Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: F-27 Stryker med combatmodul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: F-27 Stryker med combatmodul

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Hvor lang ladetid er det på det medfølgende batteriet og laderen?
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

    Comment


    • #3
      Du lader batteriet på rundt 40 minutter på full pupp. Maks ladestrøm er 1.2A
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Så på filmen som var lagt ut. Er det en pipe lyd man hører når noen blir skutt ned?
        Bjørnar, Trondheim
        bkhans-1@broadpark.no
        Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
        Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

        Comment


        • #5
          Stemmer...den hakkete lyden kommer når du skyter. Motoren kutter mens man skyter. Ikke bare gjør det at du ikke kan holde knappen inne og fly etter motstandere (du må faktisk planlegge litt), men sender har også bare 3 kanaler og et sted må den jo putt ut signalet.

          Konstant pipelyd kommer når man blir truffet og man mister motor i ca 8 sekunder. Den pipelyden er ganske intens, så man bør ikke teste dette mens man står ved flya!!

          Dette er ikke det mest stabile systemet i verden og vi opplever av og til at flya skyter litt ufrivillig. Har skutt ned kompisen et par ganger uten at jeg mente det..hehe. Men det er ikke noe problem i praksis.
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Veldig bra artikkel og du har de samme erfaringene jeg har. Det du ikke nevner er at det går ann å kjøpe flere ting til å feste på flyet. Jeg har da kræsja flyet en goood del ganger, så har vel ikke fløyet det på 4 mnd eller noe

            Flyet flyr utrolig bra, og som du sier, seiler overraskende bra. Har flyet riktig vinkel kan du av og til skru av motoren 100 m unna, slippe kontrollen og flyet tar en nokså godtatt landing. Det vil si uten skader. Neida... Lander faktisk ganske bra de gangene jeg har gjort dette.

            Det med de store utslagene har ikke jeg så gode erfaringen med. For meg har jeg for ofte blitt overraska over hvor store de var at jeg har mista kontroll, fart og endel annet....

            Men alt i alt... Veldig mye morro for ike så mye penger.

            Har de siste dagene vurdert å prøve å fikse den etter at jeg hadde en ganske sjebnesvanger kræsj de siste dagene med varmt vær ifjor. Får se hva jeg får gjort. Evnt. om det er mulig å kjøpe ekstra deler til motoren? Vet du det? Har klart å bøye "drivakselen".... Ja den som er i motoren. JA bakerst på flyet! (Men den var jo ikke det etter den kræsjen.) Hvis du vil kan jeg jo gi deg et tips....? Et jeg burde hatt før jeg gjorde det
            Simen

            Why drink and drive, when you can fly so high?!

            Comment


            • #7
              Yo Flydude...

              Hvordan i all verden klarer du å kræsje et fly som dette?!!

              Større utslag medfører alltid en viss risiko. Man må passe seg i svinger og opptrekk slik at man ikke mister løftet og deiser i bakken....dette sier seg vel nesten sjøl. Siden flyet ikke er for nybegynnere burde dette være grei skuring for den aktuelle målgruppen.

              Du får vel ny motor, men tviler på at du får deler til den. Har ikke delelisten foran meg akkurat nå. Men at du må fikse den er det jo ikke noe tvil om!!!

              Vet jeg ikke har tatt med det mulige ekstrautstyret som er i tillegg. Burde kanskje gjort det... Har ingen bedre unnskyldning enn at jeg har hatt litt tidspress på å få den ferdig i og med at jeg drar på ferie i morra..
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                Grunnen til at jeg kræsja (ikke bare en gang) er at jeg har overvurdert mine egne egenskaper som pilot. SKulle fly inverted for første gang, kom litt lavt, og da gjorde jeg selfølgelig det ene man ikke skal gjøre. panic. Dro fullt høyderor - det vil si VANLIG høyderor hvis jeg hadde kjørt vanlig. 7-8 m høyde, full pupp rett ned i bakken.

                Skal ut å teste flyet igjen nå. Har lært å være mer forsiktig, men må si at flyet tåler utrolig mye. Tør ikke fortelle alt det har gjennomgått, men tror at det fortsatt flyr når jeg kommer ut nå...

