Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoutslag med Eclipse 7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoutslag med Eclipse 7

    Heisann

    Har kjøpt noen Waypoint 150MG servoer, og testet så vidt en igår. Syntes rorutslaget var veldig lite, til tross for at senderen min hadde 100% på innstillingene. Rakk ikke å øke denne til 125% som er maks på senderen, så det kan jo bli litt bedre.

    Det jeg imidlertid syntes var enda merkligere var at kanal 6 på radioen, som er en sånn vri-knapp type... (husker ikke hva det kalles) medførte mindre bevegelse på servo enn de 4 "vanlige" kanalene.

    Er det noen som har erfaring med dette og vet om det er normalt?

    Og er det noen som vet om Waypoint servoene har mindre utslag en andre servoer på samme størrelse, f.eks. Hitec 81? Klarte ikke å finne spesifikasjoner for Waypoint på nettet vedrørende dette.

  • #2
    Vet at der er forskjeller på utslagene mellom servomerkene ja, men jeg har heller ikke spec på Waypoint. Ved 400usek pulsbreddeforandring gir omtrent alt av Futaba-servoer 45" vandring mens Hitec gir 40" f.eks.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Tror kanskje jeg har funnet noe.... det oppgis 60 grader, og det blir jo da 30 grader hver vei.....

      Det var ikke helt med i beregningen min når jeg kjøpte disse... Håper ikke dette begrenser rorutslagene mine såpass at de blir for små da... Skal bruke de på en Magister, inkludert throttle.

      Blir forbanna hvis jeg har driti meg ut på det her...

      Når kanal 6 på sendere av en eller merkelig grunn i tillegg gir mindre utslag så begynner det jo å bli moro.... Denne skal brukes på en såkalt tow-hook, og etter hva jeg så i går så klarte jeg ikke å løse ut denne selv om det burde kreve små bevegelser...

      Comment


      • #4
        Sett EPA til 125% så får du fult utslag. Aner ikke hvorfor Hitec har gjort det slik som standardinnstilling
        Du har ikke driti deg ut, bare Hitec (Har en eclipse selv... )

        Kanal 6 i flymodus bruker ihvertfall jeg når jeg skal ha 2 balanserorsservoer. Da kan du nemmelig bruke den vrideren til flaps...
        Har du mulighet til å koble den til kanal 7? da har du jo egen av-på bryter til det...

        Mulig andre vet mer hvordan de ulike bryterene er tenkt å fungere...

        EDIT: Husk å sette EPA til 125% begge veier....
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Esmel, kanal 7 er "av på" i heli-mode, ikke i akro-mode...

          I acro-mode er kanal 6 "flaps" og kanal 7 den andre vr-knappen (den på høyre siden)

          Dersom du bruker "flaperons", brukes kanal6 til den ene balanserorsservoen, og balanseror og flaps (venstre vr) mikses i softwaren på senderen.

          Når det gjelder 60-grader, er det såvidt meg kjent 60 grader hver vei... Ergo 120 grader.

          //Svein
          Med forbehold om dårlige dager:

          Svein Skogen

          Comment


          • #6
            Slik det funket ja... takk for oppklaringen
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              jeg får nesten 180grader med HS 55 og eclipse, de er jo samme merke og passer sikkert bra til hverandre.

              Kanal 5 er den av/på kanppen på eclipsen, og man kan legge inn flaps på den.

              sigve
              Sigve Haugsnes

              Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor


              sigve.haugsnes.net
              www.youtube.com/bergenflyer

              Comment


              • #8
                Hvis det er 60 grader hver vei høres jo det veldig bra ut, men det rimer ikke helt med hva jeg så hjemme igår... Kan det stemme at de går 120 grader da?

                Jeg bør nok gå hjem og sette EPA til 125%, og forske litt mer på dette. Håper bare jeg får det til å funke, for nå har Magistern ligget lenge og sommeren er snart slutt..

                Har dere andre samme utslag på kanal 6 som f.eks. kanal 1?

                Comment

                Working...
                X