Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket pattern fly (igjen...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Jeg bestilte Widebodyen rett før jeg drog på en ukes ferie til sørlandet!
    Henrik i Dino Hobby sa det skulle ta ca. 8 dager før modellen var i Stavanger, og det ser det ut til at den kommer til å være også Den ble sendt fra tollen i Oslo og videre 06.08-04, så kanskje den ligger og venter på meg allerede på mandag!! Tror også at en Vertigo er sendt til meg, og da ligger trolig den også og venter på meg i posten! Gleeedeeer meg!!!!

    Det som er litt "dumt" er at han som kunne gi meg Zen 90 på tilbud, fikk kjøpt en brukt VELDIG billig sa han, så den kunne han selge videre til meg og hvis jeg vil kan jeg også få prøve den på stripa!!
    Hvis jeg kjøper Zen så følger trolig alt utstyret med, og kanskje det blir billigere enn å kjøpe nytt til Widebody. Men nå som jeg har kjøpt widebodyen er det den jeg har mest lyst til å bruke!! Vi får se.

    Forresten så snakket jeg litt med han som fløy modellen på Rena, og "oisf3a", som hadde komt på ideen å lage mindre ror. Eieren mente den fløy veldig bra med de mindre rorene, og at de var mer en store nok til hans/mitt bruk! Så jeg kommer til å gjøre dem mindre jeg også etter mål fra hans model!
    PS. Etter litt lesing på RCU har jeg funnet ut at det er mange som har gjort rorene på flyet mindre, med ønsket resultat.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #77
      Originally posted by oisf3a
      Vi har redusert rorstørrelsen på høyde- og balanseror med tanke på presisjonsflyging istedet for 3D. Ser ut til at det ble ganske vellykket.

      Reduserte korden på høyderoret, samt at balanseroret ikke går helt inn til vingerota slik som antydet i settet.
      Har du mål på hvor mye? jeg vil gjøre det på min og.
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment

      Working...
      X