Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vario scalamodellen BK 117...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vario scalamodellen BK 117...

    Hei!

    Lurte på om noen her har erfaring med akkurat denne modellen? Siklere litt på denne etter jeg fikk Vario 2004 modell katalogen.... mye fint der

    Kan man få kjøpt så si komplett pakke bortsett fra motor & eletronikken fra Vario, eller må man anskaffe bit for bit på slike type scalamodeller?

    Hva er forskjellen med bruk en Rossi 11,5cc motor & Petrol 23cc motor? Går det fortere med bensin motor elller blir den bare sterkere og holder modellen mye mer stabil?

    Går det ann å f.eks bruke OS motor eller det bedre med Rossi/Webra??

    Å til slutt hvca kreves å kunne fly disse modellene..?

    Mvh
    tommy
    Hirobo Zxx/Rap.50v2
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    jeg har en kalt med bensin motor, den er meget stabil, og lettflydd. flyr lenge på tanken, men er ikke 3d kapabel. er altfor snill motor. det er en 60 size med 22 ccm bensin motor. stilig lyd da
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      kult...

      Oki...skjønner. Høres kult det, hefftig med litt rå lyd da...

      Jeg er ikke ute etter noe 3d maskin for å si det slik, tro heller jeg ikke kommer til å drive så mye med det heller. Bare kun prøve noe øvelser når jeg blir mer dreven.

      Liker best modeller der man kan opp nå mer "ekte" når det gjelder lyd og hvvordan den oppfører seg i lufta som de ekte sakene gjør..

      Liker veldig godt den EC 135 og Bk 117 koptere fra Vario utvalget..

      En i rc klubben der jeg holder til har en EC modell m/23ccm, den er ikke ferdig ennå. Men gleder meg til han skal fly med den. Det skal bli moro å se hvordan såpass større modell enn det vanlige size størrelsene flyr å ikke mist høres....

      Det som kommer fra Vario, MÅ man gjøre alt på koptere selv. F.eks sette på vinduer,dører,lakkere,etc.?
      Får man ikke kjøpt sett der man får byggesettet så si ferdig ladg deler og bare sette sammen og montere motoren/mekaniken + elektronikken?

      F.eks på samme måte som man bygger en Raptor modell...
      Tommy

      Futaba 14Mz 2,4GHz
      Futaba 10CG 2.4GHz

      Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
      Raptor 50Titan SE (x3)

      Div. modell flyr.. (alt for mange)

      Comment

      Working...
      X