Announcement

Collapse
No announcement yet.

QB20L tegninger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • QB20L tegninger

    Hei alle sammen!
    Veldig fint forum dere har her.
    Jeg har akkurat begynt å fly mod.fly igjen - 20 år siden sist...
    Jeg flyr foreløpig med en ARTF Trainer "Jumper", men tenkte jeg for moro skyld skulle blåse støv av noen gamle travere også.
    Desverre har jeg kastet alle de gamle tegningene mine
    Nå lurer jeg på om noen vil selge meg tegninger til en QB20L hvis noen husker den...
    Flyet er helt det, må bare trekkes om - men jeg er ikke SÅ god til å fly ennå, så tegninger kan jo komme godt med

    Einar
    (eoftebro@yahoo.com)

  • #2
    Hadde en sånn for over 20 år siden men selvsagt er tegningene vekk for lengst. Flyet fløy bra og tålte en del juling.. men så vidt jeg husker er alle vingespantene like? Tegn av et av dem du. Ellers trur jeg det blir tøft å finne tegninger.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Takk for tipset!
      Skal passe på å gjøre det mens det ennå er helt.
      (Skjærer tenner nå jeg tenker på at jeg kastet tegningene kun to uker før jeg fikk den lyse ideen om å begynne å fly mod.fly igjen )

      En venn av meg har tegningene til en QB20S eller H (Shoulder eller High), skal i hvertfall kopiere de og event. gjøre litt reverse engineering for midtseksjonen av kroppen. Regner med at det meste ellers er likt, kanskje vingeprofilen også.


      Einar

      P.S.
      Hvorfor jeg er så interresert i gamle tegninger?
      Kaster ikke bort en eneste fis, bare slepper'n på flake og legger'n på is.... [Ø.Sunde]
      Dessuten har jeg et beskjedent budskjett for tiden og siden flyet ligger der på loftet så tenkte jeg det kunne komme til nytte igjen.
      (For ikke snakke om den gamle Fujitsuen..., men det hører til i et annet forum.)

      Comment


      • #4
        Hei Einar.
        Jeg har leita gjennom alle tegningene og jamen fant jeg tegning til en
        QB 20L blant alle rullene.
        Vingeprofilet er, som Joo sier, like hele veien ut.
        Jeg kan få kopiert og sendt den til deg ved anledning.

        Mvh. Olav.

        Comment


        • #5
          Hurra!

          De kan sendes til

          Einar Oftebro
          Festningsgaten7
          1767 Halden

          Legger du ved et konto nr. så kan jeg sette inn 'noe' for strevet.
          Er f.eks 200,- for tegningene ok?
          (Bare si i fra hvis jeg har bommet stygt, OK?)

          Comment


          • #6
            Forresten, Olei,
            hvis du sender originalen så kan jeg scanne dem selv og sende den tilbake til deg - like hel.
            Jeg er som du kanskje skjønner inerresert i hele tegningen - ikke bare vingeprofilen, men alt er bedre enn intet.

            Uansett,

            Tusen takk!

            mvh, Einar

            Comment


            • #7
              Om jeg husker QB20L? har ett vrak som jeg har planta x antall ganger i myra og som nå har en halv vinge igjenn. Det flyet husker jeg med glede og skjønner godt at du vil igang med det igjenn.
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                Hei.
                Jeg kan få scannet hele tegningen hos Allkopi i Drammen, de tar ikke mange kronene for det. Jeg kan få gjort det i løpet av noen få dager (sannsynligvis på torsdag). Det er kanskje enklest slik så slipper vi å sende tegninger frem og tilbake.
                Sender en mail til adressen du oppga i første posten din, når jeg sender tegningen.
                Mvh. Olav.

                Comment


                • #9
                  Kjempe fint - helt enig, jeg trodde bare et øyeblikk at du hadde tenkt kun å kopiere vingeprofilen, ser du, og jeg ville så gjerne ha hele tegningen.

                  Ta det når du får tid, og mange takk for hjelpen!!


                  Venlig hilsen,

                  Einar

                  Comment


                  • #10
                    *Kremmmt* Olei: du tar vel ikke bare èn kopi vel...? *Kremt*
                    Ble reint nostalgisk av snakket om QB`n...
                    Forresten regner jeg med du ikke er ferdig med din MPX ASW27 siden vingekontaktene (de du mangler..) ligger her hos meg??
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      *Kremmmt* Olei: du tar vel ikke bare èn kopi vel...? *Kremt*
                      Ble reint nostalgisk av snakket om QB`n...
                      Forresten regner jeg med du ikke er ferdig med din MPX ASW27 siden vingekontaktene (de du mangler..) ligger her hos meg??
                      *Kremmmt, kremmt* ASW27èn ligger nok fremdeles i eska si. Jeg tror jeg bruker like lang tid på å "montere" ARF som å bygge fra "scratch". (Ref. en annen aktuell tråd på forumet). Akkurat nå holder jeg på å "montere" en Tai Ji 40. Hadde håpet å få prøvd den før vinteren......

                      Selvfølgelig skal jeg ta en kopi til deg også . Tenkte faktisk å ta en kopi selv også, sånn "just in case"......

                      Mvh. Olav.

                      Comment


                      • #12
                        Hei.
                        Jeg er også interessert i å få kjøpt en kopi av den tegningen...er det mulig å få til en handel? Jeg har vingeprofilene, men mangler tegningen til kroppen...
                        Mvh.
                        Gisle

                        Comment


                        • #13
                          Har akkurat vært en tur på outerzone. Mange gamle tegninger man kan laste ned å printe ut der.
                          her er QB 20 L : Outerzone : QB 20L II plan : download free vintage model aircraft plan
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #14
                            QB20L ligger også her HPA - Builders' Plan Gallery som pdf, sammen med mange andre. Får lastet ned om du oppretter en bruker.

                            Comment

                            Working...
                            X