Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor skal antenna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor skal antenna?

    Da jeg kræsja med Strykern idag ble også antenna revet av. Kan noen fortelle meg hvor den skal?
    Attached Files
    Simen

    Why drink and drive, when you can fly so high?!

  • #2
    Re: Hvor skal antenna?

    Originally posted by Flydude
    Da jeg kræsja med Strykern idag ble også antenna revet av. Kan noen fortelle meg hvor den skal?
    Se etter loddepunktet med avrevet antenneledning, sjekk om det står ANT, ARIAL, symbolet som viser en strek med 2 streker fra midten til oppover, muligens der er en hvit firkant med hull hvor antenne skulle være koplet.

    Bedre du tar nærfoto av merker, tekst på kortet, så kan jeg eller andre avmerke den og legge ut igjen...

    Jens Eirik

    Comment


    • #3
      Prøver å legge ut bilde rigjen. Denne gangen av venstre og høyre halvdel. Det er vanskelig å få tydelige bilder, for selve tingen er så liten, og det er begrensning på hvor store bildene kan være når jeg legger dem ut her.

      Kan du ikke også prøve å tegne tegnene jeg skal se etter, hvis du ikke blir klokere av disse bildene. Rester etter loddingen som var før finner jeg ikke.
      Attached Files
      Simen

      Why drink and drive, when you can fly so high?!

      Comment


      • #4
        Så nå et sted hvor det kanskje har vært festet noe før. Kan se sånn ut ihvertfall.

        Over den lille blanke boksen står det T2 (som jeg har merket ut). Det står ingen andre merker rundt eller på som virker som har noe med den å gjøre.
        Attached Files
        Simen

        Why drink and drive, when you can fly so high?!

        Comment


        • #5
          T2 -> Trafo 2 - det er det som er den blanke boksen ...

          Antenna kan ha vært loddet direkte på undersiden/kobbersiden av printen.
          Går det an å få ett bilde av undersiden/kobbersiden?

          Se etter loddepunkt med rester av flertrådet ledning.

          @lf Gunnar

          Comment


          • #6
            Trafo 2 vil si at det er sikkert at den ikke var lodda på der?

            Her er baksiden:
            Har større bilde, men grensen her er 60 kb og da måtte det bli sånn :P
            Attached Files
            Simen

            Why drink and drive, when you can fly so high?!

            Comment


            • #7
              Nederst til høyre på bildet/printen, står det ANT1??

              I såfall er det SVÆRT sansynlig at antenna skal loddes på der

              Bildet blir litt uskarpt til at jeg kan peke på loddinga til antenna, men tror den skal være rundt ANT1.
              Se nøye etter om det ser ut som det har vært loddet fast ei antenne der.
              Sjekk motsatt side (komponentsiden), kanskje du finner et 'hull' der antenna satt.

              Lykke til!

              @lf Gunnar

              Comment


              • #8

                Er ikke helt sikker på hvordan du klarte å se det på det bildet der. Sjekka på kortet og det er riktig. Det skal nok stå ANT1 der. Det er et hull som dekker over det og litt lodding, så det er litt vanskelig å se
                Simen

                Why drink and drive, when you can fly so high?!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Flydude
                  Det er et hull som dekker over det og litt lodding, så det er litt vanskelig å se
                  Bruk tinnsuger til fjerning av gammel loddetinn og rens hullet med tynn bor (uten bormaskin) og lodde med spiss loddebolt på ca 15-20 watt mens antenne ledning er på plass gjennom hullet. Ledning skal være på komponentside mens kobberledning skal være på loddesiden. klipp av overflødig ledning etter lodding.

                  Jens Eirik

                  Comment

                  Working...
                  X