Announcement

Collapse
No announcement yet.

PT 40 Trainer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PT 40 Trainer

    Jeg har kjøpt et PT 40 byggesett. Dette er mitt første fly, så vis det er noen som har gode råd. Så kom med dem!

  • #2
    Ny i hobbyen?

    Hallo!

    Gratulerer med fly!!

    Før du begynner å bygge, ville jeg ha tatt kontakt med nærmeste klubb. Da vil du få den hjelpen du trenger. De vil forhåpentligvis hjelpe deg med byggetips, og de vil også ha en instruktør som kan hjelpe deg når du skal lære å fly. Det siste er det viktigste; det pleier å gå forferdelig galt med dem som prøver på egenhånd...

    Men du har gjort noe veldig lurt! Modellflyging er verdens fineste hobby, og du kommer bare til å angre på at du ikke har begynt før!

    Lykke til!

    -Alexander

    Comment


    • #3
      Motorvalg?

      Jeg vurderer og kjøpe en OS 46 la. Er det et bra valg? Er det noen andre motorer jeg bør vurdere?

      Comment


      • #4
        Re: Motorvalg?

        Originally posted by heavy
        Jeg vurderer og kjøpe en OS 46 la. Er det et bra valg? Er det noen andre motorer jeg bør vurdere?
        Ja det mener jeg. Den er veldig billig og driftsikker.

        Comment


        • #5
          Anbefales da den er lett, enkel å justere og forbausende kraftig (til å være en glidelagret motor).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Før du kjøper motoren så sjekk ut hvor mye motoren bør veie for at den skal være i balanse. Monter alt og bruk for eksempel bly for fiske - de er merket med vekt og du ser hvor mye motoren bør veie for at du får en enkel balansering.

            Jeg har en LA 40 - kjempelett å starte og throtler bra men alt for lett for den traineren jeg har - trengte 140 gram ekstra i nesen for at den skulle være i balanse - selv om batteri og mottaker var lagt så langt fremme som mulig.

            Men som de andre har nevnt det er en veldig bra motor for trainer/sport.

            Espen
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment

            Working...
            X