Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hjertelig takk for kjempeflott info både alfalfa og TomErik. Skjønner dere har peiling. Nå er vel myter om at Ultimaten begynte som modell avlivet, og vi gleder oss enda mer til å få høre (GODT) nytt om bygging og flyging av disse lekre fuglene.
    Sam: synd å høre om Bellancaen, jeg har/hadde den meget høyt på ønskelista mi...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Du kan trygt beholde Bellancan på lista, det er ikke så store mods som skal til, selv om de er absolutt nødvendige ..
      Sam Houlder

      Comment


      • #18
        Gratulere N.O og Tom Erik. Muscle Biplanes er bare grisetøft!!

        Ikke bygg de for lette da. Kjør noen moves med høy kinetisk energi og masse gyroskopisk effekt som biplanes er helt rå på.

        Hadde tenkt en tur ned til Gullknapp i høst, (er fjern-medlem ) men må vel vente til dere er ferdige med prosjektet.

        Lykke til med bygginga!
        Mvh

        Olav Lund

        Comment


        • #19
          Tydelig att di med god plass i underbuksa må ha noe å inponere med...

          Først kondolere.



          Kjøp støvmaske.



          gutter. Dere flyr vell strengt talt best med proppellen på taket. gjør dere ikke??

          Husk att dette, som egentlig er en videreutvikkling av EEO sine spantebygge fra tidlig 70 tall ikke flyr baklengs eller hoovrer med proppellen nedover..

          fattern har forresten ei gammal Partner motorsag med defekt sverd dere kan få billig. Litt hemsløyd på den, å den står i stil med resten av bokhylla dere har investert i..

          Er dette forsvarlig spør nå jeg!!!!!

          Foresten gutter! I går fikk jeg ei kasse på 3 meter å 10 med ørten høyglanspolerte vingehalvdeler, mætti carbondeler, 2000 skruer, en ællvorlig diger kropp, samt to taier som hadde smugla seg med i et hjørne av kassa.. Så nå har je dratt på meg prolapps igjen..

          Pitts Modell 12 heter kjerra.

          AIRCRAFT SERVICES | PITTS MODEL 12 | 92nd WEST AVIATION | ARKANSAS USA
          composite-arf.com - Dette nettstedet er til salgs! - composite arf Ressurser og informasjon

          Har vært ute å prøvekjørt lik leke et par helger nå, Det funker kan jeg love dere. Så det er bare å bestille hvittlim for deres del.... Jeg bruker unbrakonøkkel.

          Så til neste år skal vi kjøre fly.. Je foran! Dekk bak!!!!

          Nå mangler det bare å få satt inn den gamle CB 100 motoren, 17 servoer, 16 meter kabel og en bærbar pc til å overvåke det hele. Regner med et par kveldsturer i hobbyrommet. Så er jeg klar..

          Lykke til karer!!


          ps! jeg har også god plass der nede..........
          Pål S Vindfallet

          Royal Norwegian Display Factory Pilot....

          Comment


          • #20
            og her sitter jeg og sikler etter ultimate 120 fra world models
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              Hehe, Pål... vi skal nok få dette til uten hverken motorsag eller alt for mange flis i finger`n. For oss er dette ett prosjekt ved siden av helikopter der vi skal hygge oss med alt fra stabling av ved, til selve flyvingen. Unbrako-nøkkel bruker vi til daglig på helikopter, så det skal bli deilig med litt avveksling i form av hvitt-lim og CA. Nå er det bare deilig at huset lukter som en nyhogd skog

              Lykke til med ditt prosjekt også. Den er fin den "Ultimate-Sukhoi`n-i-to-etasjer" du skal montere,- men den mangler sjel!!!

              Vi hadde fellesåpning av begge flyene i går kveld. 3 esker og 70 kilo med finer, balsa og glassfiber. Etter å ha sittet å stirret på delene og manualen noen timer, så ser jeg nå at dette ikke er all verden av jobb. Delene er bare mye større enn vanlig. Her er litt bilder:
              Attached Files
              Last edited by Tom Erik; 24-11-05, 13:03.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #22
                Hei RNDFP, Pysjpopbaluba
                Siden du kjøpte helikopter måtte jo vi følge opp.

