Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkuweiche/filter/regulator/fordeler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Akkuweiche/filter/regulator/fordeler

    Kjært barn har mange...
    Hva bruker dere med store fly og mange servoer som trekker mye strøm?

    1) EMCOTEC DPSI RV/2001:
    Business As Usual

    2) PowerBox:
    PowerBox Systems - PowerBox Systems

    3) Annet??

    Enheten skal brukes på 1/2 skala Pitts og kobles til minimum 14 servoer.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

  • #2
    Selv bruker jeg en fra 3W. den er meget enkel, du kan koble til 19 servoer og to batterier.
    Den regulerer ikke spenningen eller reduserer støy. Den trekker hele tiden strøm fra det batteriet med høyest spenning.
    Når du kommer opp i deres størrelse på fly så er det kanskje ønske om å ha noe med mere støydemping, men dette er i hvertfal et alternativ.

    Du finner prisen på:
    Hosted By One.com | Webhosting made simple

    og det er bilde på:
    3W Modellmotoren – Motoren|Flugmodelle|Zubehör|Ersatzteile|Reparatur [/img]
    Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
    http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

    Comment


    • #3
      Jeg har bare gode efaringer med EMCOTEC sin DPSI, men har ikke hatt bruk for like mye strøm som det du vil ha.
      DPSI isolerer mottageren fra resten av anlegget slik at forstyrrelser fra lange servoledninger ikke skal virke inn på mottaket.

      Powerbox er i prinsippet bare en skillediode.

      Du bør vel også se på løsninger med to mottagere i og med at dette blir så SVÆRT? EMCOTEC lager visstnok et system med to sendemoduler og to mottagere på forskjellige frekvenser for MC-24 senderen.
      Per G.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Per G.
        Du bør vel også se på løsninger med to mottagere i og med at dette blir så SVÆRT? EMCOTEC lager visstnok et system med to sendemoduler og to mottagere på forskjellige frekvenser for MC-24 senderen.
        Ikke bare visstnok:
        Business As Usual
        Business As Usual
        Sjekk under DPSI og bla nedover til HW twin.

        Comment


        • #5
          Systemet til Emcotec, med to mottakere (selvfølgelig på hver sin kanal), har vært vurdert. Problemet er at jeg flyr med JR10x nå og når den skal byttes ut så vil det stå "Futaba" på fronten av den nye senderen. Og dette systemet til Emcotec støttes dessverre kun til MC24.
          Ett splittet sytem, med to mottakere på samme kanal, er også en løsning. Men, denne metoden vil bare redde dagen om en mottaker eller krystall går i stykker. For min del har aldri det skjedd i luften og jeg anser risikoen for at det skal skje til å være liten. Og nå som det er sagt, så kommer jeg sikkert til å gå ned pga. ødelagt krystall.....

          Men, tross alt, når jeg ser tilbake på de siste 4 årene, med over 300 timer i luften uten radio-problemer i ett vibrerende helikopter, så vil jeg anse det som trygt med èn god mottaker. I tillegg ser jeg at de fleste som flyr med turbin, 3 meter acrofly eller tilsvarende store/tunge/kostbare modeller, bare har èn mottaker. Så konklusjonen min er at det er godt nok.

          Per? Har ikke også PowerBox samme form for filtrering og regulering som Emcotec`n? Det er vel 3W`s litt enklere accuweiche som bare er en skillediode?
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            EMCOTEC RV er bestilt!

            Valget sto mellom PowerBox og Emcotec. Som alle kjenner til så jobber gode annonser og reklamer i underbevissheten, så valget ble enkelt:
            downonthedeck.com

            Ingen tvil om at dette er ett bra produkt:
            downonthedeck.com

            Last edited by Tom Erik; 29-10-05, 06:08.
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

            Comment

            Working...
            X