Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket pattern fly (igjen...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket pattern fly (igjen...)

    Hei!

    Da må jeg spørre igjen. Men denne gangen bestiller jeg uansett, og jeg har mer spesifike "krav".

    Jeg trenger altså ett pattern fly til å fly Nordic. Flyet må passe en .61 eller .90 2-takt motor, og helst være ARF, men alt er av interesse!
    Fly som koster langt over 3000 er uaktuelt, (rund 3000 har jeg fåreløpig råd til, men koster den litt mer er det også av interesse!)

    På forhånd Takk!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    Vet ikke om så mange 90size pattern kjerrer i farten. Nemesis har du allerede nevnt.
    Flair Swallow er en mulighet, midtvinget og med pipetunell om du skulle trenge det. Finnes i to utgaver Swallow og Swallow EX. Forskjellige fargeskjema og også flottere cowling på EX versonen. Ser også at det spekules på nettet om Flair har rettet opp noen strukturelle svakheter på EX versonen, ikke bekreftet av Flair. Swallow får du for under 3000
    Fant ikke siden – Gullknapp Modellflyklubb

    Sikkert noen her på foraet som har den,


    Zen90 fra World modell har høyere siklestatus i min knoll, men så er den også dyyrere

    Eller hva med http://www.davesmithmodels.com/
    Se (MFN) ModellflyNytt.no
    Der er det iallefall F3A kjerrer som tiltaler meg, men krever jo betydelig mer jobb enn en bambus ARF kjerre
    Er også i kjøpsmodus på ett pattern fly, bestilte en men de hadde den plutselig ikke på lager allikevel, så avbestilte den i mutt irritasjon.
    Så nå er jeg like langt.
    mvh MM

    Comment


    • #3
      Denne: http://www.celtic-griffin.com/Capiche%2050.htm har jeg tro på! Redaktøren har et byggesett av saken, kanskje han kan si litt om det som er oppi eska?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Zen 90 har jeg også veldig lyst på, jeg kan få den for 4500,- men det blir fremdeles for dyrt siden jeg må ha ny motor (brukt .90=1000) og nye sevoer (ca. 1000)!
        Den Swallowen skal jeg se litt mer på når jeg kommer hjem!
        joo: den modellen er det mer en 3D kjerre med Pattern muligheter, eller?

        En ting til: om den Swallowen står det: at den er god til trening på VT, Nordic. Hva menes med det???? Er den ikke god å konkurere med også? (har sett det om mange modeller).

        Ja, ja jeg må løpe og jobbe videre nå, så jeg får råd til ny modell
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Bare å surfe nettet det... Her: http://www.flycapiche.co.uk/ er ei egen side om Capichene.. mange versjoner også på vingene.....
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Swallow er sikkert fin hvis du skal ha en ARF. Den er rimelig også slipper du å styre med retracts. Den holder i massevis til nordic.

            Capiche 50 er er 3-d fly, ikke F3A.
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Capiche leveres i to varianter: acro/3D og 3D/FUN. Forskjellige vinger er det som skiller!
              Reklamen: Now… if you want a 3D Fun Fly…then we are pleased to present the Capiche 50 Fun. This has the same fuselage as the Capiche 50 but uses a Fun Fly wing section resulting in a terrific 3D Fun Fly package. The section we have chosen still allows you some smooth aerobatic performance, and many 3D moves that traditional Fun Flys don’t perform so well, but with the extra wing area allows you to prop hang or hover to your hearts content…
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Jeg liker også best fast undrestell, og når jeg jobber (går med aviser og på ett gartneri) og tenker på det nye flyet jeg snart kjøper , får jeg bare mer og mer lyst på ARF; (jeg vil ha flyet ferdig i år, så jeg får trent på Nordic før stevnene begynner igjen neste år)!
                Men jeg har enda til gode å vinne et VT. (Klarte en annen plass på Forus Cup, men det var bare 3 deltagere , trøster meg med at det bare var 3% i poeng som skilte mellom meg og 1. plassen ).

