Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Extra 300s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Extra 300s

    Nå er det duket for test flyvning av min nye extra, men det er en ting som ikke jeg er helt fortrolig med,,, CG hmm.. Står i manualen at cg skal ligge 4 cm bak vinge kant målt fra vinge tuppen.. ok . Har laget meg en bukk men to tapper som vingen hviler på for å få noe bedre balansering en ved bruk av finger tupper.. men

    Når flyet settes ned på der så vil det liksom ikke flyte med nesen litt ned men bare bikke enten rett bak eller fram..

    Noen som kan gi meg en grei forklaring på hvordan den skal oppføre seg under finger tuppene ved balansering???

    Pokkers så fint fly å er spent på hvordan det flyr med 61 xl magnum i nesa med tørr jo ikke med den vippe dukka slik den er nå
    Attached Files

  • #2
    Prøv å balanser det opp ned

    Comment


    • #3
      hmm ok

      Er det noen andre som støtter den ideen

      Comment


      • #4
        Grattiss med nytt fly.!! Har akkurat samma modellen i min hangar. Er igrunn fornøyd med flyet, men er litt missfornøyd flikking. Føler at jeg må ha litt fart i landingslegg og slike ting. Men du verden så flott det flyr. Hvor skal du fly det hen?? Bor i området ålesund selv..
        Hans P Førde

        Comment


        • #5
          Det er normalt å balansere lavvingede fly opp ned.

          Comment


          • #6
            Til onkel modellfly

            Skodje rettere sagt,,
            Bruker å fly på Ørskog fjellet,
            Er i grunn eneste perfekte plass her rundt

            Er det noe fly miljø i ålesund, Hvor flyr dere, utenom gamlem som mange vel bruker

            Comment


            • #7
              Vi flyr for det meste i hjørungavågen. Vil råde deg til å reise dit for å teste extraen din. Den trenger litt plass.
              Hans P Førde

              Comment


              • #8
                Kja kanskje det, noen spess tider det flyvning der.. aldri hvert der trur jeg.. hehe .

                Har en kompis som også har kjøpt en så det er 2 nye extra klar for test snart

                Comment


                • #9
                  Neida det er ikke noe spesielle tider der. Bare ikke bråkefly etter ca 22.00 Var der i kveld å flydde do it`n min. Kjempeforhold der i kveld. Skal nok en tur i morra og.
                  Hans P Førde

                  Comment


                  • #10
                    ny 300s

                    Kjempe fly,ja! må lage høl i cowlingen trur ej... motorn min e vertfall heilt tuln, men flye funka bra,hadde ei fin forbikjøring av en trailer på fjelle i går.

                    Comment

                    Working...
                    X