan, må ikke nødvendigvis) gje alt frå side trekking til tullete flyegenskaper (vraka nesten ett fly som måtte ha sidetrekk på motoren, la inn 2/3 grader side trekk,2 grader opp trekk og flyet vart snilt og godt, rare greier ikke sant), hvis nokon husker teorien bak dette så skriv eller henvis til ei forklaring då eg har gløymt både forklaringa og kor eg leste ho. OBS. mitt fly var lav vinga, derfor opp trekk og ikkje ned trekk på motoren.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Bruksanvisningen sier ingen ting. Det dreier seg om en World CAP 232.

        Comment


        • #5
          Sidetrekket er jeg helt sikker på skal ligge på 1,5-2 grader. Fant ikkeno manualet til World på nettet, men kanskje du klarer det hvis du søker bedre enn meg
          Great planes sin 40-size 232 skal ha 2 grader høyretrekk, men faktisk 2 grader OPP-trekk...
          Håper noen eiere av World 232 melder seg her..
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Sett gjerne motoren med null trekk og juster deg evt. derifra.
            Du kan følge linken og klikke på *Flying FAQ's. Da finner du Aerobatics Trimchart. Der kan du lett finjustere modellen din med alt som trengs.

            rcfaq.com is your radio control model airplane FAQ page.


            mvh
            Alf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment

            Working...
            X