Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flystripe i Oslo? Hva skjedde med Grønnmo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flystripe i Oslo? Hva skjedde med Grønnmo?

    Skal begynne å fly litt igjen. Tenkte jeg skulle gjøre det på en lur måte ved å melde meg inn i en klubb og fly fra egnede områder.

    Bor sentralt i Oslo og lurer på hva som er beste klubb å melde seg inn i? Og hvor flyr man? Fløy litt på Grønnmo på 90 tallet, men den stripa er nedlagt så vidt jeg vet.

    Kan noen anbefale klubb + stripe å fly fra? (som også er flybar om sommeren)

    med respect

  • #2
    Grønmo er nå golfbane
    Philip
    www.airheads.no
    Hobby24.no

    Comment


    • #3
      Anbefaler Vingtor RC-klubb, de har en utmerket stripe i Kroer på sommeren og samarbeider både med Blackbird og Cirrius så man får dekket både behovet for inndoor og flystripe på Årungen om vinteren.

      Som nybegynner fikk jeg utrolig mye hjelp i begynnelsen av klubben og det et er et aktivt og levende miljø.

      Web adressen er: 404 Not Found
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Jag tvekade också förra året.

        Det beror lite på vart du bor i Oslo.

        Jag valde Bärum Modellflygklubb och är jättenöjd, väldigt fint miljö och klubb. Skala och F3A grupper med mer.

        På vinter flyger vi på Bogsta...

        http://home.no/bmk/
        MFK Blue Max
        www.mfkbluemax.com

        Comment


        • #5
          Yo

          Originally posted by Jippe
          Jag tvekade också förra året.

          Det beror lite på vart du bor i Oslo.

          Jag valde Bärum Modellflygklubb och är jättenöjd, väldigt fint miljö och klubb. Skala och F3A grupper med mer.

          På vinter flyger vi på Bogsta...

          http://home.no/bmk/
          Tok en tur og kikket på stripa til Bærum Modellflyklubb. Ser fin ut den. Kanskje litt trangt mellom skogen bak og fjellet på motsatt side av stripa?

          Synd at det ikke er tillatt å fly på søndager i noen klubber i nærheten av Oslo! På stripa til Bærum MFK burde det vært lov. Det er ikke mange hus i nærheten...

          Kanskje den nedlagte stripa på Fornebu er tingen?

          Comment


          • #6
            Viser du deg med noe som i det hele tatt ligner modellfly på Forneby nå, kommer tyttebærpolitiet fortere enn du rekker å pakke ut av bilen! Helt tåpelig, da det fortsatt er masse plass å fly på der ute.....
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #7
              Originally posted by widowmaker
              Viser du deg med noe som i det hele tatt ligner modellfly på Forneby nå, kommer tyttebærpolitiet fortere enn du rekker å pakke ut av bilen! Helt tåpelig, da det fortsatt er masse plass å fly på der ute.....
              Hva slags politi er dette såkalte tyttebærpolitiet da? Grunneier? Har grublet i nesten ett minutt og kommer ikke på gode forslag til hva dette kan være? Tyttebær er jo røde. Og det er brannbiler også... Men brannmenn har jo sorte uniformer med gule kanter... :P

              Comment


              • #8
                tyttebærpolti er securitas vakter så vidt meg bekjent!
                Simen

                Why drink and drive, when you can fly so high?!

                Comment


                • #9
                  Her er logoen til securitas, så ser du hvorfor de kalles tyttebærpoliti
                  Attached Files
                  What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                  Comment


                  • #10
                    Et bilde sier mer enn tusen ord kekar! Er nok godt mulig at det ikke er selve securitas som har vaktholdet der, men noen overbola typer i liksompolitiuniform kommer ihvertfall og leker strenge...... Også så redde vi blir da
                    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                    Comment


                    • #11
                      Ja, du er såå lettskremt wm
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by joo
                        Ja, du er såå lettskremt wm
                        Man rekker vel en del turer før tyttebærene ruller inn på recke undt rad

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yo

                          Fjellet er veldig mye lenger bort en hva du tror.
                          Plassen er fin å fly på, stripa er altid i top stand.
                          Vind får du nesten aldri i siden, men baksiden på det er at det er litt turbolent iblandt.

                          Det som ikke er bra er lysförhold samt söndager som du nevner.
                          Men jeg trives i en veldig fin miljö som jeg dessverre må förlate da jeg flytter til Sverige snart.

                          Greit å få fjernet svorsken

                          Originally posted by nixxon
                          Originally posted by Jippe
                          Jag tvekade också förra året.

                          Det beror lite på vart du bor i Oslo.

                          Jag valde Bärum Modellflygklubb och är jättenöjd, väldigt fint miljö och klubb. Skala och F3A grupper med mer.

                          På vinter flyger vi på Bogsta...

                          http://home.no/bmk/
                          Tok en tur og kikket på stripa til Bærum Modellflyklubb. Ser fin ut den. Kanskje litt trangt mellom skogen bak og fjellet på motsatt side av stripa?

                          Synd at det ikke er tillatt å fly på søndager i noen klubber i nærheten av Oslo! På stripa til Bærum MFK burde det vært lov. Det er ikke mange hus i nærheten...

                          Kanskje den nedlagte stripa på Fornebu er tingen?
                          MFK Blue Max
                          www.mfkbluemax.com

                          Comment


                          • #14
                            Ekeberg

                            Kræsja på ekeberg sist søndag. Veldig god plass der oppe. Regner med at jeg prøver der igjen neste gang også... mye bra og kort gressplen

                            Comment


                            • #15
                              Er det fy-fy å fly på ekeberg eller?
                              Er jo ideelle forhold såfremt det er lite annen aktivitet der..

                              Comment

                              Working...
                              X