Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket pattern fly (igjen...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Hehe!

    Den eneste ulempen jeg finner med Widebody er at det er Kit! Trodde først at Rebeloven var en slags 3D kjerre som kunne "settes opp" til pattern, men Widebodyen er jo også litt 3D.

    Uansett så velger jeg Widebody siden den er mye billigere, og Kitet skal vistnok ikke ta all verdens tid å sette sammen.

    Flyet har jeg egentlig ikke "bruk" for før en eller annen gang neste år da jeg lurer på om jeg skal begynne å trene og være med på Nordic.


    PS. Thinnthinn: Hvorfor kan du ikke bestille fra Dino Hobby? Jaja, du får skaffe deg en så fort som mulig du også!!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #62
      Skal bli spennende og se Widebodyn i aksjon på Rena. (Har ferie og blir vel sittende der oppe og glo med digre glomerter )Må innrømme at den frister selv om det medfører ett motorkjøp til. ARC frister mest, vet ikke om jeg gidder gå løs på ett kit.
      Ser flere av de som har bygget kit på RCU har redusert rorarealet spesielt på ballanseroret , for og få den smoooter for pattern. Kunne vært artig og høre hva de som har bygget den her inne har gjort. Er det en bør gjøre ting, så blir det litt vrient med ARC.
      Er ute etter en rendyrket Pattern kjerre, 3D er IKKE aktuelt for min del, har fly til det.
      mvh MM

      Comment


      • #63
        Vi har redusert rorstørrelsen på høyde- og balanseror med tanke på presisjonsflyging istedet for 3D. Ser ut til at det ble ganske vellykket.

        Reduserte korden på høyderoret, samt at balanseroret ikke går helt inn til vingerota slik som antydet i settet.
        hilsen

        ois

        Comment


        • #64
          Jeg har nylig begynt å lese litt på RCU, men jeg forstår ikke alt når det er på engelsk. Har også sett at de forminsker rorflatene, men så er det andre som mener at det slettes ikke er nødvendig for den flyr meget fint uten å gjøre det. Hva mener dere (spes. de som har den eller har prøvd den)? Personelig har jeg ikke så lyst å forandre på noe når jeg ikke selv har så mye peiling på hvor store rorene skal være, hvor tykk vingen skal ver osv.... (Men hvis dere mener det virkelig hjelper så...).
          Og, ja, jeg skal bruke den til Pattern (hadde vært kjekt å fly 3D med den også, men det viktigste er at den skal fly bra pattern!! (3D fly kan jeg kjøpe siden).

          Jeg har også lyst på ARC versjonen siden jeg får den fortere opp i luften, men det har jeg ike råd til, og det er litt kjekt å bygge også
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #65
            Originally posted by oisf3a
            Vi har redusert rorstørrelsen på høyde- og balanseror med tanke på presisjonsflyging istedet for 3D. Ser ut til at det ble ganske vellykket.

            Reduserte korden på høyderoret, samt at balanseroret ikke går helt inn til vingerota slik som antydet i settet.
            Høres fornuftig ut , en uting egentlig at de på død og liv skal flørte med 3D egenskaper, blir liksom ikke hverken fugl eller fisk. Medfører litt merarbeid om jeg går for ARC utgaven, Ett kit er MYE jobb uansett hvor lettbygget settet er.
            Kanskje det blir mulig med en liten prat med deg på Rena, og en liten titt på vidunderet
            mvh MM

            Comment


            • #66
              Hehe, MicroMac! Jeg bestiler ikke fuglen før etter Rena! Den jeg skal ha med til Rena er vel ikke noe vidunder med smurf som pilot og det hele!, hehe, men ikke misforstå, jeg er veldig glad i flyet!!

              Kit er mye arbeid for meg (og kanskje mest pappa ), men ARC blir nesten enda mer arbeid! (ettersom jeg må jobbe hardere for å få penger til ARC ) så det blir Kit på meg!

              Du skal til Rena du også MM?, stiller du i VT, Nordic eller F3A? Jeg skal finne de jeg ser flyr med en Widebody og slå av en liten prat med dem

              Jeg GLEEDER meg!! Lykke Til, alle som skal opp!!

              Edit: Huff og Huff!! så mange smilie det ble!! (har prøvd å fjerne noen...).
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #67
                Kanskje verdt å vite at et 3D-fly ikke må forveksles med FUN Noen av dere gjør sannsynligvis det....?

                Et fly kan være:
                - Acro
                - Acro/3D
                - 3D
                - 3D/FUN
                - FUN

                (Og mye annet selvsagt)

                Ei acro/3D-kjerre er ikke noe rent 3D-fly, kan til og med være mer rent acro enn 3D og slett ikke FUN. Og et 3D-fly trenger ikke helle helt over til FUN osv. At ei acro-kjerre er "litt" 3D trenger ikke bety annet enn at en stødig pilot med nok av motor ombord han hoovre og gjøre annet spektakulært når rorutslagene og kontrollen er bra nok.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #68
                  kan godt være jeg blander litt, men jeg er enig med deg joo, og bl.a. derfor er det jeg ikke vil forandre på rorstørrelsen!
                  Med mindre de virkelig erfarene pattern pilotene mener noe annet!
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #69
                    hei mulig jeg kan hjelpe deg .....
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment


                    • #70
                      hei mulig jeg kan hjelpe deg .....
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Satanoperca
                        hei mulig jeg kan hjelpe deg .....
                        Hva mener du?
                        Jeg er nesten sikker på at jeg har hørt det navnet før... men jeg husker ikke hvem det er...
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #72
                          kommer til og selge Bmodellen min etter Rena..kommer hvis jeg har plass i bilen til og ta den med dit!
                          Spigas (ett eller annet) til\evt med fx90 bygget av O.Fremming..flyr greit til Nordic !Jeg fløy den på NM i fjor!
                          pris vet jeg ikke ..men den er ferdig til og fly sånn den står nå...må fylle tanken da!!
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • #73
                            kommer til og selge Bmodellen min etter Rena..kommer hvis jeg har plass i bilen til og ta den med dit!
                            Spigas (ett eller annet) til\evt med fx90 bygget av O.Fremming..flyr greit til Nordic !Jeg fløy den på NM i fjor!
                            pris vet jeg ikke ..men den er ferdig til og fly sånn den står nå...må fylle tanken da!!
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment


                            • #74
                              hvorfor blir det 2 innlegg her?????
                              Rune Gjelsnes
                              Vikersund
                              92624841

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Satanoperca
                                hvorfor blir det 2 innlegg her?????
                                Av og til klikker en to ganger på ok knappen andre ganger vet jeg ikke hvorfor. Det jeg vet er at en kan slette det siste innlegget før andre poster så neste gang så bare velger du slett innlegg på den siste når slikt skjer.Knappen er en X helt til høyre der siter og endre står.
                                Gert Hildrestrand.
                                Limets Venner.
                                Valdres Flyklubb Modell

                                Famous last words? Hey watch this!

                                Comment

                                Working...
                                X