Announcement

Collapse
No announcement yet.

CA-MODELS EPSILON

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CA-MODELS EPSILON

    Selv om flyet fremdeles ligger hos tollerne kan jeg ikke vente med å starte denne linken. :P Har handlet inn en 91fx og noen digitale servoer. Nå er det bare å få printet ut nordic programmet og begynne å øve. Hvis det er noen av dere som har tips angående dette flyet/motoren så si ifra. Jeg kommer til å legge ut bilder når flyet kommer i hus.
    Jaran

  • #2
    Fysjda! Det flyet er også på ønskelista mi..

    Er det OS 91FX? Jeg har brukt den en del i en tung Giles (4,5 kilo) og den drar meget fint. Jeg fikk dessverre en av de som det var lekkasjer på i dyseklumpen, og det kosta meg noen utelandinger før jeg fant ut av det. Regner med at du slipper det siden problemet skal være løst og det også var nye pakninger å få for de uheldige! Jeg løste problemet ved å lage nye pakninger selv.
    Da jeg tok Giles`en på stripa første gang i år choka jeg den, satte på klipa og den starta på første slaget etter vinteren! Begynte med 14x8 propell, men tror jeg endte opp med 16x8 etterhvert.. da varvet den på ca. 7800. God motor!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Da er byggingen igang.

      Igår kom flyet i posten. Dette er dagen jeg har ventet på. Delene ble pakket ut og plassert rundt omkring i den lille hobby-boden. Du verden så lette delene er. Meget lette vinger. Vinger er ferdigplanket isopor. Staben er profilert og planket på samme måte som vingen. Forkantlistene ble limt på. Endelig fikk jeg bruk for det gule "aliphatic" limet jeg kjøpte hos towerhobbies. Jeg fikk startet på kroppen også. Delene er laserskåret og passer meget godt i hverandre. Motorcowlingen og hjulkåpene er av glassfiber. Hjulkåpene har jeg ikke sett noe til. Får sende dinohobby en mail. Det eneste negative er bruksanvisningen. Det er flere direkte feil mht dele-nummerering. Bildene er så små og dårlige at man ikke greier å se hva som vises. Derfor ble fantasien satt i sving. Jeg tror jeg har gjort alt riktig så langt. :P
      Attached Files
      Jaran

      Comment


      • #4
        Hei, hei!

        Jeg holder også på med ett sett fra CA model: Widebody.
        Fåreløpig ser det ut til at alt som skulle fulgte med, men matrialet var ikke helt av beste sorten, og doublerene til kroppen var knukket. Men ikke noe som trekker sånn mye ned!

        Angående det med bruksanvisning er den heller ikke her av beste slaget, men på internett står samme bruksanvisning med fargebilder som kan forstørres, og de har ogse flere bilder og beskrivelser på nettet: 403 Forbidden klikk på Airplanes, flyet ditt og så Manual.

        Ellers Lykke Til med flyet! Vi ses sikkert på ett stevne en gang i framtiden
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          MANUAL

          Jeg har netopp sett litt på manualen på internett. Bildene blir jo ok når man forstørrer dem, men det hadde jo vært fint å ha skikkelige bilder i manualen.
          Materialet var ok i min. Man må kanskje bare regne med litt variasjon. Ser etter et fargeskjema som er fint og synlig. Si ifra hvis noen har noen gode ideer. Gjerne med rødt, hvit blått, lilla ol.
          Jaran

          Comment


          • #6
            Jeg kikket litt gjennom manuale på internett til ditt fly, og den er mye mer detaljert enn Widebodyen sin, jeg tror jeg kommer til å bruke litt av hva som står der på mitt....

            Ellers sliter jeg også veldig med hvordan den skal se ut!

            Hvis du gjør ett søk på RCU finner du MYE stoff om flyet, det er også noen som har laget en topic der han har tatt for seg byggingen av flyet, tror jeg.

            Lykke til! Men kan jeg bare få spørre om en liten ting: hvorfor valgte du akkurat det flyet?
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              Valg av fly.........