                De større utslagene må jeg rett og slett tenke mer på når jeg bruker. Jeg skifter uten å spesielt tenke over det og flyr som det var før jeg skifta. DA blir det for mye!

                Gir rapport om 30 min!
                Simen

                Why drink and drive, when you can fly so high?!

                Comment


                • #9
                  Skjønner....

                  Du må ha tunga i rett munn når du flyr på ryggen! Når det gjelder Stryker'n (for å holde det litt på topic her) så flyr den jo på ryggen, men ikke spesielt bra. Den ser dessuten mye kulere ut riktig vei...

                  Jeg lot være å skrive dette i artikkelen, men min pesonlige mening er at "low rates" slik de kommer ut av esken er altfor små. Praktisk talt ikke utslag i det hele tatt. Blir ikke noe sving over det. Men man må tenke på det litt større bildet, og da har ikke den tanken noe i en artikkel å gjøre. For de aller fleste så er oppsettet helt fint. Man kan jo evt. justere selv utover det.
                  Jeg har nok holdt på med dette en del lenger enn deg og har vel noe mer erfaring, samtidig som jeg liker å ha litt store utslag. Dette er individuelt, men trening (les flytid) og erfaring (les enda mer flytid + prøving av forskjellige modeller) gjør dette enklere med tida. Stå på!
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment


                  • #10
                    Fy fader for et sta fly! Det flyr like pent enda!
                    Og da jeg gikk ned til jordet jeg flyr på, kom jeg jo på at jeg også hadde klart å dra av antenna! Men det var ikke min skyld! Helt sant! Den hadde røket akkurat der antenna kommer ut fra vingen. Merket ikke noe til dette, bortsett fra noen glitch en gang i blant. Noe jeg ikke har hatt før.

                    Det at du syns utslagene ikke var merkbare og jeg syns de holder kan jo også ha noe med hvor pushroden er festet på den lille finnen på roret. Det har jo noe å si.

                    Og ja. Strykern ser nok best ut riktig vei, men jeg kjøpte dette flyet egentlig for å ha et å trene mer med, et jeg bare kunne stikke ut med så fort det var fint vær. Så det å prøve ut helt nye ting blir først prød på simulatoren, så på Strykern.

                    Et fly å anbefale! Helt klart!


                    Forresten: Hva er vekta på din nå? Gjør regning med at du ikke har hatt store kræsj som betyr en del liming......enda
                    Simen

                    Why drink and drive, when you can fly so high?!

                    Comment


                    • #11
                      Vekta er de samme som ny. Ingen kræsj enn så lenge....men regner med at det nok blir noen mid-airs etterhvert som combat'n utvikler seg..
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Supra25
                        Vekta er de samme som ny. Ingen kræsj enn så lenge....men regner med at det nok blir noen mid-airs etterhvert som combat'n utvikler seg..
                        Og det vil si?
                        Simen

                        Why drink and drive, when you can fly so high?!

                        Comment


                        • #13
                          Se under spesifikasjoner i artikkelen
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #14
                            Og hvis du vil bruke Combat modulen uten F-27 Stryker...

                            Og hvis du vil bruke Combat modulen uten F-27 Stryker så kan du finne tegning på interface på RC-CAM: R/C Model Video Projects and More!. Det gjør at du kan koble den samme modulen til vanlig rc-utstyr. Interfacet kobles inn mellom mottaker og gass/throttel/ESC.

                            Har skrevet en liten artikkel på det og sendt inn, men den er tydeligvis veid og funnet for lett av redaksjonen.

                            Jeg tenkte å bruke min combat-modul på Wild Beast. Og kanskje på min GWS Spitfire.

                            Ta en kikk på linken. Ikke vanskelig å lodde, men PIC-kretsen trenger å programmeres.
                            Deler for ca 60 kr.

                            Comment


                            • #15
                              Artig!! Kanskje dette er noe som nå testes etterhvert....
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment

                              Working...
                              X