Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull extra 300s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull extra 300s

    Seagull extra 300s er namnet på flyet. Noen som har erfaringer med disse? Tenkte å kjøpe meg et med os61sh ring heli motor og 6 servoer. Dette har et vingespenn på 165cm. Dette skal jeg få for 2000kr. Er dette dyrt? Er det lurt å kjøpe dette?
    Ny uerfaren helipilot

  • #2
    Hmmm

    Vanskelig og si! Jeg har flyet selv og er meget fornøyd, er faktisk på mitt andre så bra er selve flyet! Men når det gjelder motoren så er jeg usikker. Helimotorer er oftre beregnet for høye turtall og har derfor lite moment når de jobber, mens på fly så trenger man litt mer hele veien og ikke gfult så mye turtall og bråk. Modellen koster jo ikke mer en 1300,- ny i eske fra Bærum Modellhobby.
    Men så lenge modellen ser hel ut er nok dette et greit nok kjøp, kan jo hende du kan prute litt;P[/u]
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      nei nei jupiter...
      Er ikke flinke nok til slike fly enda vi

      Blie jo bare liming og ikke noe flytid da...hehe

      Kjøp deg en ny juppe, eller en prangster :P kanskje vi får mere flytid også....
      Vi har jo hatt en helvetes uke her oppe....

      Comment


      • #4
        Prangsterene er vist ganske greie med krasj og sånn...

        Eller en Ready!
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          ja sant nok... Har drevet med oppbygging av en jupiter i dag... Masse liming....
          Men hvor fin den blir da :P

          Comment


          • #6
            Er litt uenig med larsjnorberg her. Var i kontakt med NM om akkurat det med helimotor kontra flymotor. Ble fortalt at den vesentlige forskjellen er topp og forgasser. Ytelsen og turtall blir det samme når du setter en helimotor på fly med propell. Av åpenbare grunner ble jeg advart mot å sette flymotor i heli, men den skjønte jeg helt av meg selv.
            Hans P Førde

            Comment


            • #7
              Har sett en sånn løsning tidligere, og det så ut til å funke veldig bra. Tror til og med det var samme motoren som blir nevnt her, med bakutblås og pipe.

              Gikk smertefritt helt til piloten dro høyderor etter en veldig rask inverted lowpass, men det var vel ikke motoren sin feil

              Comment


              • #8
                Seagull Extra i den size fly bra iforhold til prisen, men 61 motor joda om du passer vingene. Går nok bra å fly vingene av den. Endel flyr den med OS70 surpass og det er en bra kombinasjon.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment

                Working...
                X