Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flystripe i Oslo? Hva skjedde med Grønnmo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Rnoaf
    Er det fy-fy å fly på ekeberg eller?
    Er jo ideelle forhold såfremt det er lite annen aktivitet der..
    enig! Kunne vært lurt om man møttes ett og samme sted, slik at ikke 3 forskjellige piloter skal opp på 3 forskjellige steder med tilfeldigvis akkurat samme kanal alle 3...

    Jeg synes det så bra ut innenfor bomringen, noen hundre meter langs veien og til venstre... ikke lenge før bakkene ned og inn mot oslo

    Comment


    • #17
      Stakkars byfolk. Kan herje fritt på 900*40(?) meter betong! Har åker på alle sidene, og en stoor vindpølse som nesten bestandig henger gunstig. Herligheten ligger midt i sentrum av Hattfjelldal City. Blir det bedre?

      NORD-NORGE sjefer!


      Medaljens bakside kommer først fram når snuta styrter i betongen. Mange veivaksler som har endt sine dager der
      Attached Files
      Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
      Jesper Stærkær

      Comment


      • #18
        Bærum MFK

        Kort sagt en nydelig klubbmed en stor og fin plass. Den åsen alle er så redd for treffer du aldri, det er detingen som har gjort,,hehe den er laaaaaangt vekk!

        Det er bare Jippe som er så feig at han flytter tilbake til sverige :P :P :P
        Men det har vært en glede å fly sammen med han!

        Mmen ta å meld deg inn! For på fornebu kommer enten tyttebæret eller politiet og jager deg vekk, dessuten er det bare grus hauger igjen også!

        Vi ses...
        Lars Norberg

        Comment


        • #19
          Originally posted by nixxon
          Originally posted by Rnoaf
          Er det fy-fy å fly på ekeberg eller?
          Er jo ideelle forhold såfremt det er lite annen aktivitet der..
          enig! Kunne vært lurt om man møttes ett og samme sted, slik at ikke 3 forskjellige piloter skal opp på 3 forskjellige steder med tilfeldigvis akkurat samme kanal alle 3...

          Jeg synes det så bra ut innenfor bomringen, noen hundre meter langs veien og til venstre... ikke lenge før bakkene ned og inn mot oslo
          For sikkerhets skyld, jeg ville sjekket med forsikringsselskapet om flyging på Ekeberg dekkes.
          Det er meget surt å finne ut etter et evt. uhell at forsikringen ikke dekker skaden.

          Comment


          • #20
            Heisann

            Når dere flyr på Ekeberg og Fornebu eller hvor som helst i Oslotraktene på et jorde eller what ever... er det ok med glow motor da, eller holder dere dere til elektro pga støy??

            Hilsen en som er ute etter flytid for penga, har lyst på elektro men vurderer glow, og bor i Oslo...

            Comment


            • #21
              bare ett tips ang. forsikring. for jeg spurte Terje om dette. og han sa at forsikringen til nak gjelder overalt i landet (også norden tror jeg) til og med på jordet til naboen. men man må ha tillatelse til å fly der det gjelder. Hvis det er tillatt å fly på ekeberg så gjelder også forsikringen. hvis ikke jeg har skjønt han feil.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Originally posted by tyor
                bare ett tips ang. forsikring. for jeg spurte Terje om dette. og han sa at forsikringen til nak gjelder overalt i landet (også norden tror jeg) til og med på jordet til naboen. men man må ha tillatelse til å fly der det gjelder. Hvis det er tillatt å fly på ekeberg så gjelder også forsikringen. hvis ikke jeg har skjønt han feil.
                Kan bekreftes! Men det er en forutsetning at du ikke utviser grov uaksomhet. Å fly mellom fotballspillere er vel i grenseland der. Og riktig, forsikringen gjelder i hele Norden (og kan utvides mot å tegne sportlisens til hele Europa).

