Announcement

Collapse
No announcement yet.

Impact fra Composite-ARF, Noen som har bestillt ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Impact fra Composite-ARF, Noen som har bestillt ?

    Jeg går og sikler på en Impact....
    composite-arf.com - Dette nettstedet er til salgs! - composite arf Ressurser og informasjon

    Snakket med Geir Flesche, han opplyste om at det var flere i norge som hadde bestilt, Hvor mye kom byggesettet/flyet på ferdig levert ?
    8000 kr?
    Hva skal dere ha i nesa 140rx, 3W28, SM30, ZDZ40, elekro ?

    Har noen prøvd besinmotorer i F3A? blir det for tungt ? Elektro virker som det er framtiden, men foreløpig blir det rel. dyrt. Mitt viktigste mål er hva som vil gi best egenskaper..

    Fant masse på RCU har lagt ved linker for de som er intersessert

    Jason Schulman vant F3A i USA med dette setupet..


    Here is the set-up I used at the Nats:

    Airplane: Composite-ARF Impact
    Radio: Futaba 9ZAP
    Servos: Futaba: Ail: 9151, Elv: 9650, Rud:9151
    RX: Futaba 148 DP
    Motor: Hacker C-50 14XL 6.7:1 Acro
    Controller: Master-90-Acro
    Prop: APC-E 22x12
    Batteries: Thunder Power 10S3P 6000 mAh ($325 a half-pack, $650 for the 10S3P)
    Duralite 6V reg with 730 2-cell
    Kirby's Kustom (last minute) Graphics
    Wt: 11lbs RTF

    The airplane was finished just before I left for the Nats, but having flown the Rev-Pro all year, it was easy to get adjusted to the Impact. It actually performed better than the Rev-Pro, so it gave me a bit of a confidence boost once I had it set-up. The plane was 2.2 ounces over 11lbs when I left home, but I used a Tru-Turn spinner instead of the supplied Carbon one, and had a bit of extra "junk" here and there. I do have another Impact here that I will stick my OS 140 EFI (or maybe 160 FI) but not until November or so after all the big plane contests are done with.

    _____________________________

    JAS composite-arf.com/ar/Catalog?cat=27">composite-arf.com - Dette nettstedet er til salgs! - composite arf Ressurser og informasjon

    http://www.plettenberg-motoren.com/Xtra/Xtra.htm


    Composite ARF Impact - RCU Forums


    ZDZ 40RE Powered Impact - RCU Forums

    Er det noen som har prøvd denne motoren SM30 ?
    http://www.rs-hobbyimport.no/2_forbr...torer/sm30.htm
    http://www.modellexclusiv.de/SM_Motoren/SM30/sm30.html
    Espen Mortensen
    Spigas 90(Ola Fremming)
    Psykopat XL (Jack Farstad)
    Super Diablotin( JR)
    Edge 540 3d
    Lieraider
    Tragi 702

  • #2
    Prisen på Hacker C50 og 10S 6000LiPo skremmer mange fra å prøve elektro. Om du går for en PJS5000 med 6S4000 blir totalsummen bare 4600.- og vekta på drivpakken totalt på ca 1050 gram... En SM30 veier litt mer, og så kommer en masse eksosanlegg i tillegg! Samt at du må ha en del fuel om bord. Plutselig har du spart 6-900 gram takeoff-vekt med elektro, men PJS-en drar nok ikke så kraftig i vertikalen.
    Smak og behag og eventuelle behov. Jeg vet hva jeg ville valgt
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei!
      det er en i norge som har brukt elektro under konkuranser , med godt resultat...men jeg ville vel satsa på en OS 140 rx ...med eller uten efi ...
      jeg har nå ca 200 flighter på min ..super motor masse krefter og relativt ukomplisert i bruk! du kan jo også kikke på en 160 OS men da må du ha pumpe til!
      ser du rundt i f3a miljøet så ser du jo hva som blir brukt ...her i norge er det 95 % os 1 elektro og resten YS
      ute er det mer YS !
      YS gir vistnok en mer linjær trotel kurve som er blitt meget viktig men rister mer og du vil måtte være mer på vakt på strøm forbruk ... Os rister ikke så mye men trohler ikke så linjært ..men sett opp en trothel kurve så går det fint, i flg A.Solberg brukte han ca 350 Mah på en fligth mot ca 100 på en 2 takt.
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        Hei
        Jeg har en Impact som snart er ferdig montert. Kjøpte hvit og rød (lakke selv) siden originalen ser rosemalt ut og trolig er "usynlig i lufta". Enklere og mer markert fargeskjema er oppskriften for F3A etter min mening.
        Prisen med alt endte på 8600,-
        Kvaliteten på settet er bra, særlig prisen tatt i betraktning, men ikke på langt nær så bra som en ser f.eks på tjekkiske helstøpte seilfly.

        Vinge, stab og sideror er noe tunge og jeg har bl.a annet lagd nytt spantebygd sideror og spart 30-40g i halen. Har videre skiftet ut finerspanter til glass/herex, satt inn 100g carbonpipe (ES), lett JEX header, carbonspinner osv. Med OS140 ser vekta da ut til å bli under 4.5kg og det er bra. Ulempen er at litt for mye av denne vekta ligger i vingene = stort treghetsmoment = mindre presis i punktroller og snaproller.

