Announcement

Collapse
No announcement yet.

Piedmount Temptation

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Piedmount Temptation

    Hei
    her er mitt vinter prosjekt!
    foreløpig vekt er som følger skrog som på bilde 1400 gram ..med alt av fester understell og stab og ror!
    vinger er 270 gr pr stk uten film men med fester og ror carbon rør ca 50gr.
    utsyr blir som følger
    OS 140 RX m\greve pipe og bend fra Lorenz i tyskland
    servoer blir futabas lavprofil digitale på bal.ror 9150 og 9151 digitale på høyde side ror, futaba dualconversion pcm motaker 5 celler 1100 Mah batteri og 5,7 v spenningsreg.
    Eller rikelig ispedd med mk goodies og div annet!
    Håper innlegget kom nå ....
    Attached Files
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

  • #2
    siste bilde

    ja!
    Attached Files
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      mer info og bygge bilder

      Temptation Kit - RCU Forums
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        Flott prosjekt !

        Supert vinterprosjekt Rune, hvor har du kjøpt det? hva kostet det ? Har du lest noen tester om det ? legg ved noen linker. Hvor har du kjøpt servoer og voltregulator? jeg har ikke klart å oppdrive det i norge.. Keep up the good work! legg ut flere bilder av snadder og smarte løsninger..

        Espen Mortensen 91710556
        Espen Mortensen
        Spigas 90(Ola Fremming)
        Psykopat XL (Jack Farstad)
        Super Diablotin( JR)
        Edge 540 3d
        Lieraider
        Tragi 702

        Comment


        • #5
          Re: Flott prosjekt !

          Originally posted by Lofoten Airlines
          Hvor har du kjøpt servoer og voltregulator? jeg har ikke klart å oppdrive det i norge..
          Regner med at det kun er sistnevnte som er problemet..

          Johann/Modell Racing Fuel og Small Size har begge voltregulatorer som kan regulere fra 6+ volt ned til rundt 5. Justerbare regulatorer har jeg ikke sett her på berget, men Fromeco ( Fromeco Scale Avionics LLC ) har en som funker veldig bra og som er overkommelig i pris.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Flott prosjekt Rune!

            Jeg har også NiCad, 5celler, 1100mah med regulator som regulerer ned til 5A og 5,7v konstant som skal inn i Widebodyen min. Regulatoren er fra Robbe. (Jeg kjøpte den av en jeg kjenner på Norwegian Modellers, så du kan sikkert få den der). Kostet ca. 200kr.
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              Hei!

              får svar "lofoten" her!
              nei haer vel egentelig ikke lest noen tester på det ennå..men det er bygget mnage over dammen hvor den kommer fra ..jeg kjøpte sette der betalte mener det var 400 $ men det er ikke i salg lengre ..
              skal etter sigende være den som har gitt ophavet til Focus som igjen er den som Probuild har "blåkopiert" Onyxen , som jeg egentelig ikke vil anbefale...tung og dårlig handverk!
              regulatoren kjøpte jeg på Central hobbies i statene og servoer og mk utsyr i Singa hobbies....sistnevnte ca halve prisen...+ os 'n også!
              jeg vil vel si at ned til rundt 5 volt blir litt lavt men rett under 6 er ok...
              regulatoren er av den typen som også har bryter som ikke strømmen blir kjørt mellom...en stor fordel ...ta en kikk inni de orginale bryterne...mange av den er enormt dårlige...anbefales....reg koste ca 400 med denne bryteren.

              så det som står igjen nå er som sagt finish arbeid ..film på vinger og ror og slipe ned støpe kant på skrog og få dette lakkertr i gilde farger!

              du da Flue..noe testflight snart?
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                Spennenede å høre om slike prosjekter!:P

                [...]mk utsyr i Singa hobbies....
                Må man sende mail og spørre om varer? Skulle gjerne hatt en høyderors bellcrank fra MK (store versjonen), men finner den ikke på sidene til singa hobbies. (Hvis de har den, hvordan er det med frakt og sånt?


                du da Flue..noe testflight snart?
                Hehe, nei, byggingen går sakte men sikkert. Hvis jeg snart klarer å bestemme meg for hvordan jeg skal trekke den blir den nok ferdig tidlig i mars.
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #9
                  så...

                  kan maile deg pris lista dems hvis du vil?
                  ca 1 mb
                  frakt er ikke så gæli ...du mailer spør får pris og bet med visa el.
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    Er det virkelig ikke en forhandler/importør som har ordnet seg med Norsk import av kvalitetsprodukter som Bolly, MK, True Turn, Carbon copy, Asano og sikkert flere andre
                    Ville trodd det var relativt attraktive produkter og ha i porteføljen.
                    Ikke bare F3A folket som kan trenge ett snaskens karbonunderstell, carbonspinner eller en god høyderors bell crank, eller en god pipe for den saks skyld. Større sportsfly blir det flere og flere av, ARFer hvor medfølgende hardware ikke holder mål. Eller ikke følger med i settet.
                    Men er vel slik da att alle skal pushe samme konsumvarene.
                    Nesten så en stakkar er fristet til og starte ett RC supply firma.

                    Re: Flue Parked at Loopia er ett alternativ om du ikke vil gå over dammen.
                    MK 1251 Dual Elevator Bell Crank (wide) er priset til 390 sek på webshoppen
                    mvh MM

                    Comment


                    • #11
                      det er bare og sette i gang Micro Mac...sånn er det...
                      ca 58 s.$...-20 % ...webrabbat...gang med ca 4 pluss frakt....
                      jeg betiller ikke en ..men samler opp litt bestiller for fler maskiner ...det lønner seg
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #12
                        Beklager dette off-topic spm.

                        Takk for svar begge to! I Sverige er den MK tingen dyr, billigere i Singapore. Rune, ja takk. Fint om du mailer listen til flue@broadpark.no
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #13
                          ferdig!

                          test flight i morra!
                          Attached Files
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • #14
                            Krysser fingra og ønsker deg kanonvær og fine landinger i morra
                            Pen maskin!!!
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Lykke til i morgen!!

                              Som joo, ønsker jeg deg mange fine landinger og bra vær!
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X