Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fra Nybegynner til Begynner...l

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, tenkte ikke på flotørene men med hjul så er d vel by by...
    Tror nåkk servoene tåler en dukkert, ivertfall i ferskvann. desuten så har jo eg sjøl varka masse elekronikk ting i vann, bare man lar det ligge og tørke noen dager, men er litt usikkere på hvordan d er med motorn i servoen, men den skulle vel normalt kune tørke den også
    http://www.freesider.no

    Comment


    • #17
      Hei igjen.

      Har puttet alt av elektronikk (unntatt servoer) inn i ballonger fra RIMI. Funker kjempefint. Blir spennende å ta en tur fra vann... har funnet fram gummibåten i dag. Har hatt sju turer med readyen nå uten en skramme. Skulle vel tro at når jeg får til å lande helt smud på så går det vel på vann også.... men hovmod står for fall... er det ikke det de sier... e
      Torgeir K. Haugstad

      Comment


      • #18
        Har puttet alt av elektronikk (unntatt servoer) inn i ballonger fra RIMI. Funker kjempefint. Blir spennende å ta en tur fra vann...
        Bruker selv kondomer (ypperlig kvalitet) men når dagen er omme må all elektronikk ut av ballonger/kondomer og luftes og lagres ute av disse, ellers slår de seg og koroderer (og da er løpet kjørt for godt).

        Tror nåkk servoene tåler en dukkert, ivertfall i ferskvann. desuten så har jo eg sjøl varka masse elekronikk ting i vann, bare man lar det ligge og tørke noen dager, men er litt usikkere på hvordan d er med motorn i servoen, men den skulle vel normalt kune tørke den også
        I ferskvann går det meste bra berre en er snar til å skru strømmen av og koble bort batteriet (men en er ikke garantert att det går bra!).

        Ready`n går vel rett til bunds?, vist ikke det berges med at vingen hender på, som d gjorde med meg på havet
        Ready og Jupiter flyter da vingen er av plast overtrukket isopor (men de flyter lavt med flykroppen full av vann!).

        I tilleg kan det nevnes at syrefri vasselin kan brukes som fukt sperre (gni godt inn rundt utgående aksling på servoene) og litt blank tape rundt servoen i skjøten på servohuset er heller ikke dumt.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          Når det gjelder flotører til Ready, er de originale helt klart å foretrekke (enkle å montere, solide og ferdigt justert), det eneste en må gjøre er å balansere modellen på nytt. (dette er ett svar på en privat melding, men tenkte det var best å legge det hit).
          En ting en bør sørge for når en flyr med flotører/ski på snø, er å passe på at det er enkelt å stoppe motoren fra radioen (det glir ofte vannvittigt lett og fort bort etter snøen med flotører, selv på tommgang og treffer en en liten kvist/trillebåre e.t.c. så er det by by til propellen ).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment

          Working...
          X