Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til fly

    Mulig jeg kan bli beskyldt for å være lat, men så er det nok riktig også. Istedenfor å lese igjennom masse lektyre, spør jeg, og håper de som flydd endel forskjellig kan gi noen tips:

    - Jeg har smadret en Seagull Harrier .46 som jeg hadde en SC70 4 takter i. Motor og elektronikk er fortsatt helt og fint, men sagflisen er brukt til opptenning. Ønsker meg nytt fly.

    Må være ARF (latsabb ja) og ønsker et fly som ikke er FOR krevende, men med potensiale til mye morro. Harrier'n var ok, men irriterende klønete vingefester. Prøver gjerne noe annet...

    Hvis noen har egne erfaringer som kan passe til motoren nevnt over, er jeg takknemlig for tips.
    Pål

  • #2
    Uten å ha prøvd den selv så baserer jeg meg på meningsutvekslinger fra andre fora rundt på kloden (Klarer ikke prøve absolutt alt som er på markedet...) : Funtana 40 fra H9...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Noen som har flydd Fliton EXTRA 330 FREE STYLE som Griffin selger?
      På Fliton.com står det at den er anbefalt med .63-.91 4-takt motor...

      SC70 Burde vel passe da regner jeg med. Lurer litt på om noen har erfaring med nevnte modell... Kunne tenkt meg en slik eller noe lignende en gang i løpet av vinteren.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Jeg vil tippe det oppsettet passer aldeles upåklagelig inn i en Extreme light.. Utrolig fly som tåler utrolig mye! (Men husk å bruke epoxy på halen......... En kamerat av meg kom bort i "tail-off-knappen" da han som hadde bygget det kun hadde brukt superlim )

        Flyet er i stand til å gjøre det aller meste, samtidig som det er snilt som et lam.
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Hvis du tenker på Ripmax Extreme Light, så er den ute av produksjon!

          Dvs den leveres ikke lengre. Trist for det var/er et bra fly......

          Mvh
          Simon B. Nielsen
          Damn these things are hard to fly!

          Comment


          • #6
            Originally posted by esmel
            Noen som har flydd Fliton EXTRA 330 FREE STYLE som Griffin selger?
            På Fliton.com står det at den er anbefalt med .63-.91 4-takt motor...

            SC70 Burde vel passe da regner jeg med. Lurer litt på om noen har erfaring med nevnte modell... Kunne tenkt meg en slik eller noe lignende en gang i løpet av vinteren.
            Har ikke fløyet eller sett den i luften, men en kamerat har en under montering. Så regner med det byr seg en mulighet. Den ser rett og slett råkul ut. Delikat dekor og design som på de fleste Fliton sakene. Har lyst på en selv om den heter Extra.

            Mener det var en som skulle lage ett review på den på MFT....var det Affa.
            Eller husker jeg helt feil
            mvh MM

            Comment


            • #7
              Det ligger helt sikkert noen Extreme Light'er rundt forbi! -Synd de sluttet å produsere disse maskinene!!!

              -Det har også kommet meg for øret at RC-Flight har fått inn et kobbel 40-size Funtanaer som det sikkert er værdt å ta en titt på!
              Den modellen har jeg ikke erfaring med, men i følge forumet er det nok av andre som har testet Funtisen

              http://www.rc-flight.com/catalog/pro...bc3e7f7956556e

              Mvh
              Audun Thinn
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Er det noen merker / fly vi bør styre unna?
                Espen Melby

                :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                Comment


                • #9
                  Her er forresten en tråd det kan være verdt å les ang. Fliton Extra 330
                  http://www.rcuniverse.com/forum/m_25...a%2C330/tm.htm

                  SC70 motoren blir kanskje i minste laget for ekstrem 3d ut i fra hva som blir skrevet i den tråden, men spørs jo hva slags forventninger en har da...

                  Den skrytes ihvertfall opp i himmelen mtp. flyegenskaper
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    Fliton Extra 330'n ser utrolig delikat ut! Ut i fra tråden på RC universe, ser det ut som en stakkars SC70 blir i minste laget... Hmmmm? Kjøper du en, Esmel?
                    Pål

                    Comment


                    • #11
                      Ja, jeg tror faktisk jeg kommer til å gjøre det.
                      Om ikke med det første så ihvertfall ila. inneværende år. Har en del ting gående på privatfronten som må prioriteres på budgettet først

                      Ser at folk sier den flyr bra med magnum .91 / os .91 og det er jo strengt tatt samme motoren som jeg har.

                      Fly, servoer, mottaker etc. ender på ca. 4000,- slik grovt regnet så da er det bare å starte å spare (og ta noen ekstravakter). I værste fall må jeg kvitte meg med cessnaen og t-rex haugen min Har veldig lyst på det flyet da det får mye bedre omtale enn de andre "populære" 40-60 size akro/imac/3d flyene som finns på markedet.

                      PS: en sc, magnum eller asp .91 koster ikke så mye da så om du har råd til å oppgradere på motor siden...
                      Espen Melby

                      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                      Comment


                      • #12
                        Tja, den letter vel med en SC70 også. Jeg dro den gamle Seagull'en vertikalt uten problem, men husker ikke vekten på den. Kan ha vært 2,5-2,7kg kanskje?

                        På RC universe sier de vekten er 1.8kg før elektronikk og motor... Hvis motor og elektronikk veier ca 1kg, så blir fliton'en ca 2.8-3kg totalt. Er jeg på tur nå, eller kan dette stemme? Den ekstra vekten betyr nok endel, men men...

                        Gi meg et hint: om du kjøper så løper jeg og henter en og !
                        Pål

                        Comment


                        • #13
                          Ok.
                          Lønning den 15. Må se an hvor mye jeg får utbetalt...
                          Om jeg handler da eller venter 1mnd til får tiden vise.

                          Går ut i fra at den letter med sc70 ja Problemet blir vel å få den til å gjøre noe seriøs 3d men det behøver jo ikke nødvendigvis være målet.
                          Den motoren ligger jo innenfor anbefalingen fliton gir så det BURDE ikke være noe problem. Den er jo ganske lett bygget også etter hva jeg har forstått.

                          Edit: E-post sendt til Ken B / Griffin Må jo finne ut om den er å få tak i for tiden
                          Er vel ingen andre som selger den her på berget?
                          Espen Melby

                          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                          Comment


                          • #14
                            :-

                            Comment


                            • #15
                              Jipiiiii!
                              Var heldig og fikk bestilt et eksemplar av Fliton Extra'en!
                              Fikk solgt 2-takteren min med potter og alt i går så da svir det ikke SÅ i pungen (penge pungen altså...)

                              I oktober en gang er det bare å rydde bordet og finne fram limtuba
                              Gleder meg bare "litt"
                              Espen Melby

                              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                              Comment

                              Working...
                              X