Announcement

Collapse
No announcement yet.

E - starter med 11,1v li - on!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E - starter med 11,1v li - on!!

    Hei.

    Har nå vært ute og flydd med Estarteren min. Har fått 11,1v 1200 mah li - on, 370 motor og 9x5 propell (1047) + ics 300 regulator. Flyr som bare f.. uten noen tegn til verken overoppheting eller andre problemer. Ta pause hvert tiende minutt. Looper på halv gass fra level flight. Klarer nesten å hovre et sekund eller to, før den begynner å spinne rundt. Sparte til og med 30 gram vekt ved å bytte fra 9,6v 730 ni-mh til li - on. En stor takk til Moss hobby som anbefalte meg den kombinasjonen. :P Kan trygt anbefales til alle som har E - starter. Husk bare å kjøre inn motoren godt før den tas i bruk.
    Derfor blir moralen: aldri mer Ni - mh, Ni - cd.
    Har fløyet tre timer med dette til nå uten problemer.

  • #2
    Du sier du har "li-on"-batterier, regner med du mener Li-Ion? Håper bare du kan sette cut-off til 7,5 Volt på den regulatoren, ellers varer ikke batteriene dine lenge..
    Det er gøy med nok power selv om levetiden på motoren reduseres, en 370 er jo ca. gratis
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Var ute og fløy i kveld. Fungerer ennå som bare juling etter 5 timers flyging. Bruker voltmeter for å måle strøm på batteri ved endt flyving. Ca 10,5 v etter 10 min variert flyving. Har ikke li - po cut off på regulator. Skal investere i en regulator. Noen tips? Klarer nå spin, inverted loop(nesten), roller godt med hjelp av sideror. E - starteren har vist seg å være et robust og flott fly. Ser litt skalalik ut i lufta.
      Seiler også godt. Er noe vanskelig å få balansert korrekt uten ekstra vekt, (etter reparasjon av haleparti) etter investering i li -lon. 78 gram mot 106 gram merkes.
      Er det andre som mener det samme som meg?

      Comment


      • #4
        Originally posted by O.Bach
        Var ute og fløy i kveld. Fungerer ennå som bare juling etter 5 timers flyging. Bruker voltmeter for å måle strøm på batteri ved endt flyving. Ca 10,5 v etter 10 min variert flyving. Har ikke li - po cut off på regulator. Skal investere i en regulator. Noen tips?
        Min Jeti jes 012 funker veldig bra - kan anbefales! Bra regultor til 200KR!

        Ben_E
        Attached Files
        Ben-Erik Ness
        Bergen Modellflyklubb

        Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

        www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


        http://www.bmfk.no
        http://www.jetsofbergen.no

        Comment


        • #5
          tror vel, av erfaring at motoren din ikke holder veldig lenge med 11.1 volt li-po. har gjort endel prøver og forsøk med li-po og GWS fly, og 7.4 volt gir best levetid, men ikke rakett fart som med 11.1 da men. vi gjorde en overlading med vilje under kontrollerte former av en 11.1 li-po pakke, og jeg skal si deg det var det fres i. har aldri sett slik varme utvikling før. helt villt. eksplosjons artet brann. Be careful med li-po, og li-ion celler.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment


          • #6
            Angående motorer og levetid. En 370 turbomotor holder ca 25 timer. Og koster 99 kr. Så jeg antar at forholdet mellom 7,4 v og 11,1v i målt i morofaktor betaler seg. 7,4 v batteriet blir nok kjedelig i lengden, selv om motoren varer evig. Har ennå ikke opplevd skumle episoder med li - lon batteriet, selv om det har falt ut av flyet under fart. Funker ennå bra.
            Har lyst å prøve børsteløst, men ennå er det for dyrt, synes nå jeg.

            Comment

            Working...
            X