Announcement

Collapse
No announcement yet.

nye modeller fra CA model

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nye modeller fra CA model

    Hei kom over dette fra Dino Rc i danmark .
    dette må jo være billig ...
    det kommer Epsilon som bygge sett til 140 motor for drøye 2000 dkr og den nye Genesisen er vist også tilgjengelig ihverfall hos Rc Sweden!

    404 - File or directory not found.
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

  • #2
    Fysj, det er ikke billig men grisebillig selv om DKK er litt dyrere enn den norske.
    Er jo noen her på forumet (Flue bl.a) som har erfaringer med CA-modellene i kit-form.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Ja nå er det vel på tide at vi får en norsk impotør av CA Models. Har hørt veldig mye bra om dem.

      Savner også norsk evt. nordisk importør av MK byggesett som også er veldig bra.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

      Comment


      • #4
        Jeg har prøvd å få Hobbyteknikk i Drøbak til å se på MK-modellene (og evnt. CA), men foreløpig holder de seg til mer "kjente" merker. Kanskje om flere spør??
        Det er jo ikke det enorme markedet, men NOE MK & CA bør de jo klare å selge!
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Prisene var jo ikke til å kimse av, selv om det jo er + mva på Hadde ikke hatt noe imot ei sånn kjerre også, nei...gjerne med et oktanslurpende beist i nesa!
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            kvalitet

            driver med en Widebody 60 som et vinterfly , vinger og stab er av god kvalitet ...litt pussing men lette og rette .
            endel av balsaen til skroget er av det litt tunge slaget ellers er laserkuttingen bra!
            til en F3a modell er nok ikke en bensin motor foreløpig noe topp alternativ de trotler nok litt dårlig ennå men det skjer nok noe her også.
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment


            • #7
              Helt klart ett alternativ når (hvis) 2x2 drømmen skal oppfylles.
              Har lest mye om CA modellene på diverse fora, og de later til og få veldig mye skryt for flyegenskapene.

              Eneste negative jeg har registrert er kvaliteten på selve byggingen av enkelte ARC modeller.....gjelder spesielt mindre fly . Tror det var Epsilon om jeg husker rett. Takle vekst i omsetning kan være vanskelig , uten at det går ut over noe.

              Har jeg forstått det rett så kommer kit ene rimlig ribbet for hardware, synd for de mindre modellene. For 2x2 folket spiller det vel mindre rolle de har vel personlige ønsker på slikt uansett.

              Leser forøvrig på RCU at Genesisen kommer totalt uten byggemanual iallefall enda
              mvh MM

              Comment


              • #8
                Re: kvalitet

                Originally posted by RGJ
                til en F3a modell er nok ikke en bensin motor foreløpig noe topp alternativ de trotler nok litt dårlig ennå men det skjer nok noe her også.
                Hvor har du dette fra, og på hvilken måte? Please begrunn...

                Såvidt jeg fikk med meg så var det minst en som fløy med bensinmotor i årets F3A VM. Elektro hadde såklart vært å foretrekke, men med dagens priser heller jeg helt klart mot oktan. Har lagt opp til et sånt prosjekt neste høst.
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #9
                  trotling

                  er en del på lokale plassen med bensin motorer og jeg syns ikke de troler bra nok ikke før du kommer opp i store str. og de er jo alt for store til F3a bruk.
                  elktro er jo fint men litt nytt ennå syns jeg (batteriene er vel dyre ennå) ...Os 160 med perry pumpe er et rimelig alternativ og funker greit på mindre nitro også ellers er jeg godt fornøyd med min Os 140 men Ys skal ha endel nitro (30%) skal vist være det rette for 140-160 Ys.
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    Re: kvalitet

                    Originally posted by Supra25
                    Originally posted by RGJ
                    til en F3a modell er nok ikke en bensin motor foreløpig noe topp alternativ de trotler nok litt dårlig ennå men det skjer nok noe her også.
                    Hvor har du dette fra, og på hvilken måte? Please begrunn...

                    Såvidt jeg fikk med meg så var det minst en som fløy med bensinmotor i årets F3A VM. Elektro hadde såklart vært å foretrekke, men med dagens priser heller jeg helt klart mot oktan. Har lagt opp til et sånt prosjekt neste høst.
                    Leste en eller annen plass at der finnes små bensininnsprøytings systemer under uttesting en eller annen plass. Var nevnt under things to come, for å si det slik.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment

                    Working...
                    X