Announcement

Collapse
No announcement yet.

Castle Creation og Griffin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Castle Creation og Griffin!

    Sitter nå i påvente av min nye børsteløse motor som skal sprite opp TM´n min (dro forresten en herlig frekk loop med original motor i går) GØY GØY.

    Desverre blir det ingen KlepX enda, men kanskje om 1 mnd, da man har spenn igjen.

    Men jeg har fått anbefalt en Castle Creation phoenix 10 som fartsregulator, og alle virker svært begeistret for dette produktet. Alle sier at Griffin har den, men er det noen som er Griffin i Norge, eller blir det å bestille fra det ganske utland??

    jeg skrev en mail til CCP10 gutta hvor jeg spurte om man kan bruke regulatoren med min Mac G4, hvor svaret er

    " A qualified YES, if you do have Virtual PC, but we do not support the Mac, but your mac should cope with it"


    Har noen noe erfaring med dette?
    Er regulatoren klar til bruk ut-av-boksen, eller må den konfigureres?

    Nå er det bare noen li-po batterier og en liten lader som holder meg igjen, (ja ja skulle kjøpt batterier og lader først så motor, men på denne måten presses jeg jo til å handle etterhvert!!! (sykt kanskje men det funker)

    j[/i]
    Joachim

  • #2
    Griffin er http://www.celtic-griffin.com/ og jeg har bare gode erfaringer med den butikken. Ken er på ferie akkurat nå så vidt jeg vet, men er nok snart tilbake. Ellers får du Phoenix 10 hos www.aircraft-world.com og de har jeg også veldig gode erfaringer med.

    Comment


    • #3
      Niklas (Ostnik) snakket med Ken bates (Griffin Models) her om dagen så han er på jobb igjenn. http://www.celtic-griffin.com/

      Det enkleste er vel å sende en mail med pris forespørsel på CC Phoenix 10. til Griffin adressen er: ken.bates@celtic-griffin.com

      Du trenger ikke pc eller mac for å programere noen av CC sine produkter, det gjøres nemligt normalt med trottle stikka på fjernstyringen din. Pc linken og programering via pc er kun en tilleggs mulighet for å gjøre det hele mere oversiktlig og enklere (og så er det en hærlig gadget da ).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Vingemutteren
        (og så er det en hærlig gadget da ).
        Du sa det! Jeg syns det er fantastisk å kunne programmere på PC i stedet for *beep-beep* frem og tilbake "var det tre eller to beep der?"

        Comment


        • #5
          Da kjøper du deg en usb kabel til å programmere phoenixen med. Den gjør alt MYE enklere, og Griffin tar litt over 200,- for den. Den kan brukes til hele sortimentet av cc regulatorer, så den er kjekk og ha siden også.
          Ellers så anbefales Griffin på det varmeste. har handlet fly, servoer, regulatorer og batterier fra mannen, og priser, service, levering, og kvalitet har vært upåklagelig.
          Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

          Comment


          • #6
            He he, skjønner tor.

            Jeg glemte å si at Griffin er så absolutt er i Norge (Siggerud sør om Oslo).
            Grffin eies og drives av Ken Bates fra sin hjemme adresse på Siggerud. Og som du sikkert har skjønt så nyter han stor tillit og respekt i modell miljøet.

            P.S. Skriv på norsk i mail til ham da han foretrekker det. Jeg snakket med ham og begynte på enslags engelsk (tungen stokket seg litt) og han holdt vel på å le seg ihjel tenker jeg for han sa ganske kjapt (på godt norsk) at om jeg kunne snakke norsk så hadde det vert fint. Han skriver selv på engelsk men det er p.g.a. medisinske grunner (extremt dårligt kortids minne) sier han.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              Morro dette

              Denne Ken, virker som en fyr som har det meste under kontroll. Hvordan er han på det norske sprog?? Har lest at mannen er irsk. Artig at han operer med norske priser!.

              Takker for alle www´s og e-post´s dette hjelper oss alle nærmere en herlig hverdag, hvor det ikke blåser, solen skinner, og penger bare kom inn på konto av "den rike onkelen i Amerika".... hmm da var visst monopol det.. vel vel, får skrive en mail...på norsk eller engelsk??
              Joachim

              Comment


              • #8
                skriv på norsk, snakk på norsk. Intet problem hos den irren der gitt.
                Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                Comment


                • #9
                  Vel da fikk jeg svar

                  og før jeg har skrevet spørsmålene mine er det allerede svar her ute. FOR ET FORUM
                  Joachim

                  Comment


                  • #10
                    Ken er hjemme ja...
                    Tror han tok 180.- for USB gadgeten og litt over 400.- for CC 10-en
                    Den er nokså lett å programere uten kabel også. Har gjort det et par ganger, men les bruksanvisningen!!! hvis ikke greier du det ikke.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har alltid skrevet på engelsk når jeg bestiller siden alt på siden er på engelsk. Får prøve norsk neste gang.

                      Comment


                      • #12
                        DA ER DET BESTILLT

                        Mailen er sendt.

                        Har også bestillt li-po Batterier i tillegg til CC10´en

                        Her skal lakken av TM og det er vel ikke mer enn servoer igjen når børsteløsen kommer

                        takk for i dag alle sammen
                        Joachim

                        Comment


                        • #13
                          Det er nesten best å skrive på norsk til Griffin, vi nordmenn finner som regel på så mange rare "setningsammensetninger"

                          Hvor store batterier da?

                          Comment


                          • #14
                            baterier

                            Har bestilt 1 stk 2s 700mhA og 1 stk 3s 700 Lipo. regner med at dette skulle holde. selv om man har børsteløs, så er det jo muligheter for andre motorer (av den typen jeg har originalt på TM) for å kjøre 2s 700, uten at den brenner opp.

                            Er det noe du ville gjort anderledes??
                            Joachim

                            Comment


                            • #15
                              Tror du får et bra oppsett nå jeg, men husk at det blir mindre futt i motoren(hvis du har 7 celler orginalt)

                              Comment

                              Working...
                              X