Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Heisann
    Jeg har hørt at dersom du slipper røyken ut av elektromotor
    så mister'n liksom piffen

    RS
    Ronny Sundbye
    Young man, was that a landing or were you shot down?

    Comment


    • #47
      Hører det er utsogt for støvmasker sør for vannskillet.. Har dere noen forklaring på dette?.. Det er en grunn til at Dæli ikke gikk på treski....

      Elektro er for homoer.. uten at jeg direkte har noe i mot dem.. Men er du "sånn" så er du "sånn"..

      Selv er jeg klar for lakkering av min gule bokhylle, men jeg venter så vi er asjur med byggingen gutter..

      Apropo Homoer å sånn. Har prøvd meg en tur ut av skapet som jeg ikke står i, for å se hvordan Elektro funker.. Stappa en vaskemaskinmotor ( les Plettenberg) inn i en Comp-arf extra 2x2. Med en livsfarlig Lippogreie som sikkert eksplofaenmegderer en dag som energikilde.. Det var saker gitt.. Fløy oppover gjorde det å.

      Så til de der ute som går å syssler med elektrogreier i større kjærrer.. Spar penger. det er vært hver krone.. Starter gjør det også.. Selv om kansje de som tror de vet og kan alt de ikke har prøvd vil påstå noe annet, så er dette veldig bra saker.. Iallefall rent flytekninsk..

      Å husk at i det morderne sammfunnet vi lever i så går ungdommen med buksa neppå rævva med en Ipod i øret så de hører ingen motorlyd uansett..

      Noen liker morra, noen liker Staff... og noen liker å fly, men IKKE BYGGE!


      Med vennelig hilsen

      Pepper Pitts
      Pål S Vindfallet

      Royal Norwegian Display Factory Pilot....

      Comment


      • #48
        Apropo det å bygge: Det å "montere sammen" dette flyet er rett og slett fabelaktig morsomt! Det er bra progresjon, alt er av topp kvalitet og resultatet blir både bra, rett og svært lett. Alt dette maset om at å bygge tar så mye tid osv... er bare tull. Alle har anlendning til å lime sammen noen få deler hver kveld og det er langt fra komplisert. Jeg oppfordrer alle arf`re til å prøve seg på ett moderne byggesett! Dere vil bli overrasket over hvor raskt det går å bygge og hvor bra resultatet blir!

        RNDFP, har du veid delene på det gule bokhylla di`? Det hadde vært ok å sammenligne de forskjellige komponentene.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #49
          Stab med høyderor, hengsler ( vi snakker her om 4mm mesingrør, dobbelt rorhorn, lakk og to rør i glassfiber veier 290 gram.. Hva ender dere på? Altså ferdig til å fly.. <her sitter alle servoene i kroppen..

          Det går rykter om at Nils PYSJPOPPBALUBA Moe har fått støvallergi ???

          Synes det er dårlig gjort at vi med masse penger (eller gjeld om du vil) som vi kan sløses bort på hobbyen blir mobbet.......... Hadde alldri turt å kjøre et fly jeg hadde brukt over 30 timer på å montere ( bygge kaller vell dere det )..

          Stå på karer!, jeg skal kjøre rundt dere med strømmflyet mitt..

          RNDFP
          Pål S Vindfallet

          Royal Norwegian Display Factory Pilot....

          Comment


          • #50
            Hauu!
            Håper jeg får oppleve den mannjevninga det skal bli ut av møtet mellom maskinene til PW, TE og NM ut fra all oppfyringa som er her
            Hvis dere er like tøffe i praksis som i taleorganet når det drar seg til! Den som trekker seg ender nok opp som riks-pingle av 1 klasse med laubær Vi følger dere med argusøyne og lagrer alle utsagn i kjøtt-PC`en!

            Jeg er litt uenig i at det ikke tar så lang tid å bygge et balsasett... Begynte på en Ultimate i 1988, og har snart vingene ferdig spantet opp
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #51
              Jeg Nils Olav PYSJPOPBALUBA Moe kan herved bekrefte at støvalergi ikke er intruffet på nuværende tidspunkt.

