Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: F-27 Stryker med combatmodul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Og hvis du vil bruke Combat modulen uten F-27 Stryker...

    Originally posted by Joakim
    Har skrevet en liten artikkel på det og sendt inn, men den er tydeligvis veid og funnet for lett av redaksjonen.
    Ups - beklager J. jeg har faktisk glemt det. Er midt oppi pakking og flytting for tiden så dagen flyr og blir liksom fylt godt opp. Jeg skal lete den frem igjen og begynne på den. Kontakter deg om jeg trenger noe mer for å legge den inn. Håper det er ok?

    Comment


    • #17
      Virker grådig intresant med combat-modulen, spesielt siden det er relativt enkelt å modifisere den til bruk i vanlige fly. Hvor mye veier selve modulen?
      Og hvilken versjon er det small-size har, gammel eller ny?

      Morten Smøraas

      Comment


      • #18
        *dobbel
        Morten Smøraas

        Comment


        • #19
          Sonic Combat Module

          Sonic Combat Module
          Lengde: 9 cm
          Vekt: 30g
          Vekt interface 5 g

          Small Size selger den nye versjonen.

          Jeg kommer til å publisere artikkelen jeg har skrevet på min egen hjemmeside for de som er interessert i å lese den.

          Comment


          • #20
            Her kan dere lese artikkelen

            Her kan dere lese artikkelen

            Mer detaljer finner dere ved å følge linker til prosjektet på rc-cam.com
            Interfacet virker. Og tøft at det teller antall ganger du blir truffet.

            Ikke vanskelig å lodde. For programmering av PIC ta kontakt hvis du ikke har noen til å programmere for deg og du ikke vil lage programmerer selv.

            Sonic Combat Module

            Comment


            • #21
              Dette skal prøves! PIC-programmeringen blir ikke noe problem, har en kompis som går på vk1 elektronikk.

              Så, hvem tror dere vinner? Meg med en shockflyer eller han med en wonder?
              Morten Smøraas

              Comment


              • #22
                Re: Her kan dere lese artikkelen

                Originally posted by Joakim
                Her kan dere lese artikkelen
                .....
                Sonic Combat Module
                Kan du sende den til meg paa mail, saa kan jeg ta en titt naar jeg er tilbake fra ferie? Kunne vaert interessant aa hatt den sammen med artikkelen paa siden min.
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #23
                  Angående den combat-modulen: Er dette kun en mot en, eller kan man være en hel gjeng som kriger mot hverandre samtidig ?

                  Ole

                  Comment


                  • #24
                    Begrensningen på combat ligger i antall ledige frekvenser og ikke i combatmodulen. Så lenge du kan fly går det greit! Parkzone leverer som nevnt i artikkelen rundt 6 forkjellige kanaler, hvilket vil si at 6 forskjellige kan kjempe mot hverandre samtidig
                    Odd Sundet
                    http://www.imacnorge.no

                    Comment


                    • #25
                      Ok...en liten oppdatering på Stryker'n er på plass.

                      Joakim har vært så grei å dele artikkelen om interface til combatmodul med meg, samt sende meg deler og ferdig programmert mikrokontroller til to interfac'er. Disse skal settes sammen neste uke og prøves.

                      Begge test Stryker'ne har denne uka blitt satt på anabole steroider. Servoer er bytta, LiPo, regulator og børsteløs motor er handlet inn. Small Size hadde ikke nok motorer inne, så vi endte på to forskjellige. Den ene har vi satt inn en Axi 2808/16 i og den andre en 2808/20. Fikk montert alt sammen i den som har /20 motor igår og thrust'n er det ikke noe å si på. Med en APC 7x5 prop gir det mer enn 1:1 motor/vekt forhold. Jeg har ikke fått målt flyvekt enda, ei heller turtatt på motor. Måling av strømtrekk må vente til Power Analyzer'n er i hus.

                      Vi er meste spent på den andre som har /16 motor. Vi skal teste med 2000mah pakker og er redd for at strømtrekket kan bli litt mye. Det går nemlig rykter om det, ja I og med at vi ikke har utstyret til å måle trekket pr. dags dato så får vi gjøre det på "fly'n try" metoden.

                      Været ser ut til å legge en demper på første testflight i dag, men innen helga er omme så skal det i vært fall skje. Rapport og muligens litt video vil komme.

                      Dette er jo allerede et artig fly å herje med, og det må jo bare bli helt konge med børsteløst. I påsken fløy vi på et jorde og koste oss med å kile de snøfylte konturene inverted. Gøy! Oppsettet vi har satt inn nå koster drøye 2000,- for motor, regulator og batteri. Servoer og mottager kommer da i tillegg.
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #26
                        Ohhhh!!!! fått et sånt modul på et helikopter og så hatt en dogfight...hehe kunne vært artig å sett hvordan det hadde gått...
                        Men det blir vel litt vel farlig!!!
                        Hadde vært kult at et helikopter banka et fly i luftkamp for engangs skyld
                        Raptor 50
                        Trex 500 esp
                        JR 3810 ADT

                        Comment


                        • #27
                          Hehe....hvorfor ikke kjøre heli mot heli?! Ingen begrensninger her.. Hvis man er drita god på å autorotere så kan man selvfølgelig prøve.

                          Fikk endelig prøvd kjerra i går. Det gikk bra unna det i forhold til 'stock' oppsett. Svææææære looper. Det blåste en del, så jeg fikk ikke noe godt inntrykk av vertikalen, men det gikk definitivt oppover... Andre propeller og batteripakker skal prøves etterhvert.

                          Jeg kommer til å oppdatere artikkelen neste uke med en full oversikt over hva som er gjort, og hva jeg sitter igjen med av inntrykk. Helga skal brukes til å se hva'n er god for.
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #28
                            Hei alle sammen.

                            Nå er jeg en HELT fersk nybegynner på fly, siste erfaring er fra da jeg var 14. er nå 30.

                            Jeg og en kolega shoppet dette flyet som førstefly, ja det var nok "litt" dumt.

                            Men ang Utslag på flyet ut av esken er jo nesten lik NULL.
                            Det var hovedgrunn til at jeg tok en nødlanding Her

                            syntes det var fryktlig morsomt å faktisk i det hele tatt klare opp ned h og v etter 16+ år.
                            På et fly så selv om jeg Knakk flyet så er jeg ikke avskrekket riktig enda "heldigvis billige deler"

                            Så noen combat modul skal jeg nok holde meg LANGT borte fra til jeg har lært litt mer :S
                            Jon T Vatn
                            http://www.fg-racing.net
                            Norway Oslo Romsås.

                            Comment


                            • #29
                              Hei og grattis med Stryker og fornyet flymorro!!

                              Hva utslag gjelder så er det helt klart ikke så mye rett ut av esken på Stryker'n, men man kan fint fly både på low rates og high rates. Med den motoren som sitter på så vil du faktisk risikere å stalle ut flyet utilsiktet med du velger å sette utslaga opp. Ha du vært borte i 16 år fra hobbyen ville jeg nok anbefale at du bruker de slik de er, og heller sørger for å svinge litt før tregrensa inntil videre...
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment


                              • #30
                                dette er morro

                                Skulle bare vært litt bedre vær
                                Var ikke spesielt morro å fly i regnet

                                nå har jeg vel og klart å knekke det meste og etter 3 dager med testing

                                Motorfeste.
                                kroppen.
                                Servo.

                                Og mer kommer sikkert
                                Jon T Vatn
                                http://www.fg-racing.net
                                Norway Oslo Romsås.

                                Comment

                                Working...
                                X