Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skystar 90'n har vært på vekta.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skystar 90'n har vært på vekta.

    Har hatt alle komponentene på en nokså luguber kjøkkenvekt og kom fram til en svært positiv overraskelse!
    Vekt der det er mulig er kryss-sjekket med lignende fly og de komponenter som det er mulig å sjekke nøyaktig vekt på i kataloger, servos, batteri m.m. så det skulle være ganske nøyaktig.
    • Motor, spinner, prop, header og motorfeste700
    • Webra pipe 200
    • 5-cell batteri 100
    • 4 std servos, 1 micro 200
    • Halen med ror, ikke pusset eller hengslet175
    • hardware - bryter, mottaker, høyderorbellcrank, pushrods, servokabler, remote glow plug horn, hengsler etc 150
    • Understell inkl. bolter og hjul 150
    • tank 50
    • kropp, pusset og formet ferdig500
    • Ving inkl. bal.ror, ikke ferdig formet og pusset men inkl. pipefairing under vingen 450
    • Cowling/bellypan og feste30
    • SUM: 2705 GRAM


    Betrekning har jeg beregnet til 3 ruller monokote, dvs cs 300 gram. Hvis vi legger til 100 gram for ymse lim til halen, hengsler og linker etc så skulle det tilsi en flyklar tørrvekt på 3.1 kilo

    Se bilder av byggingen her:
    MK Skystar - build started - RCU Forums
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Til info så er oppgitt vekt på flyet 3,5 -3.8 kilo med YS motor og pipe. Vingespennet er 1,72 og kroppen er hele 1,69 lang...
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #3
      Hauuu! Sammen vekta som min Calypso .60! Og Calypso`n min flyr bra. Du får et meget bra utgangspunkt for vårens flyturer!!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        5-cell batteri 100
        Jaha og hvilket 5-cell batteri er det som veier 100g? tror du bør leggetil moms der du har brukt vekta jeg.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          5 stk sanyo celler veier på min vekt 100 gram. 10 stk veier 200. Målte flere ganger.

          I NM katalogen 2003 står følgende:
          - 4,8 volt 1170mah pakke 95 gram
          - 6v 600mah flat pack, 100 gram
          - 6v 1000mah hump power pack 141 gram

          Det stemmer ganske bra med egne målinger.

          Men dette er gamle celler jeg har liggende. Bruker for tiden 1100 mah sanyo NiMH celler som er oppgitt til 24 gram stk, så det skulle ikke bli mer enn ca 125 gram. Ikke akkurat utslagsgivende.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            Ser veldig bra ut Jon, blir den og se på Rena til sommeren?
            mvh MM

            Comment


            • #7
              Yez
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #8
                Ser ut til at dette blir en SKUMMEL utfordrer....
                Gleder meg til å se vidunderet Jon (PS: Balanseror...)! Flotte bilder på RCUniverse også :P

                Jeg ser at jeg snart må begynne å trene.. Tenkte meg til Rena eg au. Mon tro om kona blir med på en ukes modellflyferie! Hva kan man friste med på Rena?? Tror ikke den deiligste eksos-parfyme og den vidunderlige musikken (eller motorstøy som noen velger å kalle det) trekker den bedre halvdelen av oss modellflygere.... Her må det klekkes ut en plan

                Mvh.
                Sir Crashalot
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Jeg har jo enda til gode å fly det, hadde jeg vært deg ville jeg vært mer urolig for Calypso'en min som nu flyr sirkler rundt din två-vingade djävul p.g.a pipa jeg satte på den.. hihi

                  Rena er satt av, hele uka faktisk. Jobben har bare å gi meg fri men jeg er usikker på om jeg klarer å få med meg hele uka eller om det blir bare F3A delen. Jeg har jo veldig lyst til å få med meg IMAC konk'ene også.
                  MVH

                  Jon Gunnar Wold

                  Comment


                  • #10
                    Jammen Jon da...
                    Det er jo ikke FARTEN det kommer an på, men meter per sekund... Eller hvordan var nå det der igjen...

                    Jeg dveler fortsatt ved om min råååsa dobbeltsmekker skal få lufte seg på fremtidige vingtreff, eller om MK-Auroraen skal bli en arvtager.. Ellers vurderer jeg å skaffe en ny CG Ultimate for å få en uten riper, hull, sprekker, bensintrekt firewall osv...
                    Har akkurat bestilt en Quest 3D også, så får vi se om våre venner over dammen klarer å sende den over i tide.. (De har hatt tidvis problemer med leveranser).
                    Det kan jo bli en konkurrent det og tenkte jeg

                    Mvh.
                    Sir Crashalot
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Farta er for så vidt uvesentlig ja men det er jo såååå deilig når der går rett opp
                      Grattis med Quest! Skulle du ha OS 1.08 på den? Da blir det nok rakett av den ja!
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #12
                        Jupp..
                        Dersom den kommer til Norge ( ) kommer jeg til å montere inn en 1.08FSR.. Grom-motoren sin det
                        Når er planlagt jomfrutur for SkyStaren da??

                        Mvh.
                        Sir Crashalot
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Thinnthinn
                          Hva kan man friste med på Rena?? Tror ikke den deiligste eksos-parfyme og den vidunderlige musikken (eller motorstøy som noen velger å kalle det) trekker den bedre halvdelen av oss modellflygere.... Her må det klekkes ut en plan
                          Bedriver gjerne litt reklame for Rena og Åmot jeg TT men kanskje litt på siden av kjerneemnet her inne
                          Ser ut til att jeg har havnet midt i grautfatet når det gjelder RC aktiviteter i år...
                          Skal bli artig og se dere "live og i aksjon" er dessverre ikke dyktig nok til og delta selv i vingtreff
                          mvh MM

                          Comment


                          • #14
                            ...Og hvem er det som har innbilt deg at du ikke kan være med i Vingtreff???
                            Les Jon sitt innlegg om konkurranser og bli overbevist
                            Har man et eller annet med kropp, vinger og en form for motor er det bare å stupe i det! Kan det ikke rolle, ja så kan du sikkert gjøre et åttetall... Uante muligheter

                            Mvh.
                            Sir Crashalot
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Thinnthinn
                              ...Og hvem er det som har innbilt deg at du ikke kan være med i Vingtreff???
                              Les Jon sitt innlegg om konkurranser og bli overbevist
                              Har man et eller annet med kropp, vinger og en form for motor er det bare å stupe i det! Kan det ikke rolle, ja så kan du sikkert gjøre et åttetall... Uante muligheter

                              Mvh.
                              Sir Crashalot
                              Helt enig!!

                              Det gjør ikke noe om du ikke får det til. Som Jon skrev: Den beste trening man kan få er i konkuranse.
                              Jeg for min del skal prøve meg for første gang i år, og det er nok litt takket være Jon sin artikkel!!
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X