              Ellers så går byggingen meget bra.
              Vinger, stab og ror er trekkeklare og er godt igang med kropp.
              Skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder i løpet av helgen.

              Jeg tror vi skal få det hyggelig neste sesong selv med RNDFP's Tupperware fly
              Nils Olav Moe

              Elefun
              www.artistic3d.net
              www.3dpilot.net

              Comment


              • #52
                Stå på karer!, jeg skal kjøre rundt dere med strømmflyet mitt..
                Kan jo bli tøft det! To røde Challengere i hover med en gul bokhylle som suser rundt

                Uansett, vi skal ha det usedvanlig artig neste år! Om vi blir riksklyser eller rikspingler gjenstår jo å se
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #53
                  HALLO karer.

                  Det er ikke proppel på take på flyene deres. så jeg er redd det blir jeg som må stå i hover, mens dere nærvøst tar noen prosedyresvinger i F4C stil, høyt der oppe.. Foreslår en treningshelg med rett forbiflyving på programmet før den tid. Det skal vist ikke være lett sa dom...

                  Uansett.. morro skal det bli. Vurderer nå 4 hacker c50 og Skagerak nett i plastflyet som ser ut som det stammer fra Biltema.. Skal iallefall binde strømmprisen neste sessong...

                  PS! har dere skrevet forsikkring mot råte og soppskader.. Tror det kan lønne seg.....
                  Pål S Vindfallet

                  Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                  Comment


                  • #54
                    Hallo RNDFP

                    Jeg trenger litt trening på avbrutt landing......
                    Nils Olav Moe

                    Elefun
                    www.artistic3d.net
                    www.3dpilot.net

                    Comment


                    • #55
                      hei onkel Nils..

                      Jeg lover å setta av et par helger så vi får trent på det først. etter det skal jeg lære deg å ta av.. for opp skal det om det så skal ned igjen.

                      Pass på å tørke deg på fingra så du ikke får zap i tastaturet ditt....
                      Pål S Vindfallet

                      Royal Norwegian Display Factory Pilot....

                      Comment


                      • #56
                        Gleder meg til å se utfallet av kampen mellom de to "Røde baroner" og "Den gule fare"....

                        Pål: Seriøst?? Skal du ha "3-fas kappsagmotor" i plastbøtta di???

                        Forresten.. Når man får zap på fingrene/i tastaturet så er det frst sm skr at non av tastn slutr vrk... Dertr sittr d fst p fngrne... FA#€##%#%#%!!!!

                        Comment


                        • #57
                          Mer bilder av kroppen. Den ble "plutselig" ferdig
                          3 små kvelder tok det å bygge denne.
                          Attached Files
                          Tom Erik Smedal
                          www.artistic3D.net
                          www.photopia.no

                          Comment


                          • #58
                            Hei

                            Dette ser jo lekkert ut...
                            Cowlingen skriker etter en passende bokser, Det blir vel ikke det samme med noen kveiler kobbertråd og magneter
                            Gleder meg til å se hvordan det går fremover.
                            Hold oss informert.

                            Cessnaknuseren (en smule missunelig)
                            Cessnaknuseren
                            Bjørn Sandbæk

                            Dæ går litt mindre lim nå.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by RS
                              Heisann
                              Jeg har hørt at dersom du slipper røyken ut av elektromotor
                              så mister'n liksom piffen

                              RS
                              Yepp, blårøyken er drivkraften i all elektronikk!

                              Skjønner ikkje at enkelte enda tror at framskritt betyr gammelt støpejern som bankes fram og tilbake ved hjelp av rester av 60 mill år gamle dyr... Få noen skikkelige moderne framdriftsprodusenter i nesa på maskinene, og så kan dem som tror at støy er et must montere en Quadra i hver øreflipp og dra dem i gang mens dem ser på...

                              3 kvelder å bygge kroppen??? Helt ærlig?
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment


                              • #60
                                Litt bilder fra Larvik.
                                Det som vises av kroppen på bildet er gjort på 3 kvelder.
                                Attached Files
                                Nils Olav Moe

                                Elefun
                                www.artistic3d.net
                                www.3dpilot.net

                                Comment

                                Working...
                                X