Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reparasjon av Hitec radio og OS 46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reparasjon av Hitec radio og OS 46

    Klarte å miste Eclipsen min i bakken på lørdag. Testet den lørdag kveld, den virket bra... Da jeg skulle fly søndag tok jeg av med Jupiteren min, den kom ca 15 opp før den la seg pent over og dundret med spinneren først i bakken. Jeg mistet kontakten med flyet. Jeg åpnet derfor senderen og der så jeg at senderen min hadde landet på antennen lørdag, slik at kretskortet var løst... Hvor kan man få fikset det? Videre viste seg det at motoren, en OS FX46, har fått en sprekk i selve motorblokka... Er dette noe som kan repareres?

    mvh
    Odd Johnny

    PS - Jupiteren er ikke helt uknuselig.... smadret fronten, men den er snart limt sammen igjen, og klar for nye utfordringer!!

  • #2
    Eclipsen må vel inn til full sjekk er jeg redd. Ta kontakt med forhandleren din.
    Vedr OS en så går det vel noen lapper der også, NM har ny blokk, men ville
    få sjekket nøye for kast i propell aksel før jeg bestiller noe som helst. har den gått i bakken med nesa først på full trottel så kan det skje mye rart.
    Tviler også på om lagrene liker en slik smell, kulelagere og aksielle krefter er
    en dårlig kombinasjon
    OS er bra motorer men reservedeler er dyyyre. sjekk priser før du gjør noe

    mvh MM
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Ta en lite titt på denne siden Page not found – Just Engines
      Før du begynner å kjøpe reservedeler til OS FX46.
      De har et sett som de kaller Short Engine. Det er komplett motor, uten en forgasser, bakplate og lyddemper til 44 pund. Og det er billig.
      Kjøpte ny setup til denne motoren og det kom på nesten 1000,-
      (Det var før jeg fikk tips om denne siden selv)

      mvh
      Askare

      Comment


      • #4
        Gå inn på sidene til Hobbyco som har importen av Hitec til Norge - webadressen er Hobbyco Nettbutikk – Radiostyrt hobby og finn nærmeste hobbysjappe som selger Hitec.

        Eller ta kontakt med Smallsize i Oslo de formidler service - det gjorde de ihvertfall for meg da en feil oppsto og Lasern min var kjøpt ett annet sted.

        Mvh
        Espen
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Hobbyco er normalt så greie at tar du kontakt med butikken du kjøpte den fra først, så kan de gi deg klarsignal til å kontakte Hobbyco direkte, slik at du sparer både tid og penger.
          Dette er et eksempel på hvor tryggt, kjapt og enkelt ting kan løses når man handler gjennom seriøse "dyre" importører i Norge.

          Comment


          • #6
            Takker så mye for hjelpen..... Levert inn senderen min til Smallsize, venter i spenning på hvor mye reparasjonen kommer på..
            Blir en dyr crash tror jeg hehe.... Må kjøpe ny motor også!!

            OJ

            Comment

            Working...
            X