Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner

    Hallo.
    Dette er sikkert ett veldigt dumt spørsmål,men dette er helt nytt for meg så jeg spør allikevel.
    Kjøpte ett el-helikopter og det som jeg lurer på er,skal rotor bladene henge løst,slik at man kan klappe dem sammen?
    Har blitt fortalt at de vil gå i posisjonen som de skal være i når helikopteret starter.
    Når jeg pakket ut helikopteret var rotor bladene skrudd fast ,men ikke slik at det står en ut til hver av sidene,håper at dere forstår spørsmålet siden jeg ikke er noe god på fag uttrykk.
    Takker hvertfall hvis noen av dere kan hjelpe meg.

  • #2
    Re: Nybegynner

    Originally posted by serox
    Kjøpte ett el-helikopter og det som jeg lurer på er, skal rotor bladene henge løst, slik at man kan klappe dem sammen?
    Har blitt fortalt at de vil gå i posisjonen som de skal være i når helikopteret starter.
    Det stemmer

    Comment


    • #3
      Rotorbladene skal være festet slik at de står rett ut til siden når du holder helikopteret på siden. De skal ikke være helt "løse". Brett de ut når du skal fly (logisk ). Det hender at det oppstår litt vibrasjoner før turtallet på rotoren har kommet opp i hastighet og sentrifugalkraften har fått slengte dem helt ut.
      Theodor Bastberget

      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
      http://www.modellhelikopter.no

      Comment

      Working...
      X