Announcement

Collapse
No announcement yet.

CA-MODELS EPSILON

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    CA Epsilon virker som en meget fin modell. Bygger en sjøl. Syns det var litt pes å bygge uten manual, men dette har de nå fått lagt opp på deres website nå. Jeg har shoppa en Hacker C50 Acro jeg tenkte jeg skulle teste på den, må jo teste litt elektro også
    Er kommet omtrent så langt:
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Hei!

      Er det lov å spørre hvordan det står til med flyet ditt nå JarKri?

      Bilder? Hvis det er ferdig, hvor mye veier det, og kunne du fortelle litt om oppsettet? :P

      Uansett lykke til videre!

      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #18
        Epsilon

        Hei. Det står bra til med JarKri.
        Epsilonen har lettet. Flyr meget bra. Har følgende oppsett:

        Os 91fx, perry pumpe pv-30, Hattori 700 pipe.
        Fut 9252 på høyderor og ballanseror. Hitec 625 på sideror og std servo på throttle.
        Ferdig flyvekt ganske nøyaktig 3,5kg.
        Har brukt monocote/oracover betrekning.
        Karbon støtstenger til høyderor (fungerer meget bra)
        Pull-pull på sideror.
        Flyet er litt baktungt foreløpig. Skal skaffe meg en litt tung alu-spinner

        Flyet flyr veldig stabilt og har motor i massevis. Har ikke hovret så mye ennå, men det skal ikke være noe problem. Den skyter oppover i vertikalen.

        Til nå har jeg brukt apc 15x8 propell. Det fungerer bra, men propellstøyen er litt høy. Har hørt at 14x10 skal være det beste.

        Responsen på ballanseroret er helt enorm. Vær konservativ på jomfruturen Skulle nok laget litt mindre ballanseror, men det fungerer sikkert veldig bra til 3d.

        Holder fremdeles på å få stillt inn pumpa. Tror jeg begynner å nærme meg. Har skrudd tomgangsnåla på motoren 1,5 runder inn. Skruen på pumpa stikker litt utenfor veggen. (2 gjenger)

        Var det noe jeg glemte?
        Jeg skal ordne noen bilder straks.

        JKR
        Jaran

        Comment


        • #19
          Takk for infoen!

          Har du tanken over CG? Er det derfor du bruker pumpe? Hvor stor er tanken foresten?

          Jeg hadde tenkt å lage noen støtstenger av balsa til høyderoret, men du sier carbon fungerer? Har hørt mye negativt om det med carbon. Hvis det fungerer bra vil jeg også gjøre det slik siden det er mindre arbeid Hvor tykk bør carbonstangen/røret være?

          Jeg også har 14x10 prop.

          Det med mye respons på balanserorene har jeg hørt litt om ja Jeg har forminsket dem og høyderoret på mitt fly.

          Du sier det er baktungt? Det er jo egentlig beregnet for 61. motor.... Men kanskje det er ment at tanken skal ligge foran hvis ikke du har den der?...

          EDIT: fikk i ettertid vite at en .91FX veier det samme som en .61
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #20
            Hei.
            Jeg har plassert tanken noen cm foran tyngdepunktet.
            Det er ikke veldig baktung. Jeg tror tyngdepunktet ligger mellom 35 og 40% fra forkant.

            Jeg har 395cl tank.

            Jeg fant en oppskrift på karbonstang-metoden her:

            http://www.rcaerosport.com/articles/...lternative.htm

            Jeg brukte strømpen fra en "sullivan golden rod" (den røde) som hylse for karbonstangen. Når man så smører karbonstangen med litt olje er det veldig lite friksjon.

            JKR
            Jaran

            Comment


            • #21
              Takker!

              Hvor lang flytid får du med den tanken?
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #22
                Hei, jeg er nesten 100% klar for å kjøpe en Epsilon...
                spørsmålet mitt blir bare hvordan dere tror denne vil funke med en FS-120 S m/pumpe i nesen.

                Comment


                • #23
                  Epsilon

                  Jeg kan absolutt anbefale dette flyet.
                  Jeg bruker en OS 91 fx. En OS fs 120 veier en del mer.
                  120 fs veier 950gr
                  91 fx veier 550gr

                  Jeg bruker riktignok tuned pipe, men 120 motoren veier samlet sett sikkert 300gr mer.
                  Det går selvølgelig, men det er mulig du må flytte noen servoer bak i halen for å få ballansert flyet riktig.

                  jkr
                  Jaran

                  Comment


                  • #24
                    Da er kjærra straks på tur til Norge, kjøpte en YS 110 i samme slengen.
                    Regner med å putte denne i snuten og kompensere for vekta med å putte 1 servo i halen.
                    Bestilte en ARC da jeg har tenkt å fly i år... håper bare den ikke blir for tung.

                    Har for mange prosjekter liggende... og for mange til resturering.
                    Bla en Dash 25 som jeg ikke klarer å send opp i røyk, gud vet hvor mange flyturer den har. Sliten er den... Har oxo en MK Cosmos jeg har holdt på med i over 10 år . Hver vinter planlegger jeg å gjøre den ferdig, men den er enda bare balsa... jaja...



                    Frode

                    Comment

                    Working...
                    X