Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket pattern fly (igjen...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Flue
    Jeg ser at Dino Hobby fører den som Både Kit og ARF versjon. ARF fly, er det vanlig at de inneholder tank, links osv? (Har aldrig kjøpt ARF).

    Jeg har sendt mail til Dino, så vi får se hva de sier.
    Noen som har erfaring med bestilling fra Dino?
    Jeg har lagt inn dette før, men igjen Dino Hobby (Henrik) er en seriøs aktør og har vært aktiv i litt over ett år. Han har lager i Lyngby like ved Køben (som jeg er invitert til om en uke. Skal på ferie og tar vel en tur innom han på veien ). Han er seriøs og har mange fra hele Europa som kunder, også Norge. Han betaler fakturaene punktlig, noe jeg mener bevitner et seriøst foretak. Han jobber også mot å ta inn ting ingen andre har agentur på fra før, nettopp som disse flyene.

    Comment


    • #32
      Takk, Klaus!! Jeg har sett at du har skrevet om han før
      Men jeg tenkte litt sånn på frakt, toll og sånt, har hørt at folk sier at når de bestiller fra elflight så blir det mye dyrere enn man tror!
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #33
        Originally posted by Flue
        Takk, Klaustre!! Jeg har sett at du har skrevet om han før
        Men jeg tenkte litt sånn på frakt, toll og sånt, har hørt at folk sier at når de bestiller fra elflight så blir det mye dyrere enn man tror!
        Toll og moms skal du betale, men han skal i så fall trekke ut dansk mva. Frakten har han ofte inkl. i prisen. I alle fall på de produktene han har på RCMarked.no. Send han en e-post, og du får raskt svar tilbake.

        Comment


        • #34
          Ja, e-post ble sendt rett etter mitt forige innlegg!
          Jeg fik et raskt og hyggelig svar, og nå er svar på den igjen sendt tilbake Han sier at han annbefaler Kit versjonen til meg, den er rask og sette sammen og passer min lommebok!

          Ja, han sa også at frakten til Norge var inkludert i prisen

          Så nå er jeg nesten helt sikker på at jeg bestiller fra han! Både bedre service og mye billigere!

          Det er ikke noen som tilfeldigvis vet sån ca. vekt på flyet?
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #35
            Jeg lurer på at du legger alt for mye fundering i modellvalget ditt her Flue Den modellen du (kanskje) kjøper nu i sommer kan meget vel være vandret til de evige balsamarker før du kommer deg på noe mesterskap... i verste fall altså Tankekors?

            Hvis du er interessert i å delta i konkurranser innen Nordic er det aller viktigste at du finner deg en "brukbar" modell og trener mye. Ingen fly retter opp de feilene du som pilot gjør uansett hva slags sak du anskaffer. Og fram til du begynner å bli dreven vil det være vanskelig for deg å vurdere hvilket fly som er "best". Det er en god del å velge mellom som du har oppdaget, og et kit som passer lommeboka di bra er ingen dum ide. Kanskje kjøpe to med en gang?? Den første finner du uansett ting du vil endre på og da er det på tide å bygge den andre.
            Når du har en del trening og noen konkurranser bak deg blir det lettere å finne fram i jungelen av utstyr.
            Kanskje verdt å tenke på at en god pilot kan fly en brukbar Nordic-omgang med f.eks et 3D-fly mens en helt uerfaren person kan havne langt under pari selv med en Sombrero! Ikke nødvendigvis flyene til Ola F som gjør at han er så flink pilot? Eller tror du det? Kanskje, Ola har en del kunnskap og meninger om konstruksjonene sine og det fungerer tydeligvis utmerket!!

            Ja, et fly som duger godt til Nordic kan få problemer med snap-øvelsene i F3A.. legg merke til at det ikke er snap-øvelser i Nordic! Derfor kan modeller spesielt beregnet til Nordic være nettopp det, og på samme vis for modeller til F3A. Men det betyr ikke at du ikke kan fly Nordic med en F3A-modell og omvendt!!
            Din flystil bestemmer også hvor fort en modell kan fly... lager du trange øvelser duger det ikke med de raske maskinene osv.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #36
              Jeg vet at jeg legger ALTFOR mye vekt på hvilket fly jeg skal kjøpe Men jeg vil på en måte bli fornøyd, det er så kjeldent jeg har råd til ett fly av den størrelsen!!

              Jeg er meget fornøyd med servicen jeg til nå har fått av Henrik, Dino Hobby!!

              Han sier også at han sender varen som privatpakke og derfor slipper jeg toll, ved forhondsbetaling tar jeg vekk den danske momsen uten å legge til den norske momsen etter hva jeg forstår utifra mailen hans!

