Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: F-27 Stryker med combatmodul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da er STrykern testet, og det er ABSOLLUTT ingen nybegynner modell!!
    Synes desuten at det er ALT for lite trøkk i den som den leveres standard! Dette gjør den jo enda vanskeligere å fly tror jeg da...

    stiller også spm tegn med motor feste konstruksjonen. Ville det ikke vært bedre om den hadde vært litt mere integrert i flyet, ved å ha nedfelt det i kroppen, for å ha sluppet det momentet den får ved kræsjing? hele EPP stykket mellom finenen knakk av ved første kræsj... og den kom fort Men ikke noe litt teip fikset lett da.

    Blir de betydelig forskjell med 3 cellers lipo? Hvor handler man det billigst mulig da? og lader?
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

    Comment


    • #47
      Sikker på at vi har sammen fly..?!?

      På lave utslag er den snill og fin å fly med standard oppsett, men den går noe fort for en nybegynner. Hvis man setter ting litt i perspektiv og ser at du faktisk får ALT du trenger i en eske til 2000,- så syns jeg det går ganske bra unna.

      Jeg har ikke kræsjet Stryker'n enda, men den har blitt kræsja av kompiser som har prøvd den..hehe. Det ene var på full spiker, på rygg, rett i isen. Ingen skade bortsett fra noen propellkutt i finnene.
      Høres ut som du har vært uheldig.

      Som nevnt kan du kjøre 3S LiPo rett på men du får feil cut-off spenning. Jeg har ikke prøvd med LiPo rett på originaloppsettet, men man bør kunne forvente noe mer futt da det jo er mer V i de pakkene.

      Lader får man fra noen få hundrelapper til flere tusen. Har hørt mye bra om Swallow laderen. Koster vel rundt 800 og jeg tror Moss Hobby har denne. De har også LiPo pakker. Hvis du skal oppgradere til børsteløs etterhvert (det ligger også en liten snutt med børsteløst oppsett på siden min) ville jeg anbefale å kjøpe en 2000mah, eller rundt der, pakke.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #48
        Originally posted by Bit
        Da er STrykern testet, og det er ABSOLLUTT ingen nybegynner modell!!
        Synes desuten at det er ALT for lite trøkk i den som den leveres standard! Dette gjør den jo enda vanskeligere å fly tror jeg da...
        hmmm. har en i klubben som pleier å fly stryker med orginal oppsett og jeg syntes den ser ganske fresk ut i lufta, har prøvd den såvidt også på low rate og syntes ikke den var spesielt vanskelig å fly. bortsett fra at det kan være litt vanskelig å se hvordan den ligger i lufta.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #49
          Jeg har forøvrig gjort en liten oppdatering på artikkelen med tanke på børsteløst oppsett. Det kan ses her: http://www.rcfoto.no/index.php?optio...1&limitstart=2

          For de som ønsker eeeenda mer skyv kan Mega 16/15/4 og Graupner 6x4 propell være et alternativ. Dette spinner ca 18k i minuttet og gir uendelig med vertikalt. Har ikke fått prøvd det sjæl enda.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #50
            Hvilket lim bruker dere for å lime Stryker'n deres? noe som kan kjøpes på Clas Ohlson? eller må man til hobby butikk?

            Hvilken Teip bruker dere ?
            Bjørnar, Trondheim
            bkhans-1@broadpark.no
            Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
            Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

            Comment


            • #51
              den laderen som er med, er det greit å bruke den på et 4,2V NiMh batteri? (Skal flytte elektronikken over i en combatvinge uten motor..) Må selvsagt gjøre noe med pluggen da.
              Bjørnar, Trondheim
              bkhans-1@broadpark.no
              Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
              Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

              Comment


              • #52
                Hmm..godt spørsmål. Har ikke noe svar på det. Har ikke vurdert å bruke den til noe annet enn det som følger med. Mitt forslag ville være å ringe Small Size og høre. Snakk med Frode eller Pål.
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Bit
                  Hvilket lim bruker dere for å lime Stryker'n deres? noe som kan kjøpes på Clas Ohlson? eller må man til hobby butikk?

                  Hvilken Teip bruker dere ?
                  Superlim = slik beregnet for Isopor og litt Aktivator

                  Har desverre brukt ALTFOR mye av det så må igjen ha ny kropp
                  2 komponent Epoxy funker og ok men veier litt mer da.

                  Jeg har og knekt av motoren ved 3 forskjellige anledninger
                  Jon T Vatn
                  http://www.fg-racing.net
                  Norway Oslo Romsås.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by JonV
                    Jeg har og knekt av motoren ved 3 forskjellige anledninger
                    BARE TRE`?!?!?!?!
                    Simen

                    Why drink and drive, when you can fly so high?!

                    Comment


                    • #55
                      Hmm...jeg skjønner ikke åssen dere klarer å ødelegge denne kjerra. Den er jo nær sagt uødeleggbar..!!!
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by Supra25
                        Hmm...jeg skjønner ikke åssen dere klarer å ødelegge denne kjerra. Den er jo nær sagt uødeleggbar..!!!
                        Hehe, Odd. Har du glemt hvordan vi klønete nybegynnere bedriver denne hobbyen?
                        Tror jeg har fylkesrekord i antall totalhærpa modeller unner mitt første år i hobbyen.

                        Peppe
                        Peter Rahm
                        Siggerud
                        Cirrus RCFK

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Propepperell
                          [Hehe, Odd. Har du glemt hvordan vi klønete nybegynnere bedriver denne hobbyen?
                          Vel..takk og pris for modeller som dette da!
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #58
                            Det som er så bra med stykern er at uansett hvor ekstrem krasjen ser ut, er det bare å teipe sammen og fly videre. strykeren min har gått maaaange ganger i bakken, men den flyr like bra enda
                            Frank Thingelstad
                            2050 Jessheim

                            Comment


                            • #59
                              Selv med billig modell blir det dyrt i lengden.

                              Har faktisk vurdert å sette den på hylla og heller skaffe en Trainer av noe slag før jeg fortsetter.
                              Jon T Vatn
                              http://www.fg-racing.net
                              Norway Oslo Romsås.

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Supra25
                                Hmm...jeg skjønner ikke åssen dere klarer å ødelegge denne kjerra. Den er jo nær sagt uødeleggbar..!!!
                                Kommer ann på hva du legger i ordet "uødeleggbar".
                                - Joda, går fint ann å kræsje den kraaaftig, så du har kroppen tre fire steder på et jorde, motoren et annet sted, mekanikk enda et annet sted og batteriet i skogkanten, det er ikke det. Men man får alltid fiksa den, og den flyr svarte meg hver gang og!!! Hi hi
                                Simen

                                Why drink and drive, when you can fly so high?!

                                Comment

                                Working...
                                X