              Tja. Jeg hadde egentlig tenkt meg flyet du har. Widebody 60. Surfet litt rundt på internett og leste at noen synes epsilonen flyr ennå litt bedre enn widebodyen. Dessuten hadde ikke Dinohobby noen flere WB igjen. Det var vel egentlig det som gjorde utslaget.
              Jeg så widebody 60 på NM på Rena for noen uker siden. Virket som et meget bra fly.
              Jaran

              Comment


              • #8
                Ok, jeg ble annbefalt Widebody, det var derfor jeg ikke helt tenkte på de andre. Epsilon er oppgraderingen til WBen....

                Jeg var også på Rena og så den, den som var der hadde litt mindre ror, og det skal minn også få. (jeg kom forøvrigt på 4. plass i samme klasse som du fløy ).
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #9
                  Ser av fabrikkomtale at Epsilon har bedre snap-egenskaper. Ikke interessant til Nordic der det ikke er snap-øvelser.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Ja, jeg har ogse lest det samme som joo, Epsilon skal være bedre i snapproller. Mener også å ha lest at den var litt bere til 3D enn WB; men til nordic er ikke det noen fordel!
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #11
                      FLERE BILDER.......

                      Da begynner flyet å ta form. Har bygget vingen og holder på å lage utsparing til en evnt pipe. Tror det blir ganske bra. Har brukt glassfiber og en ny type "clear`n simple" (eller noe sånt) epoxy.
                      Denne gangen har jeg laget en hyde-mount. Har ikke gjort dette før, så det blir spennende å se hvordan den fungerer. Hvis det er noen som har noen gode bilder av feste for nesering så si ifra. Må muligens lage en nesering som er festet i tuppen av et par karbonstenger.
                      Kroppen er bygget nesten ferdig. Har installert 3mm karbon pushrods som er limt sammen med sytråd og ca-lim i enden.
                      Har tenkt å bruke fut 9252 servoer. Skulle holde i massevis.
                      Jeg valgte å ha original størrelse på rorene. Har hørt at noen lager rorene litt mindre for å få litt bedre egenskaper i pattern. Håper det fungerer bra med de originale rorene. Må bare passe på å forsegle "rorglippen" skikkelig. Hva fungerer best?
                      Hvis dere har noen kommentarer/forslag/advarsler etc så gi beskjed.
                      jaran
                      Attached Files
                      Jaran

                      Comment


                      • #12
                        Ser bra ut...
                        Hvordan vurderer du settet kvalitetsmessig? Bortsett fra instruksjonene som jeg så du ikke var imponert over.
                        Er det med noe hardware i det hele tatt ? tank etc

                        Er lens for prosjekter både nye og gamle. Abstinensen river og sliter i kroppen. Neste blir en 90size F3A.
                        Widebody eller Epsilon ligger best an for øyeblikket
                        En annen som frister nesten over evne er Seduction 90, men den er hysterisk priset her til lands 3400 er dyyyrt.
                        mvh MM

                        Comment


                        • #13
                          Hei alle sammen
                          Var nylig i Portugal på EM i F3A. Der hadde CA en salgs/utstillings-bod og jeg snakket litt med dem for å kunne gi råd til slike som har lyst til å forsøke seg på Nordic etc. De sa at Epsilon var laget for å være enklere å bygge enn WB. Jeg så på et sett of syntes det hele så riktig så fint ut, selvsagt uten at jeg sjekket om bitene var korrekt merket. Ellers hadde de en ny 3D-modell i samme størrelse kalt Zafiro-3D, en søt liten sak. Måtte konsentrere meg for ikke å ta med et sett til en slik hjem (har alt for mange leker allerede). Den blir levert med glassfiberkropp.
                          Ola
                          Attached Files
                          www.ofremmi.info

                          Comment


                          • #14
                            Den ser jo dritfin ut, tror du det er ren 3d eller burde den duge for Nordic også?
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • #15
                              Jøss..
                              Den Zafiro-3D'n ligna da upåklagelig min 3D Quest...

                              Byggingen til JarKri gjør jo nesten at jeg vurderer å anskaffe en slik en! -Men så har jo alltid den karen vært en racer til å bygge Både fort og bra!!
                              Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
                              Audun Thinn
                              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                              Comment

                              Working...
                              X