Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASW 27 b eller Discus b

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ASW 27 b eller Discus b

    Hei

    Er det noen som vet om noen gode ASW 27 b eller discus b modeller i 1/4 eller 1/3 scala.
    har store planer å begynne med slep til neste år.
    Tore Kvarme

  • #2
    Når du snakker ASW27B tenker du ikke på Multiplex/Tangent sin? Den er nok i en langt mindre skala men du verden som den har imponert meg på hang! Har bare sett Kenneth sin fly i Hanstholm men jeg har en selv i dungen av prosjekter under trappa
    Vil du gå for full GFK eller "nøye deg" med noe rimeligere som MPX så er jeg på tur til å kjøpe DG600. Rimelig og god kvalitet. Men du må glasse eller trekke vingene da.
    Her er ei side med linker til en god del leverandører av storseilere: http://hem.bredband.net/k_bergenfeld...are/shops.html

    PS: til helga skal vi sannsynligvis gjøre våre første slep med ny TUG i klubben, og første objektet som skal slepes er min steingamle MPX Schampus. 3,4 m VS, har installert slepekobling i nesen i kveld. MPX ASW27B og en nydelig LET Nimbus4 som jeg fikk lurt ut av Griffin er flere prosjekter som er på gang her hos meg Så får jeg se om det blir investering i noe større i løpet av vinteren. Nimbus i 1:5 er høyt på siklelista.

    Ta gjerne en tur ut og titte på på søndagen om det blir demo! Send gjerne mob.nr via PM så skal du få beskjed om det blir happening. Vi kjører LSF fra klokka 13 og etter det håper vi å få slepa Schampus og Topmodel FOX!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Dæven Joo
      Skal vi slepe toppmodell FOX??
      Da må jeg jo forte meg å gjøre den ferdig da!

      RS
      Ronny Sundbye
      Young man, was that a landing or were you shot down?

      Comment


      • #4
        Hahh RS, du var så sleivkjefta for ei uke siden og sa at FOX`en din skulle være klar leeeenge før TUG`en var klar. Det blir ikke mye drekking og damesjekking på deg i natt, bare å bure deg inne på hobbyrommet. Alternativt kan du regne med systematisk mobbing flere år framover
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Planen var jo å kjøpe en modell jeg selv har flydd fullsize så ASW 27b er vel kanskje lettest å få tak i da det er mange som lager dem. Fant jo en 1/2 scala discus men det blir vell kanskje litt i det største laget. bra link side med mange gode forhandlere av storseilere du har funnet .
          Det var en LS 4 http://www.krause-modellbautechnik.d...log/ls-4_2.jpg som så veldig bra ut men den var jo veldig billig.
          det hadde vert tøft å dra ut for å fly LSF og se dere slepe på søndagen men det er jo Cirrus'21 på Spydeberg så det passer litt dårlig, men dere kommer vel til Ekeberg-stevnet for å fly LSF??
          Tore Kvarme

          Comment


          • #6


            Let model - models+technical data

            Ken Bates
            Never Mind the Label

            Comment


            • #7
              Det er stevnet 2 oktober du tenker på? Vet ikke om man tør, er vel for høyt nivå der borte og vi har mest dingler som ikke passer inn i det miljøet der

              Modellene fra LET som Ken henviser til er virkelig vakre og forseggjorte. Prøvde å få kjøpt den lille ASW24`n han har selv men den gang ei. Fikk i alle fall kloa i den supersexy Nimbus 4 i 1:10 han hadde. Vet ikke om dem har 27B å oppdrive... Etter at jeg så Nimbusen har jeg blitt helt "Nimbus-mann"...

              Vi hadde de første slepene med nytt slepefly i dag, gikk så det grein! Men så fikk vi snag på TUG`en så den er neppe airborne på denne siden av nyttår igjen Men vingene var ikke så mye skadet...
              Og du verden så gøy det er å slepe! Hadde vi ikke avsluttet dagen med crash hadde jeg sittet på stripa ennå med et fett flir og sett på stjernene.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Vet ikke om man tør, er vel for høyt nivå der borte og vi har mest dingler som ikke passer inn i det miljøet der
                Pingle ?? husk det er 20 kg vinsjer som kommer til å bli brukt

                er enig i at LET modellene virker bra men det er jo litt teit å kjøpe en
                1:3,75 DG 1000 som kommer 35% blå fra fabrikken

                Det hadde vert kult med en Nimbus 3 eller 4 også. ble helt gira selv på det flyet når jeg så filmen av han Klaus Ohlmann fyren som fløy en 3000 km oppgave med en nimbus 4DM på Vågå i år.

                synd med TUG`en deres
                en i klubben har kjøpt 1/4 scala motor fly derfor må jo jeg kjøpe noe å ha hengende bak
                Tore Kvarme

                Comment


                • #9
                  Ja da er det klart du må ha noe å slepe på!

                  Var akkurat vinsjene jeg er redd for, regner med dem vrenger vingene av det jeg har til LSF
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Fikk testet ca 20 kg vinsjer i dag på Spydeberg sitt cirrus 21 klubbmesterskap.
                    Jeg tror så lenge flyene dine tåler strikk start så skal det gå veldig bra. Husk at man ikke trenger å gi full gass
                    datt selv av lina 6-7 ganger i løpet av de tre startene
                    litt surt å lande 0,21 sekunder for tidlig ellers hadde jeg fått delt første plass

                    Hvordan gikk det med dere ??
                    Tore Kvarme

                    Comment


                    • #11
                      Vi hadde en meget bra dag på stripa. Ikke mindre enn 10 som stilte til start, ny rekord i klubben
                      Flott selv om vi bare holder oss til strikk enda, og vi var hele 5 som fløy min EasyGlider! Faktisk var første til fjerdeplass besatt av piloter som fløy denne
                      Var flere uvante seilflyvere som satte flyene bare noen sekunder unna maxtid. Var en del vind på tvers i dalen og da vi hadde funnet ut hvor bølgene lå var det bare å surfe, eventuelt flytte litt på seg etter som vinden varierte. Jeg er strålende fornøyd med interessen. På slutten av dagen skulle vi slepe, men det alternative slepeflyet fikk støy...

                      Høres ut som du fikk gjennomført bra!
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Holder oss til strikk????????????????????????? Hva med oss godt trente Appololignende DLG kastere som kasta oss inn på resultatlistene? Hah, det er flyving det gitt
                        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                        Comment


                        • #13
                          Sorry, wm. Men du er behørlig omtalt i klubb-referatet fra dagen i dag (I say no more)
                          (Burde vært sporty og stilt med DLG i dag jeg også, men var litt mye å holde styr på når halvparten av pilotene skulle fly mitt fly)

                          Voff
                          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                          Comment

                          Working...
                          X