              Så nå er jeg GANSKE sikker på at jeg handler Wideboy 60, som Kit eller ARC, det vet jeg enda ikke.

              Nå kom jeg på en ting: Henrik sa på mailen at modellen veide ca. 4,6 Kg, dette må da være "skrivefeil"? Jeg mener, er den så tung må jeg jo nesten ha en 1.40 for at den skal fly etter "mine" behov! Etter hva jeg husker var det ikke mer enn ca. 3,5Kg!

              Neida, jeg tror ikke at Flyene til Ola gjør han til en så flink pilot!

              Hvis jeg bestiller Wideboy kommer jeg til og med til å ha råd til Vertigo med børsteløs motor når kulda setter inn! (Flyet får jeg nok til bursdag, og motor og reg. får jeg kjøpe selv!
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #37
                Håper bare du blir fornøyd!! Ikke alltid greit å ha store forventninger og så bli skuffet..
                Ulempen med å lese på disse sidene er at jeg dessverre fikk lyst på en Widebody selv
                Tja, 4,6 kilo er som en Onyx f.eks, som bør ha 1.40 eller 1.60. 3,5 kilo bør være grei match for en .91FX som jeg har tilgjengelig og trenger fly til.
                Vertigo er bare en genial liten leke som gir masse moro på en helt annen måte enn å fly glow/acro Gled deg.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #38
                  Hehe, så da trykker vel du snart på betill knappen, helt "uten vilje". Og noen dager etter ligger det en Wideboy på postkontoret ditt
                  Du er vel ikke den som kjøper den el. versjonen??
                  Du kunne jo kjøpt en fort før meg og lage ett rewiew på den, så ble det lettere for meg

                  Ja, jeg håper virkelig jeg bli fornøyd jeg også, seff!!

                  Jeg tror han skriver feil når han sier 4,6 kg! Flyet skal jo være for .60-.90 2-takt!

                  Nå bare venter jeg til NM skal bli ferdig så jeg kan bestille

                  Jeg hadde egentlig lyst på en Edge 540, men den skal vist være "dårligere" en Vertigo, så da blir det en Vertigo på meg en gang mot slutten av September ... (Kanskje da...).
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #39
                    Foresten, jeg ble litt nysjerig! Hvilket fly er Sombrero?
                    Har du noen bilder av et?
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #40
                      Det er selvsagt elektro-widebody`n som frista mest. Dino hadde den ikke i prislista si... men jeg fant den på produsentens hjemmeside i Argentina.
                      I følge produsenten flyes .90-versjonen med 60 også.. så vekta MÅ være feil oppgitt. Håper jeg....
                      Sombrero: den finner du neppe i eske i butikkene ennå Men du ser kanskje en og annen på stevner framover..
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #41
                        Ja, jeg håper og tror at vekta er feil oppgitt!!

                        Tenkte meg nok det var elektro Wideboy du hadde lyst på Eller hva med å kjøpe 60 versjonen og prøve å konvertere den til elektro!! Noe for deg?

                        Lurer på om ikke: http://www.rcsweden.com/index.htm har begynt å føre CAModells? (Hvis du er intresert da.). Du kan jo også kontakte Henrik i Dino Hobby, kanskje han har alikevell?

                        Du vet ikke litt mer om den Sombrero vel? (Det høres ikke ut som noe for min lommebok, er bare nysgjerrig ).
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #42
                          Widebody

                          Hei

                          Vekt på 4.6 kg er feil. Tipper den veier mellom 3-3.5 kg alt etter hvor flink du er til å spare vekt. Den føles ikke "tung" i lufta.
                          hilsen

                          ois

                          Comment


                          • #43
                            Fikke nettopp mail av Henrik, og det stemte at han hadde skrevet feil når han skrev 4,6 kg! Det rette er mellom 3 og 3,6kg :P
                            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                            er der ingen der kender dem.

                            Comment


                            • #44
                              På denne sida : Create a Website | Tripod Web Hosting finner du litt om sombrero`en Har kjent litt på saken og den er nydelig laget....
                              Kjøpe flere fly nå? Neppe, er bare hjemom i helgene for å vaske klær fram til uti august... hvis jeg ikke begynner å sikle og trykker på "KJØP"- knappen en kveld ja Men NU skal jeg være sterk!! Ikke handle fly på minst 3 uker... ialle fall 2.. eller ei.. eller.. Kanskje bare en bitteliiiten hangmodell fra Mulitplex??
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #45
                                Kan anbefale Widebody på det sterkeste. Min veier ca 3,2 kg med OS 91 FX. Har bytta ut orginalt understell og canopy med karbon. Til Nordic programmet blir nok en 60 motor for lite. Er overbevist om at denne modellen er av de bedre til å begynne å fly Nordic med.

                                Knut

                                Comment

                                Working...
                                X