Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så veldig bra ut ! planen er fortsatt å få dem i luften til 1mai stevnet på gullknapp?
    Mvh Andre`søhagen

    Comment


    • Hei Tom Erik

      Det så da veldig bra ut, blir moro å se den i lufta. Gratulerer, bra jobba.

      Comment


      • Originally posted by Tom Erik
        Og mens Sean "ødelegger" sine fly, så er vi straks flyklare med våre Challengere!
        Den opprinnelige planen var å lakkere begge modellene før påsken. Men, mye jobbing (på jobb...) for oss begge førte til at vi ikke er ferdig med grunnarbeidet før nå. Så, for å spare litt tid og ikke minst gjøre det enklere for seg selv så setter vi begge flyene bort for lakkering. Nils får sin lakkert på mandag av en lokal helt i Larvik og jeg har akkurat kommet hjem fra en kamerat som hjalp meg her i Arendal. Jeg hadde en avtale etter påske med Salte Lakkering, men jeg klarte ikke å vente til over påsken Geir, jeg håper du kan hjelpe meg senere med ett evnt. senere prosjekt.

        Lakken som er brukt er Lessonal 2K Akryl-lakk og fargen som matcher Oracover`s "Ferrari Rot" heter "Ferrari Rosso 514"
        Hei Tom Erik
        Det er bare å si ifra så skal jeg altid få hjelpe så godt som jeg kan.Sånn er det, har lovet kone og barn påske ferie så da blir det sånn.

        Dette ser utrolig bra ut,ser ut som fargen stemte bra også.Du sender kansje bilder +rapport fra jomfruturen,Venter i spenning.

        Geir Salte

        Comment


        • Glimrende TE. Skulle ønske det var meg.

          Comment


          • Kjempefint, håper jeg kan få sett flyet i lufta i løpet av sommeren.
            Tor Henrik Hernes

            Comment


            • Til info så har vår danske flykollega Mic hatt jomfrutur på sin Challenger: 404 Not Found

              Mer info her: 404 Not Found
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • Da har de vært i luften!
                I går ettermiddag gikk turen til vår lille flyplass som ligger godt gjemt utenfor Larvik. Perfekt t-shirt vær og vindstille. Denne dagen har Nils og jeg sett from i mot i snart 7 måneder og alt gikk etter planen!
                Modellene ble montert, sjekket, radio-tester ble kjørt og motor varmet opp. Så en liten taxe-runde for å venne seg til størrelsen.
                Deretter var det bare å gi på litt over halv gass og modellen var i lufta etter 5-6 meter. Umiddelbart forstår man at dette kommer til å fungere bra. Modellen er fortsatt stor i luften, men det er bare visuelt. Flyet er ekstremt lett-flydd og det går som på skinner. 4 klikk på nedtrimmen er alt som skal til for at den peker rett frem. Dette justeres senere med opplegget vi har laget for justering av angrepsvinkel på høyderor. Modellene flyr veldig rolig, men er overraskende kvikk i alle ror-akser. Alt virker harmonisk. Sideroret er like effektivt som det ser ut til,- Knifedge kan flys både raskt, med lav nese og lite utslag. Eller på lav fart (under halv gass) og med god vinkel på nesa uten nevneverdig kobling mellom aksene. Marginalt med oppror trengs på lave hastigheter. Når man skal inn i vertikalen så er det bare å gi på gass, trekke høyderor og modellen tegner en rett linje oppover så langt jeg vil. Så kan man presse høyderor på toppen av linjen og modellen kommer rett ned igjen i det samme sporet uten nevneverdige korreksjoner. På tur nummer to ble flat-spinn og litt utsteila flyving prøvd ut. Alt dette foregår i ett ubeskrivlig rolig tempo og selv med nesa pekende 45 grader opp, fulle høyderor og halv gass (Harrier), så har man alltid full kontroll på modellen og kan manøvrere den akkurat der man vil på himmelen. Spinn ble prøvd, noe som også var ett bedagelig tempo. Etter 3 turn dro jeg litt kontra balanseror og ga på litt gass og der lå modellen i ett flott positivt flatspinn!

                Så er det landing: motor på tomgang, sikt på stripa og land! Det kan ikke bli enklere!!

                Kort oppsummert: Disse flyr så bra og ukritisk at det er på kanten til å bli kjedelig. Fordelen er selvfølgelig at man kan fokusere alt på selve utførelsen av manøvre, men ulempen er helt klart at man fort kan gå lei dersom man ikke bruker flyene slik de er tiltenkt.

                Med to gode jomfruturer anser vi nå denne tråden som ferdig fra vår side. Med over 27.000 views på denne posten viser det en enorm interesse fra dere lesere og forumbrukere. Vi takker alle som har fulgt oss i disse månedene!

                Mvh
                Nils Olav & Tom Erik
                Attached Files
                Last edited by Tom Erik; 05-05-06, 09:11.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • Originally posted by Tom Erik

                  Kort oppsummert: Disse flyr så bra og ukritisk at det er på kanten til å bli kjedelig.

                  Mvh
                  Nils Olav & Tom Erik
                  Gratulerer Nils Olav og Tom Erik. Morro at flyene fungerte bra. Dette er
                  fortjent. Dere har jobbet mye med disse modellen og tatt hensyn til mange faktorer for at sikkerheten skal ivaretas. Og modellene ser meget fine ut.

                  Etter å ha lest hvordan flyet oppleves er dette ikke noe for meg . Har derfor en 1/1.7 Pitts med 3W 212 til salgs. Kjede meg kan jeg gjøre på jobben.
                  Last edited by netroh; 05-05-06, 10:11.

                  Comment


                  • Gratulerer med vellykket jomfrutur, flyene ble utrolig bra tilslutt
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • Vannvittig flotte fly gutter, gratulerer, en smule misunnelig

                      Comment


                      • gratulerer hyggelig å høre at de fløy så bra. når det er lagt så mye arbeid i dem.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Gratulerer

                          Hei Nils Olav og Tom Erik.

                          Gratulerer med strøkne modeller, og vellykket jomfrutur. Vi sees på stripa snart.

                          Comment


                          • Misunnelig

                            Gratulerer med to flotte fly. Kan vel kanskje si at jeg er veldig misunnelig her nå. Har fulgt med denne tråden fra starten. Håper dere får mange timer med disse fuglene i luften og at det ikke blir for kjedelig som dere selv skriver.

                            Lykke til
                            Mvh.

                            Ole Chr. Espedal
                            __________________
                            Scale Warbirds of Norway
                            www.scalewarbird.org
                            __________________
                            Kyosho Piper Cub
                            Hangar 9 P-51 Mustang
                            Great Planes Super Decathlon
                            Hirobo Shuttle Plus
                            Top-Flite P-40E Gold Edition
                            Kyosho Jet Illusion
                            Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                            Mini Mag (Trainer for min far)
                            E-Flight AT-6 Harvard

                            Comment


                            • Tusen takk alle sammen.

                              Jeg er sikker på at dette ikke blir for kjedelig...
                              Nils Olav Moe

                              Elefun
                              www.artistic3d.net
                              www.3dpilot.net

                              Comment


                              • Ja, takker!!
                                Dette ble en deilig kose-modell
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X