Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan finne CG?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hvis du legger inn utslag på sideroret sammen med ballanseroret,vet ikke hvilken radio du har

    Comment


    • #32
      Futaba 6ex, mener at jeg har en funksjon som dette på den.
      Bruker du det på din 1/4 cub ?
      Vil den bli lettere å ta av med? Har hørt cubber har en tendens til å vri seg til venstre ved takeoff, og en må da inn med kraftig sideror for å kompensere. Vil det være en fordel for meg å mikse disse en tanke?

      Comment


      • #33
        Tror du kan det med din radio,jeg ikke gjort det da jeg har lagt med til vane å alltid fly med sideror,vurderer å gjøre det for det siden man flyr den best med mye sideror,ved takeoff vil du merke at flye drar til venstre da må du kompansere med sideror

        Comment


        • #34
          Har lyst til å dele dette hjelpemidlet som jeg bruker, men får ikke lastet opp excel filer(xls, odf, rar...) hvordan gjør jeg det?

          Comment


          • #35
            Hm, det aner jeg ikke! Kan du ikke legge en link til filen? 

            Comment


            • #36
              Det er denne jeg bruker når jeg lager nye fly og skal plassere utstyr etter at jeg har funnet CG..

              [Filen kommer...]

              ... Takket være Quadrocopter som la til muligheten til å legge til annet enn bilder...

              EDIT:
              Ingen som sa denne ikke fungerer... Har rettet den nå...
              Last edited by Foskje; 22-10-11, 09:14.

              Comment


              • #37
                Prøv denne!
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Da har admin ordnet .ods opplasting og filen skal fungere...



                  Finne massesenter II.ods

                  Edit:
                  .ods er openoffice fil.
                  -noen av formlene endres dersom jeg lagrer som excel, dette var grunnen til at det ikke fugerte. - Har ikke office og dermed mulighet til å teste dette ut, så hvis noen vil se om det likevel fungerer kan de finne .xls filen her:Finne massesenter II.xls
                  Last edited by Foskje; 22-10-11, 09:21.

                  Comment

                  Working...
                  X