Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket pattern fly (igjen...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Takk! Jeg er veldig overbevist om at jeg kjøper en Wideboy 60, men jeg vil vente til etter NM på Rena! Jeg kjøper nok Kit versjonen så får jeg kanskje råd til en Vertigo også når indoorsesongen begynner

    Kommer nok til å sette in en brukt OS 91 FX, Futaba 3010 SERVO 0,16/6,5KG 6V. (Holder det å bruke 4,8v og ikke 6v?).

    Jeg har også tenkt å bytte ut understell og Canopy med karbon, men det får jeg heller se når jeg får den. (Unskyld at jeg spør så mye om dette, men hvilken propell bruker du?).
    Kunne du også si hvilket motorfeste du har brukt, og hvilke roroverføringer? (Det står annbefalt pull-pull til både høyde- og sideror, men jeg har ingen erfaring med pull-pull systemet).
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #47
      Bruker APC 14x10. Bruker "softmount" fra Gator RC. (gatorrc.com). Når det gjelder roroverføringer så har jeg pull-pull på sideror og MK sin høyderorskobler på høyderor. Ses på Rena!

      Knut

      Comment


      • #48
        Ok...Takk!

        Hva er egentlig de der MK høyderorskobler? Har hørt så mye snakk om det! Noen som har et bilde kanskje?


        Ses på Rena, ja!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #49
          Dette er en slik dings.... Utrolig praktisk

          http://www.rcsweden.com/images/MK1231.jpg
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #50
            Ja den så virkelig praktisk ut! Hvor får jeg kjøpt sånne i norge? Hvis jeg spør på den lokale sjappa, hva spør jeg etter? MKs Høyderorskolber?
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #51
              Originally posted by Flue
              Ja den så virkelig praktisk ut! Hvor får jeg kjøpt sånne i norge? Hvis jeg spør på den lokale sjappa, hva spør jeg etter? MKs Høyderorskolber?
              Tror nok det skal vere "Høyderorskobler" og ikke Høyderorskolber. Må si at dette forresten er en lekker sak (mye bedre enn disse forbaskede Y- koblingene som ligger og vrir seg i kroppen når belastningen blir stor).
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #52
                Du får kjøpt en variant hos Norwegian (rundt 150-200kr), men den har kun glidelager.. Jeg har den på et fly, og det er minimalt med slark. Litt tungvint å montere, men ellers helt grei.
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #53
                  Ok, Takk, jeg skal være en dag hos Norwegian etter NM så da er det en del ting som må handles inn

                  Men er det vanlig vare for lokale sjapper?
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #54
                    Her kommer noen bilder av montasjen...
                    Attached Files
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #55
                      Hvor ligger selve den der splitte greia? Inne i kroppen? Og er de MK rorhornene virkelig bedre enn vanlige? Hvor mye koster de?

                      Jeg har jo ikke bestilt flyet enda, så det kommer helt sikkert MYE mer spm. når jeg holder på med bygingen
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #56
                        Ett litt Off-Topic spm. noen som kan foreslå et bra motorfeste? (Har grapner ett bra)? Til en OS 91 motor?
                        Og hvis jeg prøver å snekkre meg et Hyde Mount, er det nødvendig med nesering på en 91 2-t motor? Hvis ja, hvordan kan jeg lett lage en?

                        Takk!

                        PS. thinnthinn, hvilket fly er det på bildene?
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #57
                          Den "splitte-greia" er den stangen midt i kroppen (der det er utkapp). De røde rørene er kun hylser for pull-pull til sideroret....
                          MK rorhornene er vel kanskje ikke bedre, men du verden så vakre De er VESENTLIG bedre enn det plast-rælet som fulgte med, men man kan godt lage rimelige rorhorn av karbon/glassfiber/bakelitt/PCB o.l..
                          Kjøpte dem fra Singapore Hobby Supplies.

                          Ang. nesering: Jeg har ikke erfaring med Hyde-feste, men tror du bør ha en nesering ja! Det er ikke allverdens vanskelig å lage. Det spørs litt på om du kan feste den i cowlingen eller ikke...

                          -Og hva flyet angår, her er linken Det står nå så godt som ferdig og verker etter å komme seg til Rena!
                          (MFN) ModellflyNytt.no
                          Audun Thinn
                          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                          Comment


                          • #58
                            OK! Takk thinnthinn!

                            Så det er det flyet ja Bare lurer på en ting, du som liker så godt dobbeldekkere, hva er forskjellen i flyegenskaper på dobeldekkere og "vanlige" fly? (I konkuransesamenheng. Jeg har sett folk fly F3A med todekkere, så jeg bare lurer).

                            Angående det med rorhorn får jeg se litt hva jeg har når jeg kommer så langt. Og mere spm. kommer!! Garantert!!
                            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                            er der ingen der kender dem.

                            Comment


                            • #59
                              Jeg klarer ikke å la være å spørre...

                              Bare av ren nysgjerrighet altså....hvilket fly ville dere ha valgt? Widebody 60 fra CAMODEL eller Rebelove Acro fra TOPMODEL? Og hvorfor?

                              Personelig så kommer jeg nok til å kjøpe Widebodyen siden den virker bra, og er mye billigere, så jeg spør bare av "nysgjerrighet".....
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment


                              • #60
                                CAModel sine fly ser jo knasende fine ut, men Widebody er et byggesett da, mens TopModel er ferdige modeller.

                                Forøvrig har MossHobby mange TopModeller inne, og kvaliteten er helt hinsides! Men prisen blir jo deretter da... Jeg har sett WideBodyen fly, og den er jo helt gull! -Kan jo selfølgelig ha noe med han som sto bak spakene, men det så gjevt ut uansett.

                                Jeg prøver å få MossHobby til å ta inn CAModel, så vi får se om det går veien! I så fall dukker jeg nok opp med en sånn etterhvert
                                Audun Thinn
                                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                                Comment

                                Working...
                                X