Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ready S hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ready S hjelp!

    Er snart ferdig med å bygge selve flyet, men trenger litt hjelp fra noen som selv har satt sammen dette flyet! Med i fueltank pakken fra rcmodeller lå det to kroker og litt skumgummi..hvor skal krokene settes? lime skumgummien på stanga til tanken?? Del V på tegningen, wheel collar..hvor skal disse "proppene" plasseres?

    håper noen kan hjelpe meg med disse punktene


    GiZmO

  • #2
    Håper du ikke har kommet for langt i byggingen da kroken skal skrues inn på hver side av tanken i motorspantet for så brukes til feste for den medfølgende strikke som skal over bakdelen av tanken (skummgummien skal tres på tanken i forkant mellom tank og motorspant før strikken festes) det morsomme er at jeg gjorde dette på den siste Jupiteren min i går kveld faktisk . OBS tanken skal monteres ferdig på motorspantet før motorspantet monteres i flyet og stanga skal ikke brukes da den overfører vibrasjoner til tanken (det er den Norske importøren som har pønsket ut dette systemet for å ungå skummdannelse i tanken når motoren går). Har du sjekket esken nøye? da importøren legger hved ett skriv på norsk som beskriver tank montasje blant annet (seriøst god service der skjønner du). Del V hmm, ser den på innholdslista (har en Ready selv) men skjønner ikke hva de er akkurat nå (lurer på om de er til bruk på nesehjulet for å holde det borte fra leggen, er de to små rundinger av nylon som passer på nesehjuls leggen kansje?). noe mere du lurer på, noe uklart kansje?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Okey, fikk ikke med et skriv som viste dette..så jeg har montert stort sett alt..TYPISK!! Men får bare prøve å få skrudd dem inn på en eller annen måte.. Ja delene er i nylon...hmm, får se om jeg finner ut av det.. Har du montert noen ekstra sikring for vingen? skruer eller borrelås? Montert noe gummifester til motor? Takk for hjelpen så langt!

      Comment


      • #4
        Det går fint å skru inn krokene med en lang tang hvis du borer små hull til krokene først. De små hullene kan du bore med en tynn pianotråd som du har slipt skarp i enden. For å få strikkene på plass kan du bruke en streng som du bøyer krok i enden på. Stangen som følger med har jeg kortet ned litt (litt bredere enn tanken), lagt den bakpå tanken og hengt strikkene over den på hver side av tanken. Da går det greit å få alt på plass selv om motorspantet allerede er limt inn i flyet.

        Del V mener jeg er en unøyaktighet i beskrivelsen, men jeg tror det gjelder ringene på hver side av nesehjulet (hvit og svart). Den sorte låseringen med skrue i falt av mitt fly under landing så jeg har erstattet begge med skikkelige låseringer av metall.

        Jeg monterte noen 5mm høye gummiknotter på hver av de fire knastene som stikker ut under midten av vingen. De ble skrudd fast med små karosseriskruer. Disse har i hvert fall jeg hatt nytte av!

        Comment


        • #5
          Hmm.. Del V er to helt like "propper", hvis jeg skulle gjette selv ville jeg trodd dem skulle limes i hullene man borret for å komme til med skrutrekker til hjulfestene... skal det plugger der?? kan det være der dem skal?

          Comment

          Working...
          X