Announcement

Collapse
No announcement yet.

extra 300s fra seagull Corsair F4U .60 fra VMAR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • extra 300s fra seagull Corsair F4U .60 fra VMAR

    hei driver og ser meg om etter ett nytt fly etterhvert og lurer på om det er noen som har erfaring med extra300s fra seagull? eventuelt om det er ett fly som er vanskelig og fly. har også tenkt på en Corsair F4U .60 fra VMAR. er det noen erfaringer om det.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Har ikke erfaringer med akkurat de modellene, men syntes du velger "vanskelige" modeller som gjerne kanskje vil gi lite flyglede. Er det utseendet du jakter på så er det er annet valg...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Heisann tyor. Har selv en extra 300s fra seagull. Dette er et kjempe fint acro fly som er presist og fint i lufta. Men det passer ikke for den med lite erfaring. Det har lett for å flikke og flakke og har veldig dårlig seileegenskaper om du skulle få motorkutt.
      Hans P Førde

      Comment


      • #4
        takk for svar da slår jeg fra meg den extra en i hvertfall.

        Når det gjelder den Corsair F4U så har jeg blitt fortalt at den eller andre liknende krigs modeller ikke skal være noe vanskaligere og fly en min carosel.

        Det jeg er ute etter er ett fly som gjærne ser ut som ett ordentlig fly ,ikke koster så mye pga trangt budsjett og som av samme grunn kan bruke mine ASP .61 motor.

        så hvis noen har noe forslak til fly som er greit og fly uten og være typisk trainer i en prisklasse under 1500Kr og som passer med nevnte motor så tas alt imot med takk.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Onkel Modellfly; har du den gamle eller den nye versjonen av denne modellen? Slik du beskriver den, så høres det ut som den gamle. Den hadde kort vingespenn og falt som en stein. Den nye har nesten 30 cm større spennvidde og er mye snillere. Kvaliteten kan heller ikke sammenlignes. Den er blitt mye, mye bedre.

          Comment


          • #6
            Ett par i klubben har den Seagull Extraen, den jeg har sett mest flyr med OS70FS
            Helt grei Extra i den størrelsen. Ellers samsvarer det jeg har sett med Onkel M s erfaringer.
            Corsair har jeg hverken sett eller har noen erfaringer med... har jo fått med meg at den har ett vist rykte som ikke akkurat det mest enkle å håndtere.. Dessuten har V-Mar ett litt bob bob rykte

            Joo postet ett ganske fornøyelig innlegg ( håper ikke piloten leser den der)
            i Klassiske tabber litt nede på side 1.
            (MFN) ModellflyNytt.no

            Av de to du har blinket deg ut hadde jeg personlig valgt Extraen.

            Men.....Hvorfor ikke glemme tryne faktoren på vinglekassa og heller konse på og få mest mulig flytid og morro for minst mulig penger. Fancy farger, scala preg, fine cowlinger og Canopy med pilot inni gjør ikke nødvendigvis flyet noe bedre og fly..... men kompliserer gjør det jo Ett eller annet enkelt, lett og reparere med litt lynlim og en epoxy kladd, som samtidig er kapabel til litt mer enn det mest elementære.

            Personlig er jeg svak for Stick den er både enkel og stygg nok
            Med en litt sint motor er den også kapabel til relativt heftig fingergymnastikk.

            Lykke til uansett hva du velger
            mvh MM

            Comment


            • #7
              Originally posted by MicroMac

              Men.....Hvorfor ikke glemme tryne faktoren på vinglekassa og heller konse på og få mest mulig flytid og morro for minst mulig penger. Fancy farger, scala preg, fine cowlinger og Canopy med pilot inni gjør ikke nødvendigvis flyet noe bedre og fly..... men kompliserer gjør det jo Ett eller annet enkelt, lett og reparere med litt lynlim og en epoxy kladd, som samtidig er kapabel til litt mer enn det mest elementære.

              Personlig er jeg svak for Stick den er både enkel og stygg nok
              Med en litt sint motor er den også kapabel til relativt heftig fingergymnastikk.

              Lykke til uansett hva du velger
              Hvis du er ute etter å skaffe deg mye flyerfaring og ha det morro til en overkommelig penge , må jeg gi min fulle støtte til MicroMac .
              Vi har ett par som flyr Stick her lokalt og makan til fly skal man lete lenge etter. Med en 46 eller 53 i nesa og snille rorutslag på en stick40 kan man tutle rundt på Søndagstur på 1/4-1/2 trottle , nesten helt trainer aktig.. og med litt heftigere rorutslag og full rulle på trottle er den rakett uten sidestykke som gir utfordring nok for middels trente stikkepølser..
              Flyet gjør det aller meste av manøvrer med "rett røring i grøten".
              Disse flyene er også enkle å lappe sammen igjen hvis uhellet skulle være ute. Skulle det bli total havari, er jo også stick forholdsvis rimlig i innkjøp.
              Anbefales på det varmeste.


              -Exlex-
              ____________________
              : -Exlex-
              : Thor Arne Jensen
              :::::::::::::::::::::::::::

              [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

              Comment


              • #8
                takker igjen for mange svar. Det kjente merket med dårlig rykte, ja jeg mene vmar har jo en stikk60 også til ca 1100 eller noe sånt. kanskje jeg skulle prøve den? det er jo billig i hvertfall.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X