Announcement

Collapse
No announcement yet.

Widebody 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Beklager at jeg maser sånn!

    ...bruke en rett arm på servoen eller la en og skru på det runde...bruke printplate 2mm!
    Kjønte ikke helt hva du mente her...
    Men jeg skal nok få ordnet det, ikke akkurat det vanskeligst i verden å sett opp

    Kan jeg spørre om en ting til Hvilken propel passer best (O.S. .91 FX)? Er litt lat så jeg spør heller her enn å teste selv, men jeg tror det var 14x8 eller 14x10 som egnet seg best. Noen meninger om dette?
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #47
      litt skrive feil .......lage en selv og skry oppå det runde ...ala dette her (fra o.fremming) http://home.online.no/~ofremmi/Drawi...,%20double.jpg

      skulle tro den fikser 14x10 greit ....prøv deg frem ....jeg hadde det på en jeg hadde
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #48
        OK. Takk, nå kjønner jeg, men hvorfor er det bedre enn å bare bruke en vanlig rett arm? Uansett det jeg lurer mest på er hvilken rorhorn jeg bruker på sideroret? Bør jeg også der lage ett selv og stikke det helt gjennom roret?


        Kort statusraport: Kroppen er treferdig og hovedvingen er nesten (må kutte ut, og hengsle balanserorene. Da gjenstår halefinne/stabilisator, motror og servo instalasjon, og seff trekk. (sliter enda med hvordan den skal trekkes ). Har satt opp en liste, og absolutt siste frist for at flyet er ferdig har jeg satt til 01/03-05. Håper å få den ferdig litt før det!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #49
          du kan bruke en m3 gjengestang eller et horn av 2mm printplate her også...lag de så store som mulig så blir det mindre slark! tror O.fremming har en tegning som kanskje kan gi deg noen ideer om et horn også på siden sin!
          når det gjelder valg av farger ..tenk kontraster ..ihvertfal og den skal brukes til annet enn søndags flygning...m.a.o. stor forskjell på underside og overside ..feks hel rød\blå under med noen hvite kontrast felt og en noen lysere overflate oppe ikke ha skroget hvit i topp og bunn da ser det ut som det blir litt borte i luften ..samme har en klar canopy en tendens til og gjøre, når du ligger 150-175 meter ut i rett F3a høyde er ikke en "sexy"finish og farge skjema viktig ..men hvordan det synes, selv om det er lekkert og se på på bakken!
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #50
            Takk så mye!

            Angående farger tror jeg det blir caterpiller gult under hoved-og bakvinge med rød/orange striper på (brede striper, kanskje 3 på hver vinge).
            Over og på kroppen har jeg ikke peil.
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #51
              14x10APC fungerer svært bra på denne motoren, har to selv. kjøp også en Perry pumpe Blå VP-30. bor hull i øverste venstre skruhull i baklokket og bruk nippelen til potta. skru også av baffelen i lyddemperen, og lag soft mount. resultatet er en svært driftsikker motor, deilig tomgang og effekt i massevis som bråker lite.
              Espen Mortensen
              Spigas 90(Ola Fremming)
              Psykopat XL (Jack Farstad)
              Super Diablotin( JR)
              Edge 540 3d
              Lieraider
              Tragi 702

              Comment


              • #52
                Motoren er kjøpt brukt (dog er både front og baklager netopp skiftet av selger ), så den der greia til pumpen bak er allerede der. Klart jeg foretrekker å ha tanken over vingen, men jeg har valgt å alikevel plasere tanken nærme motoren slik at jeg slipper pumpe. Kan få en brukt pumpe for 200 kr, men jeg har hørt om så mange problemer med det at jeg prøver uten.

                Motorfeste er festet på en alu. plate og den er festet til 4 gummidempere, (slike som joo bruker i denne artikelen.)

                Takk for tipset uansett!
                Andre tips/hint generelt om oppsett trimming osv. som ikke nødvendigvis har med akkurat denne modelen å gjøre, men som kan hjelpe meg senere settes stor pris på!
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #53
                  Brukte denne på min ST G90. Konge:
                  http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXD633&P=ML

                  Comment


                  • #54
                    Hei
                    brukte ikke pumpe på min gikk helt fint uten!
                    brukte ei pipe og hadde trykk og tanken rett bak firewall,men skal du ha tanken i tyngdepuntet må du nok ha pumpe!
                    Modellen jeg referer til var den "spigasen"som ble solgt på nm på Rena i sommer som Øystein Bach kjøpte og fløy noen omganger i Nordic der oppe!
                    Rune Gjelsnes
                    Vikersund
                    92624841

                    Comment


                    • #55
                      Noen som vet om en grei måte å feste høyderoret på? Bruker èn servo som skal gå til begge høyderorsflatene. (Vet allerede om MK sin, men den må bestilles, og er littegran dyr). Har noen ideer selv, men ingen supergode...

                      Nå som jeg først spør, hvor selges det MK rorhorn? Vet at GatorRC har. Er leveringspris, og tid god derfra?
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #56
                        Hmmm.. Feste høyderoret.. Mener du feste en evnt. Belcrank?
                        Jeg har sett forskjellige løsninger på høyderorsstag, bl.a. karbonstenger i nylonhylser, Pull-Pull osv..

                        Ola Fremming har en løsning med balsastag som helt sikkert fungerer upåklagelig! Det ligger beskrivelse på nettsidene hans.

                        MK deler kan kjøpes her:
                        http://www.rcsweden.com/
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #57
                          Takk for svar! Ja, er en slik MK Belcrank jeg tenker på, men synes den er litt dyr. Ellers hadde jeg tenkt å bruke den balsa-metoden på Ola Fremming sine sider, men problemet er å få den ene pinnen som går fra servoen til å bli to. Som sagt har jeg kommet på noen måter å gjøre det på, men jeg vet ikke om det er så bra, kan bli slarkete.

                          Uansett, synes jeg maser veldig mye i denne tråden , så jeg prøver bare å løse det selv, og hvis det virkelig ikke virker, da kan jeg spørre
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #58
                            På Ola sine sider beskriver han hvordan han på den ene siden av staget limer inn en gjenget stang, og på den andre siden av staget limer inn to gjengede stenger... Det er KUN balsa i selve staget. (Dette er en god gammel metode, bortsett fra at han bruker balsa for å lage 4 vegger, og ikke en firkantlist... ).

                            http://home.online.no/~ofremmi/HowTo...hrod_Step5.jpg
                            Audun Thinn
                            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                            Comment


                            • #59
                              Har bestilt MK Bellcrank fra Singahobby (Home Page) til min WB40. Kommer på ca 220kr inkludert frakt (+evt norsk moms). Det er ikke sååå gærnt???

                              Mvh
                              Tommy
                              Mvh Tommy Fosland
                              Tromsø MFK

                              Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                              Comment


                              • #60
                                Nei, faktisk ikke da, trodde det kom oppi 500kr med frakt og alt det der. Dessuten er det så mye bry, så jeg vil heller prøve Ola Fremming sin metode først.

                                Setter veldig pris på all hjelpen!! Nå skal jeg prøve litt forskjellige ting først før jeg spørr!! Er så lat!


                                Ellers, kroppen er så å si treferdig, vingen er også nesten treferdig og er tilpasset kroppen (mangler den "Belly Pan" tingen som skal ligge på vingen slik at den passer til kroppen). Har fått bygget (relativt) mye den siste uka Jeg bygger bare så sent, en som bygger fort og jobber hver kveld hadde sikkert fått denne modellen ferdig på en måned eller to (om ikke mindre).
                                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                                er der ingen der kender dem.

                                Comment

                                Working...
                                X