Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynnerfly Hva er lett og bygge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynnerfly Hva er lett og bygge?

    Jeg har lyst til og bygge mitt eget fly. Jeg har veldig lite erfaring. Derfor lurer jeg på hva fly som er enkelt og bygge?
    Og hvor jeg kan skaffe det billig!

  • #2
    Tenker du på å kjøpe et balsabyggesett, eller å skjære ut alt etter tegning?

    I så fall du ønsker ferdige byggesett, hadde det vært fint om du kom med noen ønsker ang. modelltype mm. og til hvilken motorstørelse.

    Generelt finnes masse enkle og bra byggesett å kjøpe. De fleste større forhandlere har dette.

    Comment


    • #3
      En trainer som er lett og fly og lett og bygge! Fra 25 40 fly. Byggesett ikke ARF.

      Comment


      • #4
        Den beste trainer jeg har sett er Whiz 40 fra Ace R/C. Lett å bygge og meget lett å fly. NM hadde denne før men vet ikke om de har den nå. Vingen er stor til å være 40-size og kan derfor fly meget sakte. Jeg har selv bygd en Eagle 2 fra Goldberg og er meget godt førnøyd. Dette er også en 40 size men litt mindre enn Whiz. Denne får du kjøpt bl.a. hos NM og de butikkene som har Hobbyco (JP) som grossist.

        Det er godt å høre at det ennå er noen som vil bygge selv. Jeg forstår at det er lettvint med ARF, men alle skulle etter min mening ha prøvd å bygge en modell selv. Da vet man hvordan en modell er bygd opp og man har bedre forutsettning for å reparere ARF modeller senere. En uting med de aller fleste ARF modeller er at det ikke følger med tegning. Som et minstekrav skulle i hver fall tegning av spantene vært med. Ser alt for mange som kjøper nytt i stedet for å reparere.

        Lars Erik Arntsen
        Mvh
        Lars Erik Arntsen

        Comment


        • #5
          Har nettopp gjort ferdig en Perfect Trainer 40 mkII fra Great Planes. Var veldig fornøyd med settet, alle deler var godt stanset ut og passet som fot i hose med minimalt med pussing. Spesielt var vingen en fryd å sette sammen. Veldig god og detaljert bygge-veiledning, du er aldri i tvil om hvordan ting skal gjøres (hvis du gidder å lese den da). Den ferdige modelen ser heller ikke så værst ut, selv om det er en trainer, det teller jo også litt.

          Vet desverre ikke hvordan (om??) den flyr enda, venter på bedre vær.

          Comment


          • #6
            Hvor lang tid brukte du på å bygge modellen? Ser av katalogen til NM at de mener at dette er relativt hurtige byggesett.

            Jeg lurte også på hva slags betrekning du brukte?

            Med vennlig hilsen
            Espen
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Jeg har netopp kjøpt et PT 40 trainer byggesett! Jeg er glad det er noen som snakker så varmt om flyet. Dette er mitt første fly så hvis det er noen tips noen har og gi meg, så kom med dem!

              Comment

              Working...
              X