Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly Bilder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly Bilder

    Hei alle sammen, nå har jeg laget det slik at der som vil kan laste opp bilder av flyene deres etc . og få di ut på et "bildegalleri" på web siden min.

    Har vært litt morro å se hvem som har hva av fly her, så vist du legger ved text til bildene så bruk samme nick som du har her.

    www.freesider.no
    www.freesider.no

  • #2
    Hei Freesider!

    Detta blir bra! Ser du har jobbet mye med hjemmesiden din i det siste. Stå på! Beklager med jeg har dårlig med flybilder ellers skulle jeg ha bidratt.

    Klarer ikke og dy meg... Siden du tar deg av flybildene tror jeg ikke at jeg trår deg på føttene når jeg ymter frampå at jeg har en lignende side, men for helikopter bilder...

    Den er på "betastadiet" så gi meg tilbakemeldinger hvis det er noe som ikke virker.

    Side ikke funnet - Webhuset
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Den sida så jo ganske prof ut. Skal se å få ordna det så man kan laste opp bilder direkte fra nettsia, men må få perl til å funke på maskina så jeg kan bruke scrip filer. er vist ikke bare bare d nei... skal flytte alt over i ny maskin nå snart, så får vi c.
      www.freesider.no

      Comment


      • #4
        Drifter du webserveren din selv? Jeg kjører på rent ASP. Har knota litt med de upload sidene. Upload funksjonen fungerer bare i Internet Explorer Samtidig som bildet blir uploadet skrives resten av informasjonen til en database. Begynner og bli fornøyd, men helt blir man vel aldri

        Har MAAANGE ideer, så jeg kommer til og legge ned en del tid på dem i 2004.
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #5
          Ja drifter egen web server. har for mange filer og små rot på denne maskina, så jeg skal sette opp en ny serve, ska gjøre ting mer oversiktlig denne gangen skulle ha hatt en database ja, men oppsett av det har jeg ikke studert enda. har 5 disker på denne maskina så det ble for mye dil dal å ha en server på.
          www.freesider.no

          Comment


          • #6
            Greit å har litt orden ja. Drifter min egen jeg også. Har 2gb med heli-videoer.... Da er det greit med egen server
            Theodor Bastberget

            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

            Comment


            • #7
              Fikk fiksa det så bildene nå kommer automatisk opp på nettsia så fort de er lastet opp. Sparer meg for my jobb
              www.freesider.no

              Comment


              • #8
                Likte siden din. Men...
                Ser at du eller den som har lastet opp ready bildene, har skrudd skruver gjennom siden av flykroppen.
                Jeg gjorde det samme på min jupiter etter at hele platen løsnet etter en kræsj. Faktisk var det eneste som skjedde, var at den løsnet og at jeg knuste propellen og vingebolten. Det må nevnes at jeg "punkt limte med to komp. og brukte lyn lim på resten. Etter dette kræsjet fant jeg ut at jeg skulle skuve platen fast. Etter x antall flytimer smalt jeg på nytt igjen i bakken. Det som skjedde da var at skruvene skar opp flykroppen, med det resultat at hele kroppen var ødelagt. Dette var min erfaring. Derfor har jeg på min cessna heller limt platene fast, og satser heller på at den løsner inni kroppen, for så å kunne limes fast igjen.

                Comment


                • #9
                  Støttet Zorro.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    ja jeg hadde en tanke om det prob. jeg også, men er det ikke meningen at vinge bolten skal ryke før alt annet går i filler?
                    www.freesider.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Theodor
                      Drifter du webserveren din selv? Jeg kjører på rent ASP. Har knota litt med de upload sidene. Upload funksjonen fungerer bare i Internet Explorer Samtidig som bildet blir uploadet skrives resten av informasjonen til en database. Begynner og bli fornøyd, men helt blir man vel aldri

                      Har MAAANGE ideer, så jeg kommer til og legge ned en del tid på dem i 2004.
                      Upload til en windows server er veldig knotete. Holdt på å bli gal av det selv for noen år siden. Måtte jo enten installere en ekstern app på serveren og/eller ha tilgang til C:\temp katalogen på serveren. Lykke til å finne en host som gir det

                      Da er linux/unix servere særs mye lettere å ha med å gjøre.
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #12
                        Er enig med deg der Jon. De fleste ASP uload scriptene krever at det legges inn en liten *.dll fil på webserveren (noe de ferreste hoste'ne gjør uten videre)... Rettighetssettingen på Linux/Apache er bedere.

                        Skal man sette opp sin egen server (uploadscriptene er lettere å sette opp en for et par år siden...) er nok inngangsterskelen litt lavere på Win IIS enn Apache
                        Theodor Bastberget

                        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                        http://www.modellhelikopter.no

                        Comment


                        • #13
                          ja eg ska snart ta ei kraftig ombygging av heile server sys.blir aldri som eg vil ha det
                          www.freesider.no

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by freesider
                            ja eg ska snart ta ei kraftig ombygging av heile server sys.blir aldri som eg vil ha det
                            Jeg har jobbet med data i noen år og har insett at det er slik det er... Man blir skjelden fornøyd

                            Men lykke til i alle fall med server-hackingen!
                            Theodor Bastberget

                            Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                            http://www.modellhelikopter.no

                            Comment


                            • #15
                              MFN mm. ligger på Linux servere, og bruker php-programmeringsspråket istede for asp.

                              Dette er extremt lettvindt, helt klart å anbefale hvis man ikke har rota seg bort i Microsoft...

                              Comment

                              Working...
                              X