        Hadde både OS140RX og YS140DZ liggende men valgte OS først og fremst pga lite vibrasjoner, enkel konstruksjon og lave fuel kostnader.

        Hadde jeg hatt bedre tid til vedlikehold og 100 l 30% coolpower stående ville jeg uten tvil kjørt YS pga langt mer direkte og forutsigbar respons ved trottelendringer.
        hilsen

        ois

        Comment


        • #5
          Hei og Hå,

          "Dals-expressen" er i siget, og det er bare å henge seg på, da ble det jo Impact på meg og ...

          Noen egne dubedingser her og der, refreshment av den gamle osèn, par nye servoer, og alt er i rute. Tror dette blir saker ...

          Da er det bare å bestille ferie for sesongens stevner, handle inn en masse fuel,for så å legge den igjen på en knallblå himmel på fine sommerdager ...

          K.O.M
          kom

          Comment


          • #6
            legg ut noen bilder fra monteringen/modifiseringen...
            Espen Mortensen
            Spigas 90(Ola Fremming)
            Psykopat XL (Jack Farstad)
            Super Diablotin( JR)
            Edge 540 3d
            Lieraider
            Tragi 702

            Comment


            • #7
              Hallois Øistein! Gleder meg til å se deg fly Impact til sommeren
              Du har vel ikke et bilde å maile meg som jeg kan ta med i spalten i MI?

              K.o.m, er det deg Kjell Olav Mathisen? Vi savnet deg på Tynset i fjør høst! Håper du kommer på stevner i sommer.

              Det er årsmøte i vingtor på tirsdag til uka, kanskje du dukker opp? Ta med deg impact'en så vi kan titte litt
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #8
                Hei igjen,

                javist er det meg, resirkulert,modifisert og startet på`n igjen -00 var vel siste gang ...

                Øystein lurte nok meg denne gangen .... kom i dragsuget av expressen ... Det ble mange flotte dager på Dal og Ås i fjor.

                Må vel trå til og delta i år, har lovt det før og , så det er vel ingen vei tilbake nå ...

                Den gamle leken er pensjonist og Larimaren overtok plassen, samt at et besøk på Eidsvoll gjorde at en Impact var på vei rett etter ... gøy med noe nytt!

                Kom
                kom

                Comment


                • #9
                  Hei igjen,
                  Tenkte jo at jeg kunne nevne ett par ting om Impact prosjektet mitt ...

                  Dette er ett greit sett, som jeg tror blir ett godt utgangspunkt for en god fugl ...

                  somt nevt her før så velger jeg også noen små modifikasjoner;

                  * bygge nytt sideror av tradisjonell oppbygning av spant og skin,samt tradisjonell hengsling og sealing i skjøt. Det originale roret er tungt (80gram), samt at dets tyngdepungt ligger langt tilbake, som vil kreve ytterligere vekt for å få dette avbalansert... flutter med ett tungt uavbalansert ror og offsett hengsler kan bli en skummel greie ....Bonusen for dette blir en siderors servo montert i halen

                  * montere inn enn horisontal vebb som går fra bakanten av kroppen og ett godt stykke fram og med tilhørende avtrapping for utjevning av spenninger. Dette er en godt brukt metode av flere F3A produsenter ...

                  *Deretter finnes det jo mange personlige ønsker man kan putte inn, og det ble adjustere på både hale og ving, servoer montert direkte på alle ror,hyde feste til osèn samt mitt gamle oppsett av hatori pipe og bend(os originale).


                  * Og med "shulman-stuk", så blir det lakkboksen sin oppgave

                  Kom
                  kom

                  Comment


                  • #10
                    Composite Arf Impact

                    Det ligger en ferdig lakkert Impact hjemme hos Geir Flesche.

                    Jeg har flyttet til England og har ikke tid til bygging. Har ikke plass heller.

                    Dersom noen er interessert altsaa!

                    Milli
                    Per Morten "Milliamp" Strømmen
                    \"Gravity Sucks\"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Composite Arf Impact

                      Originally posted by Milli
                      Det ligger en ferdig lakkert Impact hjemme hos Geir Flesche.

                      Jeg har flyttet til England og har ikke tid til bygging. Har ikke plass heller.

                      Dersom noen er interessert altsaa!

                      Milli
                      Ikke nå lenger, jeg kjöpte akkurat den, idag

                      PS 2 impact elektro under bygging i klubben varav 1 med nytt fargeskjema DS
                      MFK Blue Max
                      www.mfkbluemax.com

                      Comment


                      • #12
                        Saa fint da!

                        Betalte du for den ogsaa da????

                        He he fine greier! Da er det et fly mindre aa bekymre seg over!
                        Har ikke mest plass her borte kan du si! Gjesterom er naa hobbyrom!

                        Og med tepper over hele huset!!!!!!!!

                        Ikke modellflyvennlig akkurat!!!!!

                        Lykke til med Impact!

                        Milli
                        Per Morten "Milliamp" Strømmen
                        \"Gravity Sucks\"

                        Comment

                        Working...
                        X