Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt fly på benken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt fly på benken

    Vinterprojekt på gang, er i langtidsprojekt, men regner med å ha ferdigstillt og prøvd ut før Rena til sommeren, skal vel prøve meg på Nordic programmet da. Første gangen i konkurranse, men man må jo prøve ! Passe fly med mye motor (OS 91FX Ring), kanskje overflødig, men 1\2 gass finnes 163(ving) X 170(kropp)

    Er innkjøpt fra England og kosta 1600,- ferdig til å hente på posten hvor jeg bor, og det er ille billig for et fly av den kaliber.
    Attached Files
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

  • #2
    PS...

    Mannen på bildet er ikke meg, og han er av "lavere" opprinnelse......
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

    Comment


    • #3
      Fin flymaskin.
      Ikke overflødig med .91FX, samme vekt som en .61 og du trenger effekt til vertikalene i Nordic.
      Ikke minst: det er mindre støy når du kan throttle ned det meste av tida du flyr
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Flott maskin!
        Venter spent på en gjennomgang av byggingen
        Har leeenge sett på settene fra Dave Smith models (http://www.davesmithmodels.com/), da de ser fantastisk fine ut og er rimelige som bare det...
        Har tatt en del telefoner til dem, og servicen er helt suveren!
        Holder settet mål??
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Vel må vel si at jeg er mektig imponert over byggekvaliteten på settet, De lagde det etter at jeg hadde bestillt det så litt tid må man regne med (kontaktet han og lurte på om jeg ville motta vidunderet en dag, og sa at vinga lå til tørking og nektet og sende det før han var 100% sikker på at de var rette, så håndlagde greier er det også). Kroppen var også prima, der er byggingen avsluttet akuratt der man begynner med radio og motorinnstallasjon, høyderor er også planket, og allt er ferdigpusset. men det må jo selvfølgelig pussest over på nytt..

          En ting er dog at jeg ikke har bygget noe på en stund så sliter litt og kreativiteten er ikke størst, men det faller på plass.... så vil ikke anbefale settet til noen med "lite" bygge-erfaring. Bruksanvisningen er bare tekst, selv om ting er forklart er det endel sånn - "tillpass sånn som du vil ha det", men sånn er det vel med modeller regnet mere for konkurranse en rusle rundomkring kjerre.

          Og halve bruksanvisningen er om hvordan den skal trimmest inn, så her er det opp til byggeren og gjøre det riktig..... hmm, pokker også
          Ønsker dere en god dag på feltet !
          Birger Mork

          Mine besittelser :
          Flygreier (Massevis)
          Heligreier (En Mini Titan)
          Bilgreier (Et par stk.)

          Comment


          • #6
            Har du en link til stedet du kjøper den?
            Det er akkurat flyet jeg er på jakt etter, billig, .60-.90 size og istand til å fly hele Nordic programmet!!

            Er du ferdig med flyet, prøvd det? Få høre
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              Prøv linken lenger oppe...
              Har leeenge sett på settene fra Dave Smith models ( http://www.davesmithmodels.com/ ), da de ser fantastisk fine ut og er rimelige som bare det...
              Sjekk hva frakt koster FØR du bestiller! Og husk; disse gutta legger ikke noe hardware i kit'ene sine! (Ei heller betrekning..). Så regn litt på totalprisen mot en ARF.
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Kanskje bare en fordel at det ikke ligger hardware i kit`et?? Mye av hardwaren som følger fra mange fabrikanter med kan man like godt kaste.... spesielt på maskiner man ønsker/forventer gode ytelser på!
                Og ja: hobbyen koster...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Jepp..
                  Det er akkurat derfor de ikke gidder å lempe inn hardware. De aller fleste pattern-piloter bruker "egne" saker og ting alikevel. Tenkte bare det måtte nevnes slik at det kunne gå inn i et evnt. regnskap
                  Skikkelige rorhorn o.l. kjøpes kjekt og greit hos RC-Sweden...

                  "TheBirg"; har du noen oppdatering??

                  Jeg ser forresten at de har kommet med en større SmartMove... Sikle, sikle... Kanskje man skal ta seg en tur over dammen en lang-helg??..
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment

                  Working...
                  X