Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weston Genesis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Weston Genesis

    Er det noen med erfaring av Weston Genesis One Peace Pipe. Har tenkt og forsøke den på en TT39 PRO. Raptor 30en trenger et lite spark bak

    Mvh. Arild
    Arild Johansen

    Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

  • #2
    Har tidligere brukt denne muffleren i en raptor 30 med os32 motor, og den ga merkbart bedre effekt enn en standard muffler.
    Det er viktig å merke seg at dette er en tuned muffler, det vil si at den kun fungerer skikkelig på et visst turtall.
    Tipper at rotorturtallet på raptoren min lå tett oppunder 1900 omdreininger så jeg vil ikke anbefale denne muffleren dersom du har tenkt å bruke treblader.
    Kan også nevne at min muffler sprakk etter ca 30 timers bruk uten noengang å ha vært utsatt for noe krasj eller unormalt mye vibrasjoner.

    Comment


    • #3
      Likte ikke det med og sprekke... Det er jo mye potte/pipe i bare to skruer. All vekten går kun en vei også. Vel jeg flyr med treblader på R30en. Men er det ikke så at de ikke skal gå over 1700 rpm hvis man ikke limer bladholderene. Hva tåler de når bladholderene er limt? 30 bladene bør jo også holde mer enn f.eks. 60 bladene. De er jo mye lengre og får følgelig mye større belastning enn de lettere/kortere trebladene til 30 size. Hmm... skulle likt og se en tabell over dette......

      Mvh. Arild
      Arild Johansen

      Modell-Helikoptersport
      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
      AHMHK

      Comment


      • #4
        Gå for MPII
        Do it inverted

        Comment


        • #5
          Originally posted by Voffsen
          Gå for MPII
          Ja kanskje, men skal jeg benytte MPII må det bli "Quiet" versjonen. Jeg har forstått det slik at det er leveranseproblemer med den.

          Mest av allt hadde jeg hatt lyst til og forsøke kombinasjonen West Eurotech og Weston Genesis men det koster.......

          Mvh. Arild
          Arild Johansen

          Modell-Helikoptersport
          Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
          AHMHK

          Comment


          • #6
            I følge Youngblood Enterprises, var MPII30Q klar for levering i slutten av April.
            Jeg kjøpte selv en MPII50Q, og den kom en måned etter de sa den var klar. Dvs at MPII30Q er her på berget i løpet av ca 3 uker.
            På TT50'en gjorde denne underverker, så jeg regner med at det gir bra punch i 30'en også.
            Tore

            Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

            Comment


            • #7
              MPII er også en tuned muffler som krever høyt turtall. Når du ønsker å oppgradere helikopteret ditt mener jeg at blader bør være førsteprioritet. Bort med treflisene og inn med glassfiber eller carbon. Så kan du heller putte inn en tuned muffler når du har fått et helikopter som tåler det.

              Comment


              • #8
                Originally posted by CHAOS
                MPII er også en tuned muffler som krever høyt turtall. Når du ønsker å oppgradere helikopteret ditt mener jeg at blader bør være førsteprioritet. Bort med treflisene og inn med glassfiber eller carbon. Så kan du heller putte inn en tuned muffler når du har fått et helikopter som tåler det.

                enig med du i det...
                Ingen vits med "power'n" om en enda flyr med treblader. Da har en nok med å "la" vær å crashe...


                Faktisk kan enkelte blader også gi det lille puffet av power. F.eks, med at de holder trackingen bedre i alle manøvre...

                -

                Comment


                • #9
                  Jepp.
                  Valg av blader kan gjøre nesten like stort utslag på ytelsen som valg av muffler.

                  Comment


                  • #10
                    Angående treblader så er jeg vel både enig og uenig. Joda man får et ekstra puff... Selv om jeg er ferdig med den "forsøk og la vær og krasje perioden" så synes jeg det likevel er viktig og holde budsjettet nede. Siden min forrige periode som helispaker er det skjedd mye. Kanskje ikke på de dyreste heliene men på typiske volum-helikopter som Raptor. Flyegenskapene på en R30 er så overlegen mange av de helikopterene jeg fløy tidligere. Jeg anser meg på "trenern" i lang tid fremover, det er mye som skal programmeres i hjernebarken. Det å holde krasjkostnadene nede er umåtelig viktig da dyrere krasjkostander er synonymt med økt nervefaktor senere..... Man åpner med andre ord for en raskere læreprosess enn om man freser på med fete blader og options.... R30 med TT39 er sprek nok på en god dag, men det kommer varme sommerdager og da blir "snurra" litt slappere. En annen faktor er auto med R30 og treblader er straks mer utfordrene enn med carbonblader...
                    Arild Johansen

                    Modell-Helikoptersport
                    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                    AHMHK

                    Comment

                    Working...
                    X