Announcement

Collapse
No announcement yet.

Curtis Pipe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Curtis Pipe

    MPII pipen til Curtis holder ihvertfall hva den lover.
    Jeg ble imponert etter å ha testa den.

    Gir jo mellom, 0,4 - 0,7 Hester ekstra utav 50 motoren.
    Så det er veldig forskjell.

    Vær nøye med turtallet, for den liker seg best på 1900 tallet ca. Så til Hovring er den ikke så aktuell...

  • #2
    Det høres vanvittig ut. Motoren yter bare 1,8HK i følge produsenten. 0,4 -0,7 ekstra er vanvittig. Hvordan har du kommet frem til de tallene?
    Hvilken potte hadde du før?

    Comment


    • #3
      Originally posted by ahope
      Det høres vanvittig ut. Motoren yter bare 1,8HK i følge produsenten. 0,4 -0,7 ekstra er vanvittig. Hvordan har du kommet frem til de tallene?
      Hvilken potte hadde du før?
      Det høres vanvittig ut, og det var sikkert det og. Tror nok jeg har dratt i litt hardt der ja. Men sånn blir det når en blir dratt med av nye morsome deler..
      At den drar enormt mye bedre en del Originale potta TT'en som følgte med raptor'50 eller tilsvarende fra hatori er ihvertfall hevet under envær tvil.

      Ifølge Curtis Selv da..Om det er salgs greier får nå så være...
      "The MP2 gives about .5 hp increase over other mufflers. It also tends to smooth out the run of the engines making them easier to adjust the mixture properly. "



      At det er tilsvarende tall på 50'en er vel kanskje tilsomt. Men det er jo lov å håpe. Det føltes ihvertfall godt. Nå kan det flippes med full pitch opp og ned uten at motor booger i det hele tatt en hel tank..
      Skal ut og fly mere i kveld

      -

      Comment


      • #4
        Er det MPII eller MPII (Q)uiet?
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #5
          Originally posted by Arild Johansen
          Er det MPII eller MPII (Q)uiet?

          MPII(q) jeg har...
          Men den andre MPII funker tilsvarende. En annen kar som har den her. Han kjører vel riktig nok med TT motor og der og sviver det bra.
          Jeg har ikke flytta potta over (kjører os50), men jeg ser på det han har av krefter at potta gjør underverker selv på tt50'en.

          Støynivet er det derimot hørbar forskjell på..

          Andre som har testa MPII m/og uten Q...sier de gjør samme ytelse...


          -

          Comment

          Working...
          X