Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2 skala Pitts på plass!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Jaja, alle dere som nå mener dere bygger svære saker.
    MI nummer 5 er på vei i posten til dere, og DER er det svære saker på gang. Slå direkte opp på side 5, les og lær av gutta som KAN det med svære modeller (f.eks. et understell på 'bare' 30 kg).
    Alternativt få samboer/kamerat/støttekontakt/postmann til å rive ut side 5-7 og fyre de opp på peisen, slik at dere ikke blir varig skadet.
    Les også litt om byggetiden på sakene, og bli beskjemt. Dere burde egentlig vært i lufta i løpet av september.
    Jeg sier ikke mer!
    Og, egentlig er dette ment som godmodig mobbing. Jeg er IKKE misunnelig, da alt over 1 meter i vingespenn og .25 motor (eller Speed 400) gir meg psykiske problemer foran hver flukt.

    NB! Jeg tar fremdeles i mot byggeartikler til MI hvis vi ikke er varig uvenner.

    Terje
    Mvh Terje Martinsen
    leder Modellflyseksjonen/NLF
    www.modellfly.info

    Comment


    • #77
      nei tom erik. her er intet ironi å spore.... jeg snakker ut i fra erfaring dessuten så spiller en kilo fra eller til ingen rolle her.. jeg så to sånne sagkrakker dere bygger i tyskland, riktignokk var den ene bygd i aliminiium, men begge hadde 212 i trynet.. helt rått ( de ble flydd av en 9 åring og en på 14 ( kødder ikke) ).. skulle gjerne hatt det selv, men kemnern er ikke så interesert i motorer akuratt... justering må nok gjøres, men det er bare en gang nå motorn har fått harket igjennom en 5 . 10 liter såppa...

      når det gjelder størrelsen så er jeg enig Med deg. dere har vunnet.. men jeg følger utviklingen.......

      å jeg registrerer at selveste presidenten har kommet på banen....

      MED MOBBING!

      fy skamme seg!
      jeg skal stemme imot alt på neste årsmøte

      lykke til..
      Pål S Vindfallet

      Royal Norwegian Display Factory Pilot....

      Comment


      • #78
        Originally posted by RNDFP
        å jeg registrerer at selveste presidenten har kommet på banen....
        MED MOBBING!

        fy skamme seg!
        jeg skal stemme imot alt på neste årsmøte

        lykke til..
        Jeg kan fortsette litt jeg. Hvis noen fremdeles tror at det bygger STORE fly etter å ha lest siste MI. Se også vedlegg!

        Mvh Terje
        Attached Files
        Last edited by tema95; 30-10-05, 07:18.
        Mvh Terje Martinsen
        leder Modellflyseksjonen/NLF
        www.modellfly.info

        Comment


        • #79
          Hmmmmmmmmmm,små hus de hadde der.
          Vennlig hilsen
          Roy.

          2,Biler.
          1,Leilighet.
          masse øl i kjøleskapet.
          + diverse innbo.

          Comment


          • #80
            Originally posted by Roy Jimmy
            Hmmmmmmmmmm,små hus de hadde der.
            Engelskmenn er små vet du.
            Mer galskap her: Large Model Association - We'd love you to join us

            Mvh Terje
            Mvh Terje Martinsen
            leder Modellflyseksjonen/NLF
            www.modellfly.info

            Comment


            • #81
              Når tid skal disse stoooore "fugler" være klare,satses det til Fagernes? jeg er jo helt enig med at dere skal sette inn en 3W-b4,dette kommer til å bli helt rått
              Mvh
              Thor Arne Solberg
              Team F4C Norway
              www.skalamodeller.com

              "Ekte fly hovrer ikke"

              Comment


              • #82
                Plan A er å ha de ferdig til Fagernes, men alt er avhengig av at vi har bra progresjon utover. Begge har alt for mye å gjøre på jobb om dagen, og selv har jeg "mistet" en måneds bygging da jeg er ute å reiser i Kina. Så vi må stå på i vinter for å rekke dette. Det meste av utstyret som skal inn er på vei hjem og det eneste vi nå mangler er to stykk 3W 212b4 motorer. Det får bli julepresent til hverandre... Plan B, er å fly med disse på 1. mai stevnet i Arendal. De skal uansett være flydd mye før vi viser disse frem på noe som helst stevne,- så vi må bare stå på
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #83
                  Ja det er slik at man må jobbe litt også for at ting skal gå rundt,men det blir nå veldig spennede å se disse flyene i full aksjon.
                  Jeg holder nå også på med en "såkalt" acro maskin,en Suchoi på 2.6m med Moki 215,jeg mangler bare batt.overvåker å 2stk servoer,så er vi klar,hadde nå kanskje tenkt å ta meg en tur til Gulknapp for å få testet det,om det går å gjestefly der en dag,er jo ikke langt fra Evje.
                  Mvh
                  Thor Arne Solberg
                  Team F4C Norway
                  www.skalamodeller.com

                  "Ekte fly hovrer ikke"

                  Comment


                  • #84
                    Hei.
                    Tor Arne,gi beskjed når du skal fly acro kjerre på Gullknapp.Det blir noe annet en å fly drage.
                    Men hva vet jeg,som bare flyr rett frem fly.
                    Tror nok gjesteflygning går bra på Gullknapp så lenge NLF medlemskapet er i orden,men dette kan sikkert andre svare på.

                    Oooj så at dette var mitt inlegg nummer 100,hva er premien?
                    Last edited by Roy Jimmy; 04-11-05, 12:57.
                    Vennlig hilsen
                    Roy.

                    2,Biler.
                    1,Leilighet.
                    masse øl i kjøleskapet.
                    + diverse innbo.

                    Comment


                    • #85
                      Hva slags lim bruker dere på plyfineren som følger med?

                      Jeg bruker så mye hvittlim som lar seg gjøre. Blir jo helt ørsk i hodet av all zappingen.......
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #86
                        Vi bruker Titebond II. Ett PVA-lim med meget gode egenskaper.

                        ZAP bli for sprøtt til vanlig limfuger. Vi bruker litt ZAP for å neste bitene sammen mens PVA-limet tørker.
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

                        Comment


                        • #87
                          Hvor kjøper du det ?
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #88
                            Norwegian Modellers i Tønsberg har det. Selv kjøpte jeg det fra en treskjærebutikk i Stavanger. Søk på Titebond II, så finner du masse info.
                            Tom Erik Smedal
                            www.artistic3D.net
                            www.photopia.no

                            Comment


                            • #89
                              Rått!!!!!!!!!!

                              Dette må jo være noe av det heftigste som noensinne er bygd på sørlandet!!! og med en såpass dyktig pilot som tom erik bak stikkene så må jo dette bli et utrolig skue i luften........
                              Mvh Andre`søhagen

                              Comment


                              • #90
                                Heftig fly! Jeg har lyst på et skikkelig svært fly en gang jeg også, men nå er det bilen min som begrenser størrelsen. Det største jeg får inn i MR2'en er 22% akrofly. Hva koster en motor til dette flyet sånn ca?

                                Jeg skal ikke mase om at dere må konvertere til elektro, man får bruke hva man vil i nesa, men se denne elektriske 40% Katanaen her fra Krill, og hør lyden! 404 Not Found
                                Last edited by tahustvedt; 05-11-05, 22:40.

                                Comment

                                Working...
                                X