Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan en ekspert lage en webside om hvordan komme igang?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan en ekspert lage en webside om hvordan komme igang?

    Jeg er utrolig fersk innen modell fly. Jeg har drøssevis med spørsmål og problemer. Jeg må lære masse.

    Jeg savner en side som forteller hvilke fly som er bra for en nybegynner, og da kanskje fly anbefalinger som passer til forsjellige lommebøker.

    Videre savner en "10 bud" som kanskje sparer oss for noen liminger (kan selvsagt være mange flere)

    Videre en ordbok over alle merkelige betegnelser som feks 8X6 på en propell, hva er det? (nå vet jeg det)

    Kanskje også en anbefaling over fly som dekker neste generasjon, når man kommer over nybegynner steget.

    Håper noen gidder å lage denne siden. Det hadde hjulpet en nybegynner enormt
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Re: Kan en ekspert lage en webside om hvordan komme igang?

    Originally posted by spitmk16
    Jeg er utrolig fersk innen modell fly. Jeg har drøssevis med spørsmål og problemer. Jeg må lære masse.

    Jeg savner en side som forteller hvilke fly som er bra for en nybegynner, og da kanskje fly anbefalinger som passer til forsjellige lommebøker.

    Videre savner en "10 bud" som kanskje sparer oss for noen liminger (kan selvsagt være mange flere)

    Videre en ordbok over alle merkelige betegnelser som feks 8X6 på en propell, hva er det? (nå vet jeg det)

    Kanskje også en anbefaling over fly som dekker neste generasjon, når man kommer over nybegynner steget.

    Håper noen gidder å lage denne siden. Det hadde hjulpet en nybegynner enormt
    1: Gå til din lokale modellfly klubb og spør der.
    2: Sørg for at radioen du kjøper har utgang for trainerkabel og at der finnes instruktører i din lokale modellfly klubb som har kompatibelt utstyr.
    3: Flyet du skal fly bør være av typen høyvinget, og lett bygd, samt kunne fly sakte.
    4: Ikke kjøp en kulelagret 40motor (for tung i forhold til effekt), gå heller for en 46 av samme merke. T.d. er OS 46 LA lette glidelagrede og rimlige motorer til en trainer.
    5:Sjekk nr 1.
    6: Skaff deg gjerne en simulator til å trene opp stikke refleksene på (noen er faktisk gratis som FMS).
    7: Tren, tren , tren og atter tren. Spesielt landings innlegg og landinger er ultraviktige for å høyne tiltroen til egne ferdigheter.
    8: Sjekk 3, men med tillegget av at små billige elektro nybegynner fly ikke er å forakte.
    9: Sjekk modellflynytt sine artikkler og gamle poster om tilsvarende emner (bruk søke funksjonen).
    10: Husk at modellfly kan være farligt for tilskuere og deg selv, dette er ingen leke men en mekanisk hobby med stort skadepotensiale, fly aldri blandt, og/eller over folk, og sørg for at utstyret til enver tid er i god stand.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Re: Kan en ekspert lage en webside om hvordan komme igang?

      Originally posted by Vingemutteren
      10: Husk at modellfly kan være farligt for tilskuere og deg selv, dette er ingen leke men en mekanisk hobby med stort skadepotensiale, fly aldri blandt, og/eller over folk, og sørg for at utstyret til enver tid er i god stand.
      Modellflyene er "flygende rambukker" som kan volde mye skader, så flysikkerhet prioriteres nr. 1 i lista. Så gå til flyklubben og få masse råd og vink som Vingemutteren anbefaler...

      Jens Eirik

      Comment


      • #4
        Hei
        Det finnes også en Norsk bok som heter Modellfly. Den burde du finne på ditt lokal bibliotek. Noe av innholdet er utdatert/mindre aktuelt men det står veldig mye nyttig i den.
        Jaja, jeg vet at bøker er gammeldags, men de virker fortsatt
        Ola
        www.ofremmi.info

        Comment


        • #5
          Originally posted by ofremmi
          Hei
          Det finnes også en Norsk bok som heter Modellfly. Den burde du finne på ditt lokal bibliotek. Noe av innholdet er utdatert/mindre aktuelt men det står veldig mye nyttig i den.
          Jaja, jeg vet at bøker er gammeldags, men de virker fortsatt
          Ola
          Kan nok lånes på noen biblioteker, men ikke alle. Den er også fremdeles til salgs hos NAK-shop (Nakshop.no).

          Lyst til å lage en oppdatert utgave av boka Ola?

          Mvh Terje
          Mvh Terje Martinsen
          leder Modellflyseksjonen/NLF
          www.modellfly.info

          Comment


          • #6
            Gå rett til shoppen: Fann ikkje side – Nakshop.no ..

            Jens Eirik

            Comment


            • #7
              Re: Kan en ekspert lage en webside om hvordan komme igang?

              Originally posted by spitmk16
              Jeg er utrolig fersk innen modell fly. Jeg har drøssevis med spørsmål og problemer. Jeg må lære masse.

              Jeg savner en side som forteller hvilke fly som er bra for en nybegynner, og da kanskje fly anbefalinger som passer til forsjellige lommebøker.

              Videre savner en "10 bud" som kanskje sparer oss for noen liminger (kan selvsagt være mange flere)

              Videre en ordbok over alle merkelige betegnelser som feks 8X6 på en propell, hva er det? (nå vet jeg det)

              Kanskje også en anbefaling over fly som dekker neste generasjon, når man kommer over nybegynner steget.

              Håper noen gidder å lage denne siden. Det hadde hjulpet en nybegynner enormt
              Hei. Mye av dette vil fi inkludere i MfN etter hvert.

              Comment


              • #8
                404 Not Found
                Mvh
                Lars Erik Arntsen

                Comment

                Working...
                X