Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikse bort kobling i KE - Hvordan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikse bort kobling i KE - Hvordan?

    Kan noen si meg hvordan jeg mikser bort kobling i KE?

    I mitt eksempel trekker den mot understellet...
    Espen Melby

    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

  • #2
    Da må du inn i radioen din og lage en mix, slik at når du bruker sideroret maks, så vil du også gi litt høyderor (opp) ved fullt siderorsutslag. Denne effekten legger du gjerne på en bryter, slik at du bare vipper den på rett før du drar en skikkelig laaaaaang og laaaaaaav knifeedge!
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      Hei
      Om radioen din har såkalte kurvemiksere kan jeg anbefale å bruke en slik da koblingen ikke er lineær med siderorsutslaget på alle modeller. En bryter for å slå mikseren av og på er ikke absolutt påkrevd, jeg har mine miksere på hele tiden. Som vanlig må man prøve seg litt fram for å finne ut hvilken løsning man selv finner mest gunstig
      Ola
      www.ofremmi.info

      Comment


      • #4
        Takk for info.
        Fikk en liten innføring på stripa i dag også så det her skal nok gå veien
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #5
          Der fant jeg tråden...

          I "gamle dager " var også graden av V-form på vingene et tema for dem som skulle optimalisere, spesielt KE. Men det betyr at du endrer på andre egenskaper, og en del jobb. I ditt tilfelle der du flyr elektro har du en del av massen om bord i flyet i form av et batteri som du kan flytte rundt på. Hvis flyet trekker mot understellet bør det hjelpe noe hvis du flytter batteriet så høyt opp i kroppen som det er fysisk mulig. Deretter kan du begynne å se på mixing... I KE har balansen i vertikalplanet en del å si, samme som om du ikke har lateral-balansen i orden når du looper.

          Husk å fly en del legger rett fra deg i stille vær og se flyet bakfra i øvelsen så du er sikker på at du ikke roter med vinkler. Når du flyr rett foran deg er det vanskelig å vite om du har tilta 82`eller 97` over istf 90`...
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X