                Mvh Terje
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

                Comment


                • #23
                  Jeg bor også i Oslo (Høybråten) og sliter med å finne en plass å fly.
                  Har flydd ganske mye borte på Hellerudsletta, og det går greit så lenge det ikke er noe messe-aktivitet der. Om det er lov eller ikke veit jeg ikke, men ingen har jaget meg bort foreløbig
                  Flyr litt på Ekeberg også, så lenge det ikke er for mye folk der.

                  Har vært på Vingtor et par ganger. Banen er veldig bra, men jeg syns det blir litt langt å kjøre. Er det ingen klubber i Lillestrøms området? Eller rundt Jessheim.
                  Båt:
                  Hydro m/CMB 90
                  Twister m/mathe35ccm
                  Jet:
                  Skymaster F-18
                  Rookie II
                  Fly:
                  ZEN 120og50
                  Radio:
                  Futaba3PK
                  GraupnerMX22

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by offpist
                    Jeg bor også i Oslo (Høybråten) og sliter med å finne en plass å fly.
                    Har flydd ganske mye borte på Hellerudsletta, og det går greit så lenge det ikke er noe messe-aktivitet der. Om det er lov eller ikke veit jeg ikke, men ingen har jaget meg bort foreløbig
                    Flyr litt på Ekeberg også, så lenge det ikke er for mye folk der.

                    Har vært på Vingtor et par ganger. Banen er veldig bra, men jeg syns det blir litt langt å kjøre. Er det ingen klubber i Lillestrøms området? Eller rundt Jessheim.
                    Phoenix på Sørumsand er en hyggelig og fin klubb med er meget bra anlegg. Se www.modellfly.info for kontaktinformasjon.

                    Mvh Terje
                    Mvh Terje Martinsen
                    leder Modellflyseksjonen/NLF
                    www.modellfly.info

                    Comment


                    • #25
                      Er det greit at jeg puster nytt liv i denne tråden?

                      Flyttet til Oslo i begynnelsen av Juni (fra Stavanger), og har søkt en del rundt på forumet her og andre nettsider for info om flysteder i Oslo. Jeg har ikke tilgang på bil, så jeg må holde meg til modeller som lett kan tas med på trikk/buss.

                      Til nå har jeg flydd på Ekebergsletta, bak Vigelandsparken og på grusbanen som ligger rett ved Frognerbadet.

                      Dette går forsåvidt greit, men hadde vært kjekt om jeg kunne finne en klubb som kan nås via trikk/buss, da det er mye mer sosialt om man flyr samme med andre!

                      Hvor skal vi stakkars byfolk gjøre oss av om dagen?
                      Atle Mo, Oslo

                      Comment


                      • #26
                        Interessant å følge med på denne tråden. Jeg har aldri tatt i et modellfly, men har fryktelig lyst til å begynne med det. Jeg bor også i tykkeste Oslo og har derfor vegret meg litt til å gå til anskaffelse av fly da jeg heller ikke har bil. Det må bli som forrige sier bli med trikk eller buss.

                        Fint om noen sier fra om de stikker opp på Ekeberg i helga så kan jeg stikke opp å se på dette litt nøyere.

                        Comment


                        • #27
                          Veit at det en del karer som flyr på stubberudmyra (Gressletta ved ikea furuset). Om disse flyr på noen klubb veit jeg ikke noe om. Problemet her at det er altid mye aktivitet..
                          Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                          walter@retlaw.no

                          Comment


                          • #28
                            Linekontroll gutta pleier å trene der på søndags formiddag. Ellers så er det ikke noen organisert virksomhet. Formiddager er det ganske greit å fly der, har vært der mellom 6 og 12 på formiddagen og har ikke krasjet med disse gutta i shorts som løper som idioter etter ball.
                            Espen Kvien
                            Gruppeleder F3A
                            Vingtor RC Club
                            f3a.norge@gmail.com

                            Mange fly og mye moro

                            Comment


                            • #29
                              Ok, la meg omdefinere spørsmålet litt:
                              Hvilken av klubbene i Osloområdet er lettest tilgjengelig med trikk/buss?
                              Atle Mo, Oslo

                              Comment


                              • #30
                                Ingen som vet noe om dette? :/
                                Atle Mo, Oslo

                                Comment

                                Working...
                                X