Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kræsjet Hacker B20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kræsjet Hacker B20

    Hallois!

    Kombinasjonen skarp sol, ingen solbriller og alu-farget lavvinget modell ble litt for mye for feriehjernen i går. Jeg satte min P-51 rett i åkeren, nesa først fra 10 meter. Heldigvis hadde jeg åndsnærværelse nok til å kutte motoren før den traff.

    MEN, møtet med moder jord ble litt tøft for den stakkars Hacker'en som tok imot hele støtet. Endelokket bak ble dyttet ut av akselen. Såvidt jeg kan se er de ingen skader inne i motoren, og endelokket er heller ikke skadet. Det bare løsnet og kom ut. Jeg satte det på igjen i går kveld og testet uten propell, og det er liv i motoren. Det er ingen tegn til at noe er galt, så jeg tror det skal gå bra å bare lime endelokket på igjen.

    Jeg satser på å bruke epoxy i små mengder. Endelokket huser kun det bakre lageret og skal ikke ta noen krefter (sålenge piloten er våken, ihvertfall). Jeg regner med at det kun er snakk om å ha akkurat nok lim til at lokket ikke flytter seg eller løsner pga. vibrasjon.

    Hvis noen har hatt samme uhell, eller har andre synspunkter, så er jeg meget interessert.
    Anders Valland
    Trondheim

  • #2
    gikk det bra med flyet?

    bare vær opps på at det er ikke alle epoxyer som liker varme over tid, har selv hatt problemer med en limt motor, og etter en stunds bruk er epoxy en blitt brung og er helt gummi aktig. og det er ikke snakk om noe varmere en at du kan holde i den.

    den beste epoxyen som jeg har prøvd er gode gamle araldit.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Joda, flyet tåler en støyt. Det er EPP, ble litt sammentrykt i nesepartiet og sprakk litt. Ingenting som ikke litt kontaktlim kan fikse. Se sbrcmodels.com , jeg kjøpte denne ferdig bygget og trukket fra Australia for noen år siden.

      Jeg bruker vanligvis Zpoxy, tror det tåler varme. Tenkte på 30-minutts for denne jobben. Men det er et godt tips, og det kan vel hende jeg har med en pakke araldit fra limbutikken i dag.
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment

      Working...
      X