Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: F-27 Stryker med combatmodul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Har faktisk vurdert å sette den på hylla og heller skaffe en Trainer av noe slag før jeg fortsetter.[/QUOTE]

    Tror du at du da kommer billigere ut?
    Har prøvd det meste, ikke F blir det billigere.

    Peppe
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

    Comment


    • #62
      hvorfor leveres flyet MED skeiv nese?

      edit: det ble mitt...
      Sindre Aamodt

      Comment


      • #63
        Sånt vil nok skje noen ganger. Vi snakker ikke akkurat om en presisjonsmaskin til tusenvis av kroner her. Hvis du mener den er så skeiv at det vil påvirke hvordan den flyr bør du ta kontakt med forhandleren du kjøpte det av, så løser det seg sikkert.
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #64
          har ikke hengt meg oppi hvor skeiv nesa er men bare det at det ser så teit ut.

          fikk flye mitt med sånn nese:
          Attached Files
          Sindre Aamodt

          Comment


          • #65
            Så det vil si at man kan ikke ha combatmodul på Stryker C? Hadde litt lyst på Stryker C, morsomt med et elektrofly også. Er ganske nybegynner, har flytt en trainer (bensin) litt og et lite elektrofly. Er det forresten noen steder det går an i fly i Oslo med disse? Blir litt langt på kjøre ut til flystripa i Asker hver gang.

            Comment


            • #66
              Disse små er vel glimrende på enten ekeberg sletta, evt. den åpne sletta ved tåsen.. stod på tåsen og fløy hellraiseren min på mandag som var.. fløy til klokken 22.30 tiden glimrende forhold.. hehe..
              Med vennlig hilsen / Best Regards
              Freddy Ulvseth
              http://freddy.ulven.com/rc

              Comment


              • #67
                Originally posted by Ulven
                Disse små er vel glimrende på enten ekeberg sletta, evt. den åpne sletta ved tåsen.. stod på tåsen og fløy hellraiseren min på mandag som var.. fløy til klokken 22.30 tiden glimrende forhold.. hehe..
                Åpne slette ved Tåsen? Hvor ligger den..? Og Strykeren bråker litt, det er ikke noe klager på det?

                Comment


                • #68
                  Du kjører inn Biskop Heuchs Vei, der spilles det fotball, volleyball osv.. men rundt 20.30, 21 tiden tømmes plassen for folk. ypperlig for små elektro saker.
                  Burde gå greit med strykeren ja.. er sugen på en stryker selv.. hehe..
                  Med vennlig hilsen / Best Regards
                  Freddy Ulvseth
                  http://freddy.ulven.com/rc

                  Comment


                  • #69
                    Takk info info. Og hvordan er det på Ekerbergsletta? Det er vel mye folk der også? (som overalt i Oslo..hehe..)

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Ulven
                      Du kjører inn Biskop Heuchs Vei, der spilles det fotball, volleyball osv.. men rundt 20.30, 21 tiden tømmes plassen for folk.
                      Det er bedre kjent som Voldsløkka. Sjekk forøvrig motsatt side av løkka før TX blir slått på.
                      Voldsløkka er fin den, bortsett fra at det stort sett alltid er folk der, og at der er mange fotballmål som står rundt omkring.

                      S

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Supra25
                        Stemmer...den hakkete lyden kommer når du skyter. Motoren kutter mens man skyter. Ikke bare gjør det at du ikke kan holde knappen inne og fly etter motstandere (du må faktisk planlegge litt), men sender har også bare 3 kanaler og et sted må den jo putt ut signalet.

                        Konstant pipelyd kommer når man blir truffet og man mister motor i ca 8 sekunder. Den pipelyden er ganske intens, så man bør ikke teste dette mens man står ved flya!!

                        Dette er ikke det mest stabile systemet i verden og vi opplever av og til at flya skyter litt ufrivillig. Har skutt ned kompisen et par ganger uten at jeg mente det..hehe. Men det er ikke noe problem i praksis.
                        Jeg leste på forumet på RC Airplanes - RCU Forums hvor det var noen som mente dette systemet var helt håpløst, da man måtte flytte øyet ifra egen Stryker til den andre og så tilbake...Hva er dine erfaringer?
                        Har lyst på en Stryker, men lurer på å gå for C modellen da uten mulighet for denne combat modulen.

                        Comment


                        • #72
                          Hei,

                          Jeg er litt usikker på hav du sikter til når du skriver at man må flytte øyet fra eget fly til den andre og så tilbake. Når man flyr combat så må man nødvendigvis se på begge modellene "hele tiden".

                          Det at Stryker C ikke har Xport (eller hva det nå het) er ingen umiddelbar krise. Man kan lage en overgang som får combat modulen til å fungere på "vanlig" r/c utstyr, og dermed vil jeg også anta at den vil fungere i C utgaven såfremt det er en ledig kanal på mottakeren (og funksjon på sender til å ta den i bruk såklart).
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Supra25
                            Hei,

                            Jeg er litt usikker på hav du sikter til når du skriver at man må flytte øyet fra eget fly til den andre og så tilbake. Når man flyr combat så må man nødvendigvis se på begge modellene "hele tiden".

                            Det at Stryker C ikke har Xport (eller hva det nå het) er ingen umiddelbar krise. Man kan lage en overgang som får combat modulen til å fungere på "vanlig" r/c utstyr, og dermed vil jeg også anta at den vil fungere i C utgaven såfremt det er en ledig kanal på mottakeren (og funksjon på sender til å ta den i bruk såklart).
                            Hei
                            Har du noe erfaring med slik oppsett selv eller noe mer info?
                            På Watterflyer.com var det nevnt RC-CAM Projects: TOP RC-GUN AWS Combat System som skulle gjøre det mulig å kontrolere en x-port enhet på en vanlig mottaker, men de var ikke sikker på hvordan det fungerte på en Parkzone modell. Virker ihvertfall litt mer "knot" å få til på C-modellen. Da må man også bytte ut radioen og mottaker ifra Parkzone med

                            Hvor mye tåler en Stryker? Hvor lett er det å gjøre en totalvrak av den? Hørte det det meste kunne limes på den... Er ikke så veldig erfaren så en B-modell koster er jo litt rimeligere.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by nilste
                              Det er bedre kjent som Voldsløkka. Sjekk forøvrig motsatt side av løkka før TX blir slått på.
                              Voldsløkka er fin den, bortsett fra at det stort sett alltid er folk der, og at der er mange fotballmål som står rundt omkring.

                              S
                              Takk for info. Hørte det var er noen som flyr elektro i Sørkedalen, men har ikke sett noen selv. På sletta der pleier det ikke å være mye andre folk, kanskje et par stykker på søndag hvis det er bra vær ellers ikke mye folk der. Før var det jo mulig å fly bensinfly der også, men det er jo mange år siden. Etter utbyggingen ble det snart slutt på det.
                              Men Strykeren bråker endel gjør den ikke? (Etter hva jeg hørte på videoen)

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Milzit
                                Hei
                                Har du noe erfaring med slik oppsett selv eller noe mer info?
                                . Da må man også bytte ut radioen og mottaker ifra Parkzone med
                                Det fungerer med et slikt oppsett, men du må evt. regne med å bytte ut radio og mottaker, ja.
                                Odd Sundet
                                http://www.imacnorge.no

                                Comment

                                Working...
                                X