Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilke fuelslanger brukes ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilke fuelslanger brukes ?

    Heisann

    I dag så ble det en skikkelig nestenkræsj etter at motoren på Raptoren stoppet, ikke det helt store problemet til vanlig, men ettersom jeg lå opp/ned 3 meter over bakkenivå førte det til at pulsen steg betraktelig. Etter noen redningsmanøvre plantet jeg Raptoren ned i kramsnøen med understelle først, psssjjooo ! berga alt sammen, heldigvis

    Det viste seg at fuelslangene i tanken ikke beveger seg stort når det er vinter, faktisk ikke i det hele tatt. Slangen peker beint bakover og flekser kun med mengder med g-krefter opp eller ned. Plagsomt igrunn.

    Så spørsmålet blir: Hva slags fuelslanger brukes rundt om kring??? Finnes det skikkelige fleksible slanger som beveger seg selv om gradestokken ikke viser røde tall ?? Evt hvis det finnes, er det slik at de må byttes relativt ofte ??
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Hadde en lignende opplevelse som deg, men det var ikke på grunn av at slangen var stiv, men originalslangen tålte tydeligvis ikke fuelen og ble morken slik at den plutselig røyk av inne i tanken (det er et kjent problem at den originale klunkslangen er av dårlig kvalitet).

    Etter litt surfing rundt på diverse forum så jeg at Hayes #240 var en mye brukt fuelslange til klunken. Så da kjøpte jeg slik og den har fungert upåklagelig. Den er svart, og en del bløtere enn "vanlig" fuelslange. Ser også ut til at den holder seg like bra over tid.

    Aner ikke hvor/om du får kjøpt denne her til lands, men jeg kjøpte min fra Tower Hobbies.

    mvh.
    Ole André

    Comment

    Working...
    X