                Pitts Modell 12 heter kjerra
                Challenger II heter den ultimate Acro Maskinen



                Lykke til med kuuuult fly Pål.
                Nils Olav Moe

                Elefun
                www.artistic3d.net
                www.3dpilot.net

                Comment


                • #23
                  Hei Nils Olav.

                  Ta med flyet på mandagsklubben da!!!!!!!!!
                  Et lite tips om lim, bruk skummende polyuretan ved viktige "skjøter".
                  Det er litt dritt og jobbe med men du verden for en styrke. Og gratulerer begge to med kule fly, selv om det er motor i nesa da........

                  :P

                  Rolf
                  Rolf

                  Comment


                  • #24
                    Ok Nils Pysjpopbaluba..

                    Hvis du kommer på treff til sommeren igjen så er det meg som har den Lille bokhylla som er gul, sannsynelig vis bakerst i køen......

                    Pass på så leka ikke slår seg i løpet av vinteren.... å jeg har middel mot stokkmaur hvis dere trenger det en dag...

                    Lykke til.. Jeg kommer innom på inspeksjon så snart jeg er i området..
                    Pål S Vindfallet

                    Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                    Comment


                    • #25
                      AHHH!
                      Dette gledet en ekte dobbeltdekkoholiker!
                      Jeg kan ikke annet enn å si gratulerer, også regner jeg med (forventer??) å se doningene på Fagernes! -Om kanskje ikke neste år, men kanskje???
                      Hva er beregnet byggetid? -Eller tar man det lettere piano der?

                      Gratulerer til Tyor med flott maskin også! Gled deg....
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #26
                        slenger meg på her ja..grattis gutta! Detta blir artig! Store ord og store maskiner legger lister......
                        Odd Sundet
                        http://www.imacnorge.no

                        Comment


                        • #27
                          Hvis du kommer på treff til sommeren igjen så er det meg som har den Lille bokhylla som er gul, sannsynelig vis bakerst i køen......
                          Jeg har den røde bokhylla foran deg

                          Hei Rolf.
                          Du skal ikke se bort i fra at jeg i alle fall tar med noen deler..

                          /Nils Olav
                          Nils Olav Moe

                          Elefun
                          www.artistic3d.net
                          www.3dpilot.net

                          Comment


                          • #28
                            Gratulerer så mye med ny gigantisk vedhaug Nils Olav og Tom Erik!

                            En "liten" innsats i løpet av vinteren så blir nok vedhagen forvandlet til noe av det råeste som flyr her i landet... -spessielt med dere to bak stikkene.

                            Kjempegøy at dere to har valgt å prøve noe nytt i tillegg til 3-D heli. Med deres stikketalenter ser jeg frem mot et rått show til neste år

                            Har selv blitt propelleier for første gang på en stund... På meg ble det en C-ARF Yak 2.6 hentet hos Flesche's flyshop i Vestby i dag (Sorry Pål V ). Gleder meg fælt til å slite denne med helsa fremover. Gleder meg også til å slippe 3-5 timer i bil HVER eneste gang jeg skal ut å fly også......
                            Mvh. Ståle
                            http://www.jetsofnorway.no/

                            Comment


                            • #29
                              Lykke til selv, Ståle og alle andre med nye prosjekt! Yak`n flyr jo bare kjempebra, i tillegg ser den lekker ut!

                              Neste år skal vi virkelig kose oss på flystripa

                              Hei, Nils Olav!! Det begynner å bli mye støv i huset..... det er uvant for en som ikke har bygget nevneverdige modeller på noen år.
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Tom Erik
                                Det begynner å bli mye støv i huset.....
                                Hvor mye støv begynner det å bli nå da? På tide med noen bilder etterhvert som tingene tar form?

                                /glenn t.

                                Comment

                                Working...
                                X