                Generelt; hvor mye koster det i frakt, toll, moms, osv. å kjøpe fly fra utlandet? ( How to Open a Gold IRA Account - Giantscaleplanes )!

                Vet noen om flere fly, så kom med dem
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #9
                  Capihen er mindre enn Swallowen. Folk jeg har snakket med i klubben mener jeg bør skaffe meg en kjerre som tåler litt vind! (Det blåser altid her på Vestlandet! Er forskjellen i stabiliteten på en .60 size og en .90 size stor?
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #10
                    Stabilitet? Husk: Når du flyr konkurranse så er det viktigste at du kjenner det flyet du flyr og kan lage en sirkelrund loop uansett vind og hvor du flyr.
                    Tror Jon W sa det samme for en tid tilbake: det viktigste er ikke hvor godt flyet er men hvor godt DU flyr det! Og hvor godt du flyr din Swallow, Zen etc er avhengig av trening trening trening. Helst ikke i ideelle forhold.... da lærer du ikkeno.
                    Men: ser at du figurerer på resultatlistene på flere stevner... da har du gjort det viktigste: begynt!
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Til syvende og sist er det hvor godt man selv flyr som er avgjørende, men noen ganger virker det som om dommerene gir meg litt ekstra poeng siden de andre har så mye "bedre" fly enn meg....Eller flyr jeg virkelig så bra

                      Jeg har fått MANGE gode råd fra dommere og personer på stevner, på det første stevnet jeg var med i gaidet dommerene meg nærmest gjennom øvelsene...

                      Har også altid trodd at flyet mitt rollet for sent og var for tungt på høyre side, men når jeg og pappa nøye har gått gjennom hva som er feil har vi funnet ut at jeg gjør en liten feil og at flyet flyr kanonbra! For nå som jeg begynner å få til øvelsene noenlunde (f.eks. runde looper med exit der hvor jeg startet og ikke 20m nærmere meg) så flyr flyet pluttselig veldig bra...pussig

                      Ta f.eks. immelmannen: til å begynne med ble altid exiten skjev (flyet drog til venstre), men så fant vi ut at når jeg roller (som regel til høyre) (beveger stikka til høyre) slipper jeg ikke helt opp på høyderoret etter den halve loopen, derfor drar jeg flyet til venstre i knife edge posisjon. Nå får jeg til veldig fine 8 poengs immelmanner :P

                      Det var mange ord for å si ingenting
                      Poenget er at jeg vil ha ett fly som flyr bra slik at det blir kjekkere å fly, og jeg får poeng etter hvordan jeg flyr og ikke flyet...

                      Men altså, reagerer en .60 size merkbart mer på vind enn en .90?
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #12
                        Har noen erfaring med EXCELSIOR serien fra http://www.davesmithmodels.com/
                        Det er så mye å velge i pluttselig, og forskjellige forhandlere med ulike priser, men så er det frakten osv...
                        Det er så vanskelig å bestemme for produsenten skriver jo hvor bra flyet er, men det som de skriver er ikke altid det folk som har prøvd flyene synes...
                        Og jeg er så redd for at jeg bestiller så finner jeg ut at jeg skulle valgt den andre...

                        Nei, Livet er hardt
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #13
                          Vi fløy dette for to helger siden ute på kråkstad med en OS91. Det gikk sinnsykt! Veide bare 3,6 kilo sånn ca. med retracts og pipe. Leveres som ARC og er meget prisverdt. klassisk patternfly for nordic. Du må ha litt byggeteknikk inne men har du bygget et fly før klarer du det.
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #14
                            Det var Excelsior 163.
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • #15
                              Jeg vet jeg spør om ting jeg kanskje kunne funnet ut selv...men hva har man dette forumet for...?

                              Jon: Er Excelsior ett bygesett? det var utrolig billig! Hvilket ville du annbefalt av Swallowen, Nemesis, eller Excilasoren?

                              Hvor mye koster det å bestille fra Dave Smith? (hvor mye har dere betalt når flyet er i